וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוק לעלים הנושרים

רותם דרוב

4.11.2009 / 14:13

רק אלכוהול משובח יעביר לנו את הזמן עד חנוכה. חמישה אנשי יין ממליצים על בקבוק שיתאים לכם לסתיו

עונת הסתיו כבר פה, ולמרות שברי סחרוף טוען שבתל אביב אין סתיו, אנחנו טוענים שבערבים כבר נעים ללכת בשדרות, לשבת בחצר קרירה וללגום כוס יין. לכבוד סיומו של הקיץ באופן סופי, פנינו לחמישה ברי יין (הטרנד הכי מתפתח ומבורך בתל אביב - מי יתן ויתפרס לרחבי הארץ) וביקשנו מהם המלצות ליין סתווי.

בסטה

מעוז אלונים, הסומלייה של ה"בסטה" פותח את הרשימה דווקא עם יין לבן. "ההמלצה שלי לסתיו היא יין שרדונה של עידו לווינסון, מיקב לווינסון הקטנטן. זהו יין עדין שמזכיר קצת גשם ראשון, ונותן תחושה של היין הישראלי הכי לא ישראלי שיש בשוק הכרמל".

שרדונה של עידו לווינסון – 185 שקלים לבקבוק.

בסטה - רחוב השומר 4, מדרחוב נחלת בנימין, תל אביב.

פרי הגפן

בבר וחנות היין פרי הגפן בנווה צדק נמכרים רק יינות ישראלים. מנהל הבר יונתן לוינגר נותן את ההמלצה שלו: "היין שלדעתי מתאים לעונה הוא קברנה סוביניון, 2006, שאטו גולן. יקב שאטו גולן ממוקם בדרום רמת הגולן, במושב אליעד. היין מאופיין בטעמים רכים של פירות יער עם מתקתקות קלה מה שהופך אותו לנגיש ומעניין".

שאטו גולן קברנה סובניון – 135 שקלים לבקבוק.

פרי הגפן - רחוב אחד העם 4, נווה צדק, תל אביב. טלפון: 03-5169168

בר יין

בזמן הקצר ש"בר יין" פתוח, הפך אותו עודד זיו למכרה יינות: "בחרתי את פינו נואר, 2005, ירדן - יקבי רמת הגולן. פינו נואר הוא ענב מיוחד, העוצמה טמונה דווקא בשקט שבו, יש משהו מיוחד מאוד בריחות המיוחדים רק לו, ובדיוק כמו עונת הסתיו כך בקבוק יין העשוי מפינו נואר נותן לנו כל פעם חוויה חדשה ושונה".

ירדן, פינו נואר, 2005 - 146 שקל לבקבוק, 45 שקל לכוס.

בר יין - נחלת בנימין 36 פינת מונטיפיורי, תל אביב
טלפון: 03-5102923

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרקלין

רחוב נחלת בנימין הוא ללא ספק מרכז בריי היין של ישראל, ואחד החלוצים (ואפשר גם להגיד החולצים) הוא יוסי בן אודיס.

בן אודיס ממליץ לנו על ליקה של יקב קיטרון: "זהו יקב בוטיק שמייצר מעט בקבוקים, ונמצא בבעלות איש עסקים מעולם המסעדנות שפנה לעשות את מה שהוא הכי אוהב - יין. הוא מייצר יינות מרוכזים ועוצמתיים, ורק בני משפחתו עובדים ביקב. ליקה בארמית זאת תערובת, ושם היין, העשוי בלנד של ענבי קברנה, מרלו ושירז קיבל את שמו בהשראת המשמעות. לטעמי זהו יקב הבוטיק הבא שידברו עליו, בגלל רמת האיכות, הקפדה ואהבה".

ליקה של קטרון – 160 שקלים לבקבוק, 39 שקלים לכוס.

הטרקלין - רחוב נחלת בנימין 41, תל אביב. 03-5660013

ג'ונו

בר היין האחרון ברשימה, הוא גם הצפוני שבהם. ג'ונו ממוקם בכיכר מילאנו, ואת תפריט היין שלו מנהל אייל דובינסקי, שממליץ לנו על ברברה ד'אסטי סופריורה, 2006 של יקב מיקלה קיארלו: "היין מאוד מזכיר את הסתיו, את תקופת המעבר הזו, שעדיין לא קר ולפעמים חם, ויש חשק גם ליין לבן וגם ליין אדום, גם לקלילות וגם לכבדות. היין מאזן את שני הרצונות, הוא קליל ועם זאת עדיין מרשים ובעל טעמים מלאים, מתאים לבילוי גם ביום וגם בלילה".

ברברה ד'אסטי סופריורה, 2006 של יקב מיקלה קיארלו - 114 שקלים לבקבוק, 35 שקלים לכוס.

ג'ונו – רחוב דה האז 1 כיכר מילאנו, תל אביב. טלפון 03-5446620

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully