וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לכרסום

אורן גולדפינגר

4.11.2009 / 8:02

במקום חטיפים עתירי חומרים מיותרים, החליט אורן גולדפינגר לעשוות חיפוש בין המדפים הבריאותיים. להלן התוצאות

למרות שאני משתדל לאכול בריא ככל הניתן, משימה לא קלה כשלעצמה בעולם מלא בג'אנק פוד מפתה, אני גם מאד אוהב חטיפים וממתקים, ולא אחת משלם ביוקר על התקף הגרגרנות. מכיוון שזה ממש לא ריאלי לצפות מעצמי לגבור על יצר הנשנוש, החלטתי לחפש חטיפים איכותיים, כאלה שגם מעניקים לגוף ערך מוסף.

הסתובבתי בין המדפים בחנות, בחיפוש אחר משהו לנשנש. עברתי על מדפי החטיפים ובחנתי מוצרים, שאת רובם פסלתי על הסף עוד בטרם הגעתי לאמצע רשימת הרכיבים. מלכתחילה לא היו לי ציפיות גדולות, כיוון שהחיבור בין שתי המילים "חטיפים" ו"בריאות" נראה לא קשור. הרי ידוע שחטיפים הם בד"כ זבל חסר כל ערך תזונתי, והם יותר "בשביל הנשמה", אך תוך כדי חיפוש אחר חטיף שמצד אחד יהיה טעים, ומצד שני לא יגרום לתחושת ה"למה הייתי צריך את זה?" מצאתי כמה פנינים. המוצרים האלה ממש טעימים וייסורי המצפון של אלה מבינינו השומרים על תזונה נכונה יכולים לנוח מעט.

הקרקרים של מיטוקו

חברת מיטוקו היפנית, שהוקמה בשנות ה-60 ע"י אקיושי קזמה, מתמחה במזון יפני מסורתי, אורגני ובריא. החברה מייצרת סוגים שונים של תה יפני (ביניהם התה הירוק סנצ'ה, המומלץ בחום), רוטבי סויה, פטריות מיובשות, אצות, חטיפים ועוד. בין החטיפים שלהם ישנו חטיף אורז המגיע בארבעה טעמים: אורז מלא ושומשום לבן, אורז מלא ושומשום שחור, אורז מלא וקינואה ואורז מלא ואצות.

דבר המכרסם: מדובר בחטיפים אפויים, פריכים וטעימים מאד, כאשר לאחר האפיה מצפים אותם ברוטב סויה ולתת אורז (ממתיק טבעי העשוי מארז מלא ושעורה מונבטת), מה שמעניק להם טעם ייחודי.

נזק קלורי: לא מדובר בחטיפים דיאטטיים (482 קל' ל-100 גר') אך יש בהם כמות גבוהה יחסית של חלבון (13 גר') והם אינם שומניים, לא משאירים תחושת כבדות ולא מצמיאים.

מחיר: 8.90 שקלים לחטיפים עם השומשום הלבן והשחור, 12.50 שקלים לחטיפים עם הקינואה והאצות. באריזה 60 גר'.

לחם זרעים של ד"ר קארג

המאפיה של משפחת קארג החלה לפעול ב-1950 בגרמניה, בביתם הפרטי של הנס קארג, מאסטר בייקר ואשתו באבט, והיתה הצלחה גדולה מהיום הראשון. בשנת 1997 לקח ד"ר קלאוס קארג את השליטה על המפעל לידיו, ובשנת 1998 החל המפעל לעבור לייצור מחומרים אורגניים. בשנת 2000 הושק לראשונה ה-Crispbread, בשני גרסאות: קלאסי 3 זרעים וגבינה עם גרעיני דלעת, ועם הזמן הורחב מגוון המאפים, ונעשה שימוש בקמח כוסמין אורגני.

דבר המכרסם: למרות שהם נקראים לחם, מדובר בקרקרים עבים ופריכים, שמבחינה תזונתית מזינים ממש כמו לחם ואף משביעים כמוהו. הקרקרים מגיעים במגוון טעמים: קלאסי, תיבול עדין, מיזלי כוסמין, ושני טעמים לא טבעוניים: כוסמין וגבינת אמנטל וכוסמין, גבינת אמנטל וגרעיני דלעת. לאחרונה יצא לשוק ד"ר קארג טו גו, גרסה מוקטנת של הקרקרים. הקרקרים מתאימים מאד לנשנוש כמו שהם, ואפשר למרוח עליהם אבוקדו, טחינה, גבינת טופו, וכל מה שרוצים. באתר של החברה יש מתכונים יצירתיים לקרקרים האלו, הכוללים לזניה וטירמיסו.

נזק קלורי: גם המאפים האלו עשירים בקלוריות (405 קלוריות ל-100 גר') אך דלים בפחמימות (44 גר') ועשירים בחלבון (16 גר'), והם עשויים מחומרי גלם איכותיים ואורגניים. מומלץ בחום.

מחיר: 22.90 שקלים לחבילה של 200 גר'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פרי To Go

Raw Food (מזון נא) הוא מזון שלא עבר עיבוד או בישול, ומוגש בצורתו הטבעית או מיובש בחום שלא עולה על 40 מעלות (מעל 40 מעלות נהרסים רוב הויטמינים והמינרלים). חברת "טבעי לי", מקיבוץ גבעת ברנר מייצרת ומשווקת את חטיפי פרי To Go מתוך רצון לתת מענה לאנשים שרוצים חטיפים בריאים ולא משמינים. כל החטיפים מיוצרים מפירות טריים, ללא שום תוספת סוכר או חומרים משמרים, והם אינם מכילים גלוטן. הם עשירים בסיבים תזונתיים, מסייעים בשמירה על אנרגיה, ודלים בקלוריות.

דבר המכרסם: חטיפי הפירות פריכים, טעימים מאד (אהבתי בעיקר את התות ופירות היער), משביעים (3-4 פרוסות של החטיף הם כמו פרי שלם. הם מאד דחוסים) אך לא מכבידים. הם מהווים תחליף נוח מאד לפירות טריים, אותם ניתן להשיג רק בעונתם. בין הטעמים: פונץ' תמרים, בננה וקינמון, סלק, רימונים, אננס ועוד.

נזק קלורי: רוב החטיפים דלים בקלוריות (בחלקם 4.5 קלוריות ל-לחטיף, 300 קלוריות ל-100 גר') והם מכילים את כל הויטמינים והמינרלים של הפירות.

מחיר: 15.90 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully