פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      לרקוד עם תמרים

      גם טבעונים יוצאים לטייל, ולא - הם לא מנפנפים. במקום זה, הם מפגיזים בכדורי אנרגיה

      זכינו בזוג כרטיסים לפסטיבל רוחני בים המלח וזו היתה הזדמנות נפלאה לבלות סופ"ש משפחתי, דבר שכמעט ולא יוצא לנו לעשות. אז כשיש פסטיבל, עם מדיטציות וריקודים, אנחנו שם. העמסנו עלינו תרמילים, אוהל, שק"שים ואת הילד, ונסענו. היה סופ"ש נפלא, ובין ישיבה חסרת מעש וצפייה בים המלח או ביעלים, שמרגיעים את הגוף והנפש, לבין ריקוד או משחק עם הקטנצ'יק, התפנינו גם להאכיל את עצמנו. וזו שאלה שעולה לפני כל יציאה לקמפינג: "אז מה ניקח לאכול?"

      ארוחות בשטח הן עניין המצריך תכנון מראש. בתכל'ס – אפשר להכין כמעט הכל בשטח, מסלט ועד מרק, תבשיל, על האש, פנקייקס ואפילו גלידה (יש כדור שמכניסים לתוכו את כל החומרים, משחקים מסירות ובינתיים הגלידה מוכנה. אפשר לעשות את זה גם בעזרת 2 בקבוקי מים מינרליים, אחד בתוך השני), אבל זה תלוי במידת הניידות שלכם, בכמה אתם מעוניינים להשקיע בארוחות, ובזמן העומד לרשותכם.

      מי שיש לו אוטו ונחסכת ממנו סחיבת הציוד יכול להרשות לעצמו להביא יותר מצרכי מזון, ובדר"כ גם צידנית, מה שמשדרג את הארוחה בצורה רצינית. כאן האפשרויות הן בלתי מוגבלות. אפשר להביא מנגל או פויקה, לעשות מדורה ולהכין תבשילים מושקעים. לעומת זאת, מי שאינו נייד וצריך לסחוב את כל הנ"ל פלוס תינוק, מחפש לקחת כמה שפחות.

      וכמובן, כמה זמן יש לנו? לפני פרוץ העולל לחיינו יכולנו להשקיע בארוחות בוקר בשטח. היום אנחנו מכינים את הדברים הכי מהירים שאפשר. אשתי, למשל, אלופה בלהכין ארוחת בוקר מהירה מכלום. אז בהשראתה אנו מביאים לכם אופציות לארוחות זריזות בשטח, במינימום זמן וכלים.

      פתרונות מהטבע

      הפתרון: מוצרי מזון יבשים מהם ניתן להכין ארוחות זריזות: שיבולת שועל, אורז, עדשים, פתיתים ופתיתי סויה, אותם ניתן לבשל בזריזות יחסית. טורטיות, הזקוקות רק לחימום מהיר על מחבת, שימורים למי שאוהב (רק צריך לזכור שהם מוסיפים משקל), אגוזים, פירות יבשים, טחינה, קרקרים, תבלינים וצמחים לחליטה.

      את הבוקר אפשר לפתוח עם דייסת קוואקר (אפשר לערבב מראש את שיבולת השועל עם פירות יבשים), או עם גרנולה וחלב סויה עמיד (יש חלב סויה באריזות שלישייה אישיות). עוד אופציה נחמדה לארוחת בוקר היא רוטי (פיתה הודית דקה).

      הכנת הרוטי מצריכה קמח, מים, מלח ושמן זית, והיא פשוטה ומהירה. מדובר בשיטת סבתא, וזה אומר "כמה שהקמח לוקח". על 2 כוסות קמח מוסיפים בהדרגה מים, שמן זית ומלח, ולשים עד לקבלת בצק רך וגמיש. פותחים את הבצק למעין פיתות דקות וקטנות וצולים על מחבת בחום גבוה ללא שמן משני הצדדים ואוכלים עם טחינה, שקדייה או כל ממרח אחר שאוהבים. לרוטי משודרגים אפשר להוסיף פפריקה, זעתר ותבלינים אחרים.

      כשיוצאים לרחוץ בים אפשר בינתיים להשרות עדשים במים, ועד שתחזרו הן יהיו מוכנות לבישול (יש לזכור שעדשים אדומות לא זקוקות להשרייה בכלל, מה שהופך אותן למועדפות), ולהכין מג'דרה. פתיתי סויה בדרך כלל דורשים מים רותחים כדי להתרכך, אך השרייה ממושכת במים, ועוד בחום, תעשה את אותה עבודה. סוחטים, מטגנים עם שמן זית ותבלינים (פפריקה, כמון, כורכום, תבלין על האש), מכניסים לפיתה או טורטיה עם טחינה ויש ארוחת צהריים זריזה וטעימה.

      מבורגול, שלו מספיקה השרייה במים רותחים, אפשר להכין סלט עם אגוזים ופירות יבשים. בימים קרים אפשר להכין מרק עדשים או ירקות (יש גם מיקסים מיוחדים של ירקות מיובשים למרק) ולהוסיף לו שקדי מרק, אטריות או פתיתים, שיכולים להוות מנה בפני עצמה. לוקח להם 7 דקות להתבשל וכולם אוהבים אותם, בעיקר הילדים.

      המתוק שבצד

      תה הוא אחד הדברים שעושים את הטיול. אין כמו לשבת ליד האוהל ולבשל תה צמחים - לחכות שהמים ירתחו, להנמיך את האש, להוסיף צמחים כמו לואיזה, מרווה, לימונית, חתיכת ג'ינג'ר, מקל קינמון, קצת מייפל למתיקות ולחכות לניחוח שיעלה מהפינג'ן. ואז, כשהתה ספג את כל הטעמים, למזוג לכוסות ולהתענג.

      מי שממש חייב מתוק ליד התה יכול לקנות או להכין מראש עוגיות, או להכין במקום כדורי שוקולד. הילדים ישמחו לעזור, ובעיקר לאכול מיד את מה שמוכן. בדרך כלל הכנת כדורי שוקולד מצריכה התעסקות: להמיס את השוקולד עם שמנת מתוקה או חלב קוקוס, לערבב עם כל שאר המרכיבים, וללכלך סיר, קערה, צלחת וכפות. אנחנו, שממש לא בא לנו להתחיל לנקות את כל זה, נצטייד בתמרים בוואקום, קקאו, ביסקוויטים, אגוזים, קוקוס, ונכין כדורי שוקולד טעימים במינימום התעסקות, כשכל מה שצריך זו קערה (או סיר). אין צורך בכפות כי עושים הכל עם הידיים.

      כדורי בריאות

      חומרים:
      1 חב' תמרים מגולענים בוואקום (500 גר')
      1/2 כוס קקאו
      1 חב' ביסקוויטים
      1/2 כוס אגוזים קצוצים (מכינים מראש בבית או מכניסים לשקית ומרביצים להם עם כוס)
      סילאן, להמתקה
      קוקוס לגלגול

      אופן ההכנה:
      1. מערבבים את התמרים עם הקקאו והאגוזים.

      2. מפוררים ביסקוויטים ומוסיפים לעיסה.

      3. לשים את הכל יחד, ומוסיפים מעט מים אם העיסה קשה מדי.

      4. טועמים ואם העיסה מרירה מעט, בגלל הקקאו, מוסיפים מעט סילאן.

      5. מגלגלים בקוקוס (אפשר בתוך השקית שלו כדי לא ללכלך עוד קערה) ואוכלים.

      על אותו משקל אפשר להכין כדורי אנרגיה, עם פירות יבשים במקום ביסקוויטים ושוקולד, כמו אלה שבתמונה.