וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה טוב - היה יושי

עירא רוזן

19.11.2009 / 13:55

יושי היא הפתעה מרעננת: היא קטנה אך בעלת חלל פנימי מעוצב - ומציעה עסקית מגוונת ומוקפדת במחיר מצוין

יושי היא מסעדה יפנית שחזותה אינה צעקנית וקל לחלוף על פניה מבלי משים. היא נמצאת באזור מגורים שקט ברחוב ארלוזורוב פינת שלמה המלך בתל אביב. חלל המסעדה לא גדול ומכיל כעשרה שולחנות. במרכז החלל נמצאת עמדת הסושי-שף עם דלפק תצוגת הדגים המקורר. בירכתי המסעדה שוכן המטבח, שהבעלים מצא לנכון להשאיר פתוח כעדות לטריות ולניקיון המזון.

פרט לחלל הפנימי, יושי מציעה אזור ישיבה חיצוני נעים, שבו התמקמנו. בצמוד לדופן השקט של המסעדה, שנמצא על רחוב שלמה המלך, נבנה משטח עץ מקורה בזכוכית שעליו כעשרה שולחנות נוספים. הגוונים החומים של משטח העץ והזכוכית משתלבים היטב עם גוני הירוק והחום של עצי הסיסם ההודי הגדולים והיפים שמצלים על הרחוב.

העסקית ביושי, שנפתחה לפני כשנה, משתלמת מאוד וכוללת מנות רבות, אם כי המבחר בכל אחת מהן מצומצם למדי. ההצעה העסקית כוללת מרק מיסו; פנכה של סלט מלפפונים ואצות ואקמה; מיקס טמפורה קטן ובו ירקות ושרימפס או שני שיפודוני עוף יקיטורי; רול (מאקי) של סלמון ואבוקדו או שלוש חתיכות סשימי או ניגירי שהשף בוחר בהתאם למבחר הדגה היומי; למנה עיקרית אפשר לבחור סלמון בטריאקי, חזה עוף בטריאקי או חזה עוף בפנקו (הגרסה היפנית לפרורי לחם) - כל זה תמורת 64 שקל בלבד.

איזון משתלם

מרק המיסו וסלט המלפפונים הפתיעו באיכותם. המיסו הכיל כמויות מדויקות של טופו, אצות ואקמה ובצל ירוק. הוא היה מלוח במידה והיווה מנת פתיחה מצוינת. יותר ממנו, הפתיעה צלוחית סלט המלפפונים. הסלט הזה, שמוגש במסעדות אסיאתיות רבות, סובל לא פעם מפרוסות מלפפון רופסות ומרוטב חסר טעם. ביושי, המלפפונים היו פריכים וטריים וברוטב, שהכיל חומץ אורז ומירין, נשמר האיזון בין חמיצות עוקצנית למתיקות, והוא הפך את המנה הפשוטה הזו למעדן. מנת הטמפורה הכילה גזר, פרוסת בטטה, תפרחת של זן עדין של ברוקולי ושרימפ גדול אחד, והוגשה לצד רוטב של סויה וג'ינג'ר מגורר דק. הבלילה היתה טובה ועדינה ולא יצרה מעטה של בצק נוזלי וגס; הטיגון לעומתה, צלח פחות והותיר את הירקות שמנוניים יתר על המידה. השרימפ היה עסיסי וטעים למרות הטיגון.

למנה ראשונה אכלתי ניגירי. שלוש פיסות נאות של טונה, סלמון וילו טייל על אורז סושי דביק ללא אצה. פיסות הדג היו טריות וטעימות, אך מעט קטנות. זה לא נורא בהתחשב בכך שזו היתה מנה אחת מרבות בעסקית. בת זוגי לארוחה בחרה במאקי סלמון ואבוקדו, שהיה סטנדרטי וטעים. למנה העיקרית הזמנו את העוף בפנקו: חזה עוף מצופה פירורי לחם יפניים שנפרס לאחר שטוגן והוגש עם אורז סושי דביק ורוטב חמצמץ-מתקתק. הציפוי היה פריך והבשר לא התייבש, אך בדומה לטמפורה, הוא היה מעט שמנוני מדי.

המנה השנייה היתה עוף טריאקי. חזה העוף שנצרב על הפלנצ'ה נפרס והוגש ברוטב טריאקי שהיה טעים ולא מתוק מדי. צריבת הבשר העניקה לו פריכות מסוימת, אך בדרך הוא התייבש מעט. המלצרית היתה אדיבה וסבלנית, אך לא ידעה הכל על מרכיבי המנות ועל הרטבים. בסך הכל, יושי מציעה עסקה משתלמת וטעימה. המרכיבים הטריים וההצטיינות דווקא במנות הפשוטות הופכת אותה לבחירה מצוינת. התפריט מציע, כמובן, עוד סוגים רבים של סושי, שבהתבסס על המנות שאכלנו שווה לחזור ולדגום ממנו.

חשבון, בבקשה

ההצעה: חמש מנות ב-64 שקל.

טוב לביזנס: אזורי ישיבה מרווחים ושקטים שמתאימים לפגישות עסקים ולכל מטרה אחרת.

בשולחנות הסמוכים: מתושבי האזור עד סועדים שהגיעו במיוחד בשביל הסושי הטרי.

יתרון יחסי: אוכל יפני פשוט וטעים העשוי באופן איכותי. וכמובן - המחיר.

מישהו מטפל בך: השירות אדיב, אך הידע על המנות לוקה לעתים בחסר.

יושי, ארלוזורוב 56, תל אביב (פינת שלמה המלך). טל': 5225125- 03. העסקית מוגשת בימים ב'-ה' בשעות 12:00-16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully