וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהחברים יביאו את הסלט

הילה קריב, ברקלי

4.2.2010 / 18:22

בניגוד לגשם בתל אביב, זה שיורד בברקלי לא עומד להיפסק בקרוב. הילה קריב חולקת אתכם כמה עננים ותבשיל עוף בבצלים וקינמון

תבשיל עוף בבצלים וקינמון. הילה קריב
תבשיל עוף בבצלים וקינמון/הילה קריב

כבר שבוע שהגשם לא מפסיק לרדת. לא סתם גשם אלא כזה עם רוחות, ברקים ואפילו ברד. כזה שבגללו יצאתי לגינה להוריד את פעמון הרוח, מחשש שיקרע או גרוע מכך, שיבואו השכנים להתלונן על הרעש הבלתי פוסק. במבול הקודם לפני מספר שבועות, נפל עץ עצום (גובהו בערך 5 קומות) ברחוב שלידנו ונחת על כמה עמודי חשמל ומכונית אחת, פשוט כי האדמה הספוגה והמדרונית לא הצליחה להחזיק בו.

אתמול כשהקראתי לגמדים את הסיפור על שלושת החזירים (זה עם בית הקש, בית העץ ובית האבן) אמר לי בני בשמחה: "זה כמו שלנו!" והצביע על החזק מהאבן. אהמ... לא בדיוק, רציתי להגיד לו- שלנו זה ההוא מהעץ , זה שהזאב הרשע הוריד בפווווו אחד... אבל למה להכניס בילד פחדים?!

תבשיל עוף בבצלים וקינמון. הילה קריב
תבשיל עוף בבצלים וקינמון/הילה קריב

לפני כמה שנים, כשהיינו צריכים לעשות קצת עבודות במאהל והשיפוצניקים שברו את קירות העץ הדקיקים, אמר לי האיש בבדיחות: קצת סכך ואנחנו מסודרים לסוכות! זה היה עדיין בשלב ההומוריסטי של השיפוץ, אחר כך, כשיורד לך האסימון שאתה גר ב'חושה' יקרה להפליא ודולפת, אתה כבר לא כל כך מתבדח.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בצל מטוגן. הילה קריב
בצל מטוגן/הילה קריב

מהביצה הלחה והמטפטפת הזו, שנקראת ביתי, אני שולחת לכם היום מתכון מקסים וריחני של עוף, כי אוכל של חורף הוא מהסוג הנזידי והמחמם. משום מה החורף הזה התמהמתי בהכנתו אבל עכשיו ירד האסימון - החורף כאן וזה הזמן לשלוף את הסירים הכבדים ולחמם את התנור. העוף הנפלא והכה פשוט להכנה הזה מכיל מרכיב תיבול מרכזי אחד - קינמון! כפית אחת של קינמון ובישול איטי של בצלים מושחמים נותנים תוצאה מענגת, שחומה ומבושמת. כל שנשאר זה להזמין חברים ולהכין סלט. בתאבון!

עוף ובצלים מטוגנים. הילה קריב
עוף ובצלים מטוגנים/הילה קריב

תבשיל עוף בבצלים וקינמון

ניתן לגוון בתפו"א וירקות שורש אבל רצוי להכניס גם גזרים או בטטות שמתאימים להפליא עם המתקתקות הטבעית שבתוכם.

* מאחר וכל עוף שונה וישנם כאלו שמפרישים הרבה נוזלים בעוד האחרים מעט, רצוי להתחיל במחצית מכמות המים ובהמשך להוסיף לפי הצורך.

חומרים:
5 כרעי עוף - מופרדים
1 בצל גדול קלוף ופרוס לטבעות גסות
3 כפות שמן קנולה
מלח ופלפל טרי
1 כפית קינמון
5 גזרים רחבי כתפיים - קלופים
3 בטטות שטופות
250 גר' ערמונים בוואקום - לא חובה !

אופן ההכנה:
1. מחממים את השמן בסיר רחב ומטגנים קלות את הבצל, תוך כדי ערבוב עד שמזהיב. מוציאים לקערה גדולה.

2. מתבלים את חלקי העוף במלח ופלפל ומשחימים את העוף באותו הסיר משני צידיו - סביר להניח שבפעמיים.

3. חותכים את הגזרים ואת הבטטות (ותפוחי האדמה, אם משתמשים) גס ומערבבים היטב עם הבצל המוזהב. מעבירים את הירקות לסיר העוף ומתבלים בעוד מלח ופלפל ובקינמון. מזיזים מעט את חלקי העוף כך שחלק מהירקות יכנסו בינהם.

4. מוסיפים מים - מתחילים בחצי כוס. מעבירים לתנור שחומם ל- 180 מעלות צלסיוס.

5. לאחר כחצי שעה, מנמיכים את חום התנור ל-150 מעלות צלסיוס ואופים כשעתיים. בודקים שיש מספיק נוזלים בסיר ואם חסר- מוסיפים מעט. רצוי גם ל'הרטיב' את הירקות והעוף בנוזלי התבשיל כפעם אחת במהלך האפיה. העוף יהיה מוכן כבר אחרי שעה וחצי אבל השעה הנוספת תעשה לו רק טוב!

תבשיל עוף בבצלים וקינמון. הילה קריב
תבשיל עוף בבצלים וקינמון/הילה קריב

הילה קריב הגיעה לניו יורק בעקבות בן זוגה והחלה ללמוד ב- French Culinary Institute. בין היתר עבדה במקומות מוכרים ומובחרים כמו: Balthazar bakery, Union Square Cafe ו-Bouchon Bakery. כיום, חיה בברקלי שבקליפורניה והספיקה לעבוד גם במסעדת Chez Panisse המפורסמת.

  • עוד באותו נושא:
  • עוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully