וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בגוואקמולה

עופרי זוטא

28.2.2010 / 14:30

הייצוא החקלאי מס' 1 של ישראל, האבוקדו, משתדך לשני סלטים שמתחברים נפלא לכל ירק שמוסיף קריספיות וקונטרה לרכות

פעם חשבתי שאין יצור בעולם כולו שלא אוהב אבוקדו. הראשון שעימת אותי עם המציאות המרה והמוזרה היה בן זוגי. כשרק הכרנו, האבוקדו כיכב ברשימת ה"על גופתי המתה" שלו. אולי בגלל שבבית שלו נמנעו משילובו בתפריט המשפחתי, ויתכן שזו היתה סתם קפריזה חולפת. כחובבת אובקדו מושבעת חשפתי אותו לנפלאות הירוק הזה, והוא, התאהב. בשנינו.

האבוקדו הוא הייצוא החקלאי מס' 1 של ישראל. שני הזנים המובילים בארץ הם ה"אטינגר" בעל הקליפה הדקה והחלקה וה"אס" – בעל הקליפה התנינית. בעיניי, אין על האבוקדו הזה, קל לקילוף ובטעם אגוזי נפלא (כן, בי נשבעתי לא להשתמש בקלישאות שמתארות טעמים, אבל מה לעשות, יש לו טעם אגוזי).

אני שייכת לאלה שאוהבים את האבוקדו "נטורל", ומתעקשת שהוא לא זקוק להרבה: לימון, מלח ולפעמים גם קצת שמן זית. הוא מתחבר נפלא לכל ירק שמוסיף לו קריספיות, שמנוגדת לגמרי לאופיו הרכרוכי. אני ממליצה לשדרג כל פרוסה מרוחה באבוקדו בכמה פרוסות של צנונית, ואפשר "להתפרע" גם עם נבטוטי חמניות.

מומלץ לבעלי לב חלש

מעבר לטעמו הנפלא, יש לשבח את ערכיו התזונתיים הפנטסטיים של האבוקדו. הוא אמנם עתיר שומן (77%), אך בעיקר מהזן הבלתי רווי שנחשב לשומן טוב, כזה שמוריד כולסטרול ומונע תהליכי חמצון ומחלות לב. ובכל זאת, כמויות השומן מתבטאות גם מבחינה קלורית (ב-100 גרם יש יותר מ-200 קלוריות, טבין ותקילין), אז כדאי לצרוך ממנו במתינות.

בנוסף, הוא מכיל רשימה מכובדת של ויטמינים מסיסים בשמן שהעיקרי מביניהם הוא ויטמין E וויטמינים מקבוצת B, עשיר באשלגן ודל בנתרן, מה שהופך אותו לאידאלי לבעלי לב חלש. יש בו ברזל, סידן ומגנזיום, וגם כמות קטנה של ויטמין C. האבוקדו בעל ערך רב לצמחונים, טבעונים, תינוקות וילדים, שכן הוא מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות ומכאן שהוא בעל חלבון מלא. חוץ מזה, מדענים יפנים גילו שאכילתו עשויה להגן על הכבד ולסייע בהגנה על המוח.

את פרוסת הלחם המרוחה באבוקדו כבר מיציתי בשלב זה של העונה, ולכן התחלתי להנות מסלטים קלילים ומשביעים ממנו. הנה שניים מהם.

סלט אבוקדו ושעועית לבנה

שדכו לו פרוסות לחם קטנות או פרוסות בגט קלויות קלות בתנור, והרי לכם מאזט צבעוני ופתיח נפלא.

החומרים:
1 אבוקדו קלוף וחתוך לרצועות
1 כוס שעועית לבנה מבושלת
½ פלפל צהוב חתוך לקוביות קטנטנות
½ עגבניה חתוכה לקוביות קטנות
1 כף שמן זית
1 כף מיץ לימון טרי
חופן עירית קצוצה או בצל ירוק
מלח
פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:
שמים בקערה את כל המרכיבים. מערבבים בעדינות, טועמים ומתקנים תיבול.

סלט אבוקדו ושומר של מירב

"רוצה לרעיון לסלט מפתיע?" שאלה אותי מירב. "בוודאי!" ניתרתי משמחה. "תזכרי את המרכיבים: אבוקדו, גבעול ועלי סלרי ושומר. מתבלים בלימון, שמן זית, מלח ופלפל. אני אוהבת מיונז אז הוספתי קצת". בדרכי הקצרה הביתה, בעודי משננת את הרשימה, הבטן כבר התחילה לקרקר. לשמחתי, בגינה חיכו לי כמה שומרים שחיכו לזמנם. במטבח היה אבוקדו במידת הבשלות הרצויה ושורש סלרי שבאמת כבר הגיע הזמן לעשות איתו משהו. על גבעול ועלי הסלרי ויתרתי, למרות שמירב מתעקשת שהם עושים פלאים.

ככה זה הלך אצלי:
חומרים:
1 אבוקדו קלוף וחתוך לפרוסות
3 שומרים קטנים פרוסים דק
1 שורש סלרי, קלוף, חתוך לרבעים ופרוס דק
שמן זית – לפי הטעם
מיץ לימון טרי
מלח
פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:
מערבבים, טועמים ומחסלים את כל הקערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully