וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכורים, הפעם מיין

דנה מלמד

6.4.2010 / 8:15

הלומת נוסטלגיה, זכרונות וגם קצת יין פטישים חגיגי, שולקת דנה מלמד אגסים ביין, וממלאת אותם גנאש שוקולד לבן

לפני מספר ימים מצאתי את עצמי בבית. לא בדירתי או בבית שבו גדלתי; נסעתי לביקור במקום שפעם היה חלק משמעותי בחיי, אך מעולם לא אפפה אותי בו תחושה נינוחה של בית. גם כשהמקום הזה היה חלק ממני, מעולם לא ראיתי, הרחתי או נשמתי אותו באופן הזה.

ככל שהתקרב הרגע לארוז תיק קטן ולצאת לכיוון הרכבת, גברה ההתרגשות שהיתה מהולה בלחץ וחששות. היה רגע שבו תהיתי לעצמי, מה עבר לי בראש כשהכנסתי את עצמי להרפתקה הזאת. אני זוכרת שזו הייתה הארה של רגע. בשנייה שעלה בראשי הרעיון לנסוע לשם, שלחתי הודעה והזמנתי את עצמי, מבלי לשקול בעד ונגד או לנסות לדמיין איך זה יראה. זה פשוט הרגיש כמו הדבר הכי נכון וטבעי.

נסיעה ברכבת היא תפאורה קלאסית להפיכה במחשבות והעלאת זיכרונות והרהרורים. הייתי ממשיכה לנסוע כך עוד שעות, רק כדי לדחות את הרגע שבו תגיע הרכבת לתחנה האחרונה ואז... אין לי מושג מה יהיה אז.

כבר בתחנה חיכתה לי קבלת פנים ידידותית ומוכרת, כמו בימים ההם. 24 השעות הבאות היו זמן של קסם. שאלתי אופניים משודרגים במיוחד ויצאתי לסיבוב נוסטלגי בכל אותן פינות חמד שזכורות לי מהעבר. מעבר לתחושת הבית שעטפה אותי, היה משהו מיוחד וחגיגי באוויר. שיכורה מהמרחבים ומוקסמת מהפריחה וניחוחות הפרדסים, תהיתי האם הכול תמיד היה שם, מונח לרגליי, ואני זו שלא יכלה לראות, להריח ולהרגיש.
לפעמים, כנראה שאפשר לחוות את מה שפרוש לפנינו, במלוא הדרו, רק לאחר שמתרחקים ומתנתקים.

במהלך אותו ביקור, הוגש באחת הארוחות אחד הקינוחים החביבים עלי – אגס שיכור. הוא בושל ביין מתובל ומתוק וטעמו היה מסתורי ומרגש. הנה מתכון משודרג, שקיבלתי מאח שלי, בהשראת הקינוח הזה שמעתה יזכיר לי תמיד את הביקור הנעים בבית.

אגס שיכור במילוי גנאש שוקולד לבן

מתכון של זיו תדהר, אח יקר וגאון מתוקים.

חומרים:
בקבוק יין אדום (כזה שאוהבים לשתות)
כוס סוכר חום דמררה
2 מקלות קינמון
כוכב אניס
2 מסמרי ציפורן
2 גרגרי פלפל אנגלי
1 לימון פרוס על קליפתו
חצי כפית תמצית וניל איכותית
100 גרם דובדבנים מיובשים
8 אגסים קשים וקלופים, עם הגבעולים

למילוי גנאש שוקולד לבן:
250 גרם שוקולד לבן
200 מ"ל שמנת מתוקה

אפשר גם – גנאש שוקולד מריר:
200 גרם שוקולד מריר איכותי
200 מ"ל שמנת מתוקה

אופן הכנה:

1. בעזרת סכין מרוקנים את האגסים מליבה וגרעינים. משאירים את הגבעול במקומו.

2. מבשלים בסיר את כל המרכיבים פרט לאגסים כ-3 דקות על אש בינונית, תוך כדי ערבוב (יש להימנע מרתיחה).

3. מוסיפים לסיר את האגסים ומבשלים עד שהם רכים (בערך 45 דקות).

4. מסננים את האגסים ומעבירים לכלי אטום, לצינון במקרר. את הנוזל בסיר ממשיכים לצמצמם עד שהוא מסמיך קלות. מסננים ושומרים בכלי אטום במקרר.

5. מכינים גנאש שוקולד לבן: מביאים את השמנת לסף רתיחה, ואז יוצקים אותה על השוקולד הלבן. ממתינים 2 דקות ומערבבים עד שנוצר קרם חלק. מעבירים לשקית זילוף ומצננים לילה במקרר. את גנאש השוקולד המריר מכינים באותו האופן בדיוק.

6. ממלאים כל אגס בגנאש שוקולד לבן ומניחים על צלחת הגשה. יוצקים מעל מעט מהרוטב שבו בושלו האגסים. את גאנש השוקולד המריר מגישים לצד האגס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully