וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו לבשל איתו

מוראג רובננקו

25.4.2010 / 12:33

ארוחת גאלה תגייס מימון לפרויקט חברתי-קולינרי חדש המכשיר נוער לעבודה במטבח. השפים איל לביא, יוגב ירוס ותמר כהן צדק יבשלו

בעוד כשבועיים, תיערך במסעדת רוקח 73 ארוחת גאלה מיוחדת שתהווה את יריית הפתיחה הרשמית של 'מבשלים הזדמנויות' - פרויקט התנדבותי שהחל לפני מספר חודשים ביוזמתו של שף איל לביא בשיתוף עם בית הספר 'עירוני קריירה' בתל אביב.

בית הספר, ששייך למחלקת 'אכפת' לקידום ילדים ונוער בעיריית תל אביב, קולט בני נוער שנפלטו ממסגרות חינוכיות פורמליות ומכשיר אותם בשלושה מסלולים בני שנתיים: ספ?רו?ת, טבחות וקונדיטוריה. לביא החליט לשתף פעולה עם מסלול הקולינריה, וגייס לצדו קולגות כמו יוגב ירוס (מל ומישל), אורי שפט (לחמים), תמר כהן-צדק (קוצ'ינה תמר), יניב גור אריה (סטוקו אירוח) ואורן בקר (בליקר בייקרי). כל שף העביר בהתנדבות סדנה בבית הספר וכמו כן, ניתנה לו ההזדמנות לחנוך באופן אישי את התלמידים.

לביא מספר שחיפש במשך זמן רב לייסד פרויקט להכשרת נוער פריפריאלי ללימודי טבחות, שיאפשר לבני הנוער להשתלב במקצוע. "כבר היינו במגעים עם כל מיני גופים, כדי להקים מסלול כזה שיכלול מגורים ולימודים, ואז פנתה אליי מיה גרניט מתיכון קריירה, בבקשה להכין ארוחת ערב עם בני הנוער שלומדים שם". לביא הגיע לביקור בבית הספר והבין שמה שחיפש רחוק, נמצא לו ממש מתחת לחוטם. "החיבור היה טבעי והבנתי שזה חייב להיות פרויקט מתמשך. לקחתי את האחריות על חיבור בין שפים וקונדיטורים ממסעדות נחשבות בתל אביב לבין תלמידי בית הספר, במטרה לאפשר להם לימוד אמיתי ומעמיק בתחום. מבחינתי, הפרויקט הזה מאפשר חיבור אמיתי לקהילה. בית הספר נמצא בלב ת"א, ובעוד אנחנו חיים את היומיום שלנו ויושבים בבתי קפה להנאתנו, שני מטר מאיתנו יש בני נוער שחיים חיים אחרים לגמרי. המחשבה היא לתת להם את העזרה והאפשרות לעשות את השינוי," הוא אומר. "מקצוע הטבחות והבישול הוא דרך מאוד טובה, כי לא צריך תעודה או לימודים באוניברסיטה כדי להתפתח בו. אפילו נער עם בעיות קשב וריכוז, ברגע שהוא נדלק על המקצוע, כבר ישאף בעצמו להתקדם. המעמד של שפים היום הפך להיות מושא להערצה, וממקצוע שפעם היה נטול הילה, היום זה בהחלט משהו שאפשר לשאוף אליו".

דורית הינדי, מנהלת בית הספר, מספרת כי עד כה השתתפו בסדנאות 8 ילדים בני נוער ובארוחת הגאלה יבשלו 7 מהם בצמוד לשפים ולקונדיטורים שחנכו אותם. "המפגש עם השפים ממלא אותם גאווה", היא מספרת, "אחד הילדים אפילו התראיין בתוכנית הבוקר של משה דץ ביחד עם איל, וזה נותן להם מוטיבציה להמשיך ולהתקדם, לצד הזדמנות אמיתית להצליח. זה בפירוש שם אותם על המפה".

בארוחה, שתתקיים ב-9 במאי בשעה 20:00, יוגשו המנות הבאות: אנטיפסטי ירקות קלויים וסינטה כבושה - יוגב ירוס, מל ומישל; לחמי מחמצת, פוקאצ'ות ומאפים מיוחדים - אורי שפט, מאפיית לחמים; מרק 'קרמה די פונגי' - שפית תמר כהן-צדק, קוצ'ינה תמר; פורל נחלים עם פירה בזיליקום ברוטב קארי, חלב קוקוס וקשיו - איל לביא, רוקח 73; פילה עגל צרוב במולאסה וערמונים עם דלעת וראגו פטריות יער - יניב גור אריה, סטוקו אירוח; ולקינוח: שכבות של שוקולד מריר, קרם וניל, מרקיז שוקולד וביסקוויט שקדים- אורן בקר, בליקר בייקרי.

כל ההכנסות קודש למען תלמידי בית הספר ופרויקט 'מבשלים הזדמנויות'. עלות הארוחה: החל מ-500 שקלים לסועד. לפרטים, תרומות והזמנות: 052-4843242, 03-7448844.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully