וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחד אולי

דנה מלמד

27.4.2010 / 0:02

כדי לעבור את היום מדמיינת דנה מלמד שהחיים הם אפטר פארטי מתמשך ועפה על כנפיים שחומות עם המון עשבי תיבול ושום, על ערימת אורז בסמטי ריחני

בעוד רבים מכם התחילו את יום שישי האחרון בישיבה נינוחה בקפה השכונתי עם אספרסו ועיתונים של שבת, או בכלל נשארו במיטה, אצלי הוא נראה קצת אחרת. הלילה שקדם לבוקר ההזוי הזה הוקדש ברובו לבילוי במסיבה עד השעות הקטנות של הלילה. היתה זו ללא ספק מסיבה שווה במיוחד, אבל, מה לעשות, היה לה מחיר כואב. מסיבה עם אלכוהול חופשי היא עניין מסוכן למי שאמור לתפקד בבוקר למחרת, ולא רגיל למהול את הדם שלו בוודקה.

גם בלי רקות הולמות מחמרמורת, יום שישי הוא יום נורא קצר שבו צריך לאסוף את הילדים אחרי 3 וחצי שעות בערך מבית הספר. העסק הלך והסתבך. מילא זה שהשעון צלצל אחרי שעתיים שינה, מילא כאב הראש והעייפות. מה שחיכה לי בבית הספר של הצעיר היה כבר התעללות. התברר ששכחתי שדווקא בבוקר הזה, נקבעה פעילות יזומה של הורים וילדים בבית ספר. לא ארוחת בוקר נחמדה, או צפייה במופע שהכינו הילדים, חלילה. מדובר בהרקדה.

הורים וילדים, בשמש, במגרש בית הספר. שורות-שורות של ילדי כיתה א' והורים נבוכים, רוקדים את ריקוד הציפורים, מקרנה וכיו"ב. הכל מלווה כמובן בהדרכה והדגמה של המרקידה האנרגטית וכולם מאד ממושמעים ומשתדלים לבצע את ההוראות שלה בצורה מדוייקת. איכשהו, תמיד יוצא שחלק מתחילים לצד ימין וחלק לשמאל ואז נתקעים אחד בשני. השמחה רבה, אין מה לומר.

הדרך היחידה לשרוד את הזוועה הזאת, היא פשוט לדמיין שאני בסוג של אפטר פארטי. דמיינתי שהדי.ג'יי (המוצלח) מהלילה התחלף והמסיבה נמשכת, ואפילו עשיתי מעשה נועז ופלשתי למקום המפחיד הזה המכונה "חדר מורים" והכנתי לי דרינק - קפה שחור חזק במיוחד. הבעיה התחילה כשהסתיים האפטר פארטי וברור היה שאי אפשר בשום אופן לחזור למיטה עכשיו, כי נשארו בקושי שעתיים להתארגן לסוף שבוע עם הילדים.

מאחר שלא הצלחתי להקדיש את היום לקניות ובישולים חגיגיים, הדבר היחיד שאפשר היה לעשות בתנאים הנוכחיים הוא לאלתר משהו זריז ממה ששרד במקפיא מיום העצמאות.

כנפי עוף שחומות, צלויות בתנור עם שום ועשבי תיבול ואחר כך נחות על מצע אורז הן תמיד פיתרון זמין שאפשר להכין בעשר דקות עבודה ומינימום טרחה – קל, בריא וממש-ממש טעים.

כנפי עוף צלויות בעשבי תיבול ושום

לכנפיים:
1 ק"ג כנפי עוף
חצי כוס שמן זית
כפית דבש
כפית קליפת לימון מוגררת
בצל חתוך לפרוסות עבות
6 שיני שום שלמות בקליפתן
כוס עשבי תיבול קצוצים (פטרוזיליה, כוסברה, בצל ירוק, נענע או מה שיש במקרר)
מלח גס
פלפל שחור גרוס

לאורז:
2 כוסות אורז בסמטי
3 כוסות מים רותחים
בצל קצוץ
שליש כוס שמן קנולה
כף פלפל אנגלי טחון טרי
כף מלח

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור לחום של 200 מעלות.

2. מערבבים בקערה גדולה שמן זית, דבש, מלח, פלפל וקליפת לימון.

3. מוסיפים את הכנפיים, עשבי התיבול, השום והבצל ומערבבים היטב.

4. מעבירים לתבנית, מכסים ברדיד אלומיניום, מנקבים כמה חורים עם סכין וצולים בתנור כ-45 דקות.

5. מסירים את רדיד האלומיניום וצולים עוד 10-15 דקות, עד שהכנפיים משחימות.

6. מכינים אורז: מחממים שמן קנולה בסיר. מוסיפים את הבצל ומטגנים עד שהוא מזהיב. מוסיפים את האורז והתבלינים, מערבבים. מוסיפים את המים הרותחים, מעבירים ללהבה נמוכה, מכסים את הסיר ומבשלים 20 דקות.

7. מניחים ערימה של אורז בצלחת הגשה ועליה מניחים מספר כנפי עוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully