וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול המלך

רותי שטיינברג

17.5.2010 / 17:20

רחוב טשרניחובסקי בת"א הופך לאטו מרחוב שולי לאטרקציה ממשית. השבוע נפתחה שם La maison, מסעדניית שרקוטרי מבטיחה

כבר הרבה שנים לוחשים לנו שרחוב טשרניחובסקי הוא בגדר "אוטוטו". כל מי שמגיע מחוץ לתל אביב ממילא עובר דרכו לחיפוש חניה, שנייה לפני שהמציאות מסבירה בסבלנות אין קץ, שכל הדרכים מובילות לחניון מכבי. החניון המדובר, יחד עם מתחם שוק בצלאל, אמורים להפוך בעוד מספר שנים לקומפלקס משוכלל בעל שני בניינים, חניון רב מפלסים וגינה ציבורית. נכון לרגעים אלה המיזם הוקפא. בינתיים, רחוב טשרניחובסקי לא מחכה לתהפוכות נדל"ניסטיות מרחיקות לכת. רוב החנויות ששימשו בעבר בעלי מלאכה קטנים משמשות בית למעצבות ומעצבים מקומיים, שחלקם עושה שימוש בחלל החנות גם כסטודיו. ככה אפשר ללכת לצלילי חתירה של מכונת תפירה, ולזכות בחוויה הרבה יותר אישית מאשר אצל השכנים (רח' שינקין או קינג ג'ורג').

שינויים דומים עוברים על הרחוב גם בכל מה שקשור לקולינריה. בצעדים קטנים ומדודים התווספו עם השנים גם עסקים שלא עונים על המושג מזון מהיר (ולא שיש לנו משהו נגד פלאפל או סביח, נהפוך הוא). הביסטרו 'טשרניחובסקי 6', שהחל את דרכו באמת במספר 6, התרחב ועבר למספר 5 ומספק עסקיות בשיק ביתי ובריא בשעות היום ומנות גורמה בשעות הערב. ה'קונפיסרי' מספק כל יום קפה וריחות מתוקים של עוגות ועוגיות שנאפות במקום וסניף 'קפה-קפה' טשרניחובסקי לקח על עצמו את תפקיד הצ'יל אאוט המקומי.

לכל אלה נוספה לפני ימים ספורים המסעדניה - בתם הממזרה של המסעדה והמעדניה – 'לה מייזון' (La maison), שהוקמה על ידי בן תדהר (32) ואילן דובשני (30). השניים עשו דרך ארוכה ורווית בשר ב'יועזר בר יין', ולמדו מהאוטוריטה הראשונה בארץ לענייני קרניבוריות, שאול אברון. אחרי שמונה שנים וביקור בליון, בירת השרקוטרי הצרפתית, נפתח מקום קטן ומבטיח לנקניקים מושחתים של שתי זוגות ידיים אמונות.

השם לה מייזון (הבית, מצרפתית) מבטא את הנאמנות לתהליכי עבודה מסורתיים בכל הקשור להכנת הנקניקים והנקניקיות. קורנביף (19 שקלים ל-100 גרם, בייקון קלאסי (14 שקלים ל-100 גרם), ז'מבון מעושן (9 שקלים ל-100 גרם) וחזה ברווז כבוש (28 שקלים ל-100 גרם) מהווים רשימה חלקית ביותר של היצע הנקניקים במקום. לצידם תמצאו נקניקיות מרשימות לא פחות כמו נקניקיית דם (בודן) (48 שקלים לקילו), פרנקפורטר (96 שקלים לקילו), טולוז - נקניקיית בשר לבן (80 שקלים לקילו) ועוד.

מאחורי הדלפק מתחבא מתקן רוטיסרי קטן עליו מסתובב נתח פסטרמה צוואר חזיר עסיסית שאפשר לקבל בגרסת הסנדוויץ' (32 שקלים) או בצלחת (48 שקלים). בכל יום מכינים תדהר ודובשני תבשילים עשירים ומתחלפים שמזכירים יותר מהכול פנטזיות על בשר צייד. אם זה לא מספיק, המקרר מכיל מבחר של צירים כמו ציר עוף, בקר וירקות, פטריות כמהין ופורצ'יני טריות, פטה כבד, קונפי שום, שומן ברווז מזוקק וממרח רייט (בשר ברווז וחזיר מבושלים בשומן ברווז).

איך כל השחיתות המתפרצת מסתדרת בתוך חלל מינימליסטי וכמעט נטול עיצוב? לבעלי הבית יש תשובה: "המהות של המקום היא האוכל". קנינו.

La maison, טשרניחובסקי 1, תל אביב. 03-6206022
שעות פתיחה: ראשון-חמישי 12:00-20:00, שישי עד 16:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully