בריאות יום א'

סלט חדיש ומחודש

בריאות יום א' מאווררת את ארסנל הסלטים עם קינואה אדומה ושעועית אזוקי, שנכנסות לסלט טאבולה

עופרי זוטא

מזג האוויר בקריזות חולפות: הימים מתובלים בשרב ואובך, בערב אנחנו מקבלים מנת הקלה זמנית וברקע מתנגנת תזכורת עוינת לקדחת יולי-אוגוסט המתקרבת. את העונה שעכשיו אני מכנה "אביץ", שזה אביב וקיץ גם יחד. כך או אחרת, כבר חם-חם-חם. סירי הברזל כנראה ימשיכו לנמנם בארון עד לשנה הבאה. כרגע, כל מה שמתחשק לי לאכול זה סלט צונן, מרענן ומשביע.

עטיתי סינר ונכנסתי למטבח עם הרבה עשבי תבלין, שמן זית ולימון והבטחה להעשיר את ארסנל הסלטים המשפחתי. מניסיון אחד למשנהו, אני חולקת אתכם שני סלטים שחוגג בהם צבע מקורי: גוון חמרה-אדמדם מיוחד, שאינו בן בית אצל כל אחד מאיתנו. הבסיס של שניהם הוא סלט הטאבולה הבסיסי והטוב, שאישית כבר קצה נפשי בו. את הבורגול המסורתי החלפתי בקינואה אדומה בסלט הראשון ובסלט השני העשרתי בשעועית אזוקי, שהיא בת דודה של שעועית המאש. ההשראה באה משני חברים, שהם גם אנשי מטבח נפלאים.

עוד בוואלה! NEWS

צפו: ירדן ויזל ומיטל ברונר בשופינג כחול-לבן בתל אביב

בשיתוף HONDA
לכתבה המלאה
צילומים: עופרי זוטא)

סלט קינואה אדומה, עשבי תיבול וגרעיני חמניה

הקינואה האדומה מתהדרת בטעם מעודן יותר משל אחותה הלבנה. היא עשירה בליקופן (הוא הפיגמנט בצבע האדום המיוחד הזה, והוא גם נוגד חימצון חיוני), בחלבון זמין, בוויטמינים B ו- Eובברזל, אבץ, אשלגן וסידן. עוד פלוס לרגישים – אין בה כלל גלוטן. הסלט הזה מתפוצץ מטעמים ומרקמים, וגם מבריאות.

החומרים:
כוס קינואה אדומה
כף שמן זית
1.5 כוסות מים
1 פלפל צהוב חתוך לקוביות קטנות
לפחות כוס וחצי של ירוקים קצוצים דק: נענע, פטרוזיליה ובצל ירוק
חצי כוס גרעיני חמניה קלויים על מחבת חמה, ללא תוספת שמן
שמן זית
מיץ לימון
מלח

אופן ההכנה:
1. מבשלים את הקינואה בדומה לאורז: מחממים היטב סיר ומוסיפים מעט שמן זית. מוסיפים את הקינואה, מערבבים-מטגנים היטב כ-20 שניות. מוסיפים מים ביחס של 1:1.5 לטובת המים. מוסיפים מלח, מביאים לרתיחה ומכסים. מנמיכים ללהבה בינונית ומבשלים כ-25 דקות. אפשר לפתוח את הסיר כדי לוודא שאכן הקינואה כבר "נפתחה" (יוצאים ממנה חוטים לבנים עדינים). מכבים את האש ומשאירים את הסיר סגור לעוד 5-10 דקות. מאווררים עם מזלג ומצננים.

2. כשהקינואה קרה, מוסיפים לה את שאר המרכיבים ומתבלים לפי הטעם. לא להתקמצן על הלימון.

עופרי זוטא undefined

סלט טאבולה ואזוקי מונבט

הבסיס – בורגול דק והרבה ירוקים קצוצים, אליהם מצטרפת שעועית אזוקי מונבטת. הקטניה הקטנה והנחמדה הזו קלה מאוד לעיכול ומעצם הנבטתה, מצטיינת באקסטרה ערכים תזונתיים (כמות הוויטמינים שבה גדלה פי עשרות מונים). כוכב נוסף ניתן לה על תחושת השובע הממושכת שהיא מספקת.

החומרים:
חצי כוס בורגול דק
3/4 כוס מי ברז
בערך כוס אזוקי מונבט
צרור פטרוזיליה
צרור נענע טרייה
6-3 גבעולי בצל ירוק
רבע כוס מיץ לימון טרי
3-2 כפות שמן זית
מלח
בונוס: חופן נאה של אגוזי מלך קצוצים

אופן ההכנה:
1. משרים את הבורגול עם המים בכלי עם מכסה (או שאוטמים עם ניילון נצמד). המים אמורים לעבור את הבורגול בסנטימטר. כעבור 10 דקות פותחים ומאווררים בעזרת מזלג. בינתיים, קוצצים את כל הירוקים.

2. מערבבים את כל החומרים יחד, טועמים ומתקנים תיבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully