וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרובית ולישון

דנה מלמד

8.6.2010 / 20:33

טין טין, סימפסונס ותוכנית בישול - טקס ההרדמה בבית של דנה מלמד הותיר רעב גדול, שהוליד מתכון לסלט כרובית ואפונה לימוני

אחת לכמה זמן, משתנה במעט טקס ההרדמה בבית. פעם, כשהילדים היו קטנים יותר, היינו מצטופפים במיטה אחת והייתי מקריאה להם סיפור. כשהבכורה גדלה, זה התחיל לשעמם אותה ואז כללי הטקס השתנו. היתה את תקופת משחק הניחושים, שלושה תורות לכל אחד ואז אמורים להיות בשקט ולהרדם. או שלפעמים סתם מדברים ומספרים סיפורים וחוויות היום עד שמגיעה השעה לסגור ת'בסטה. היו לטקס הזה המון גלגולים, ובטח עוד יהיו (אלא אם יקרה מה שקורה בדרך כלל אצל ילדים של אחרים, כאלה שאומרים להם לילה טוב והם פשוט מחליקים בשקט למיטה ועוצמים עיניים). בשבועות האחרונים, הטקס התבסס על צפייה בפרק של "טין טין" בזמן שאני עושה את הדיבוב עבור הצעיר, שזו אגב משימה לא פשוטה כי מדברים שם ממש מהר והשמות של הדמויות נורא ארוכים ומוזרים.

בכל אופן, באותו ערב, עת היינו שרועים על המזרן שלי, הוא משמאלי והיא מימיני, הזדעזענו לגלות שנגמרה עונת ה"טין טין". לאחר שעיכלנו את ההלם, חלקנו לפחות (הצעיר עדיין מתקשה לשנות דפוסים והרגלים), לא נותר אלא לזפזפ ולמצוא תחליף הולם שירדים אותם בזמן לא מאד ארוך.

בעיניי, תכנית בישול נראתה כפיתרון נהדר; מספק עבורי ומספיק משעמם עבורם כדי שיתייאשו במהרה ויירדמו. זה לא עבד. נטישתו הפתאומית של "טין טין" הותירה חלל עמוק משחשבתי. המשכנו לזפזפ עד שנעצרנו על "משפחת סימפסון" ושם דווקא היה לנו נחמד. העניין היחיד שקצת הקשה עליי, היה הרעב שתקף אותי בעקבות פיסת תכנית הבישול שאיפשרו לי לראות קודם לכן.

למזלי, הבכורה החליפה אותי במלאכת הדיבוב לכמה דקות וכך מצאתי את עצמי במטבח, מערבבת בקערה את שאריות הכרובית והאפונה מהצהריים. הוספתי לכל העסק שקדים ולימונים וחזרתי איתה למיטה. בין ביס לביס, הצלחתי לעשות קצת דיבוב אבל מה שהיה משמח באמת בכל הסיפור, זה שגם התיאבון שלהם נפתח.

זו לא בדיוק מנת ילדים קלאסית, אפילו ממש לא, אבל הצעיר נשנש משם את האפונה והבכורה את השקדים ואפילו לכרובית הם נתנו צ'אנס (טוב, רק ביס אחד או שניים). ואולי זה לא לעניין לאכול לפני השינה, ויש שיאמרו שזה לא הולם לאכול במיטה ובשילוב עם "משפחת סימפסון", אפילו לא הכי חינוכי. אבל היה לנו כיף, מצחיק ונעים ועם תחושות כאלה, נראה לי שזה נכון ללכת לישון.

סלט כרובית, אפונה ושקדים. ברני ארדוב
סלט כרובית, אפונה ושקדים/ברני ארדוב

סלט כרובית, אפונה ושקדים

בהשראת מנה של איילת לטוביץ' הנהדרת.

החומרים:
200 גרם שקדים קלויים
כרובית מפורקת לפרחים
כוס אפונה קפואה מבושלת
1 לימון חתוך לקוביות קטנות, עם קליפה, בלי גרעינים
שליש כוס שמן זית
כף חמאה
חצי כפית דבש
חצי כפית חרדל דיז'ון
כף מיץ לימון
מלח גס
פלפל שחור גרוס
קורט אגוז מוסקט טרי מגורר

להגשה: חופן בצל ירוק קצוץ

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור לחום של 200 מעלות.

2. מערבבים בקערה שמן זית, דבש, חרדל, מלח ופלפל שחור. מוסיפים לקערה את פרחי הכרובית ומערבבים היטב בעזרת הידיים, כך שכל הפרחים יצופו בנוזל.

3. מעבירים לתבנית אפייה, מכסים ברדיד אלומיניום ואופים כעשרים דקות. מסירים את הכיסוי וצולים עוד עשר דקות, עד שהכרובית צלויה היטב.

4. ממיסים כף חמאה במחבת, מוסיפים את השקדים ומאדים כדקה, עד שכל השקדים מצופים חמאה.

5. שמים בקערה את הכרובית הצלויה, האפונה, השקדים וקוביות הלימון. מתבלים במלח גס, פלפל שחור גרוס ומיץ לימון. מערבבים, מעבירים לצלחות הגשה ומפזרים מעט בצל ירוק קצוץ מלמעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully