וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לבופה

דנה מלמד צילום: דן לב

15.6.2010 / 2:08

מה מכינים לפגישת מחזור עם החבר'ה? ההורים של דנה מלמד השוויצו עם דפי פסטה בפסטו תרד וצנוברים

כשהייתי ילדה, להורים שלי היו "חבר'ה". הם היו חבורה עליזה, משהו כמו שבעה זוגות, כאלה שנוסעים יחד לאילת בקיץ ועורכים פיקניקים בשבת וטיולים בארץ. בערבי שישי היה מעין סבב, שבו בכל שבוע הם נהגו להתכנס בסלון אחר, לפי תורות. המארחת היתה "מרימה" בופה חלבי ברוח התקופה, הטייפ ניגן קסטות עם להיטים לריקודים סלוניים, קצת פיצוחים, בירה "מכבי" וספרייט (שעורבבו ללהיט של אותם ימים -"שנדי") והמון ויכוחים קולניים על פוליטיקה. נראה שהחבר'ה היו מבסוטים עד הגג.

כשהיה מגיע תור הוריי לארח, ההתארגנות היתה מתחילה שבוע מראש, עם המון התרגשות מהולה במידה מסוימת של לחץ. אני מצדי, ממש אהבתי את כל עניין ההכנות. הרשימות, הקניות, הבישולים במטבח, סידור הבופה ובעיקר, נהניתי לבדוק את המוזיקה עם אבא שלי.

"לבדוק" זה לדחוף כל קסטה לטייפ, להחליט אם השירים רקידים או לא ואחר כך למיין לפי ז'אנר – דיסקו, שנות השישים, סלואו, מוזיקת מעליות שתתנגן ברקע וכו'.

עם השנים, המסורת הזו די התפוגגה. ה"חבר'ה" האלה הפכו כמותם לסבים וסבתות וימי שישי ההוללים שלהם הוחלפו בארוחות משפחתיות עם הילדים והנכדים. לאחרונה התחוור לי שהם קצת התגעגעו לימים ההם, וכך הוחלט לערוך פגישת מחזור. אצל ההורים שלי. הרצון להרשים את אותה חבורה מפעם היה גדול מאד והוא לווה בלא מעט חששות.

אז החלטתי להתגייס למבצע הזה ולהוריד קצת מההיסטריה. רציתי שאמא שלי תדע שהיא יכולה לסמוך עלי הפעם, שיהיה בסדר, יהיה טעים ונעים והכל יעבור בשלום. ממש רציתי לעזור, לתת משהו מעצמי. מעבר לזה, כל כך מגיע להם, להורים האלה שלי, שעוזרים לי כל כך הרבה ואני עוזרת להם כל כך מעט.

ההתרגשות לא התפוגגה עד שכל האוכל עמד יפה על הבופה, אבל בסופו של דבר, היה אירוע ממש מדליק, שלא נאמר משגע, והאורחים אכלו יפה והתווכחו יפה על פוליטיקה ושתו יפה את ה"שנדי". הנה אחת מהמנות שכיכבה על הבופה שלהם.

עלי פסטה בפסטו תרד וצנוברים. דן לב
עלי פסטה בפסטו תרד וצנוברים/דן לב

דפי פסטה בפסטו תרד וצנוברים

400 גרם דפי פסטה טרייה חתוכים לריבועים (בגודל 7X7 בערך)

לפסטו:
400 גרם תרד שטוף
כוס עלי בזיליקום טרי
100 גרם צנוברים
100 גרם פרמזן
3 שיני שום כתושות
מלח
פלפל שחור גרוס טרי
כוס שמן זית
2 כפות מים

סלסלת עגבניות שרי חצויות לאורכן
כף שמן זית
מלח גס
פלפל שחור גרוס
קורט סוכר

150 גרם ריקוטה (מומלץ ריקוטה פרסקה)
10 זיתי טאסוס מגולענים
100 גרם צנוברים קלויים

אופן ההכנה:
1. מכינים פסטו: חולטים את התרד במים רותחים עם מלח כ-2 דקות. מעבירים למסננת עם מי קרח, שוטפים במים קרים וסוחטים היטב. טוחנים בבלנדר צנוברים, פרמזן, שום, בזיליקום ואת התרד החלוט עד שמתקבל מרקם משחתי. מוסיפים את שמן הזית בהדרגה, עד שנוצר קרם חלק. מוסיפים 2 כפות מים וטוחנים עוד שניה-שתיים. מתבלים, טועמים ומתקנים תיבול.

2. מחממים תנור לחום גבוה (220 מעלות). משמנים תבנית במעט שמן זית, מניחים את חצאי העגבניות עם הצד החתוך כלפי מעלה, מתבלים במלח, פלפל שחור וסוכר ומזלפים מעט שמן זית מעל. צולים בתנור 10-15 דקות.

3. מבשלים את דפי הפסטה בסיר גדול עם מים ומלח במשך 3-4 דקות.

4. מוזגים מצקת אחת עם מי הבישול של הפסטה למחבת גדולה ורחבה, מוסיפים את הפסטו ומערבבים עד לקבלת רוטב אחיד.

5. מסננים את דפי הפסטה ומעבירים מיד למחבת עם הרוטב. מערבבים בעדינות, טועמים, מתקנים תיבול ומעבירים לצלחות הגשה.

6. להגשה: מניחים ערימה של דפי פסטה, מפזרים מעל צנוברים קלויים, כמה עגבניות צלויות, זיתי טאסוס ופיסות ריקוטה. מתבלים את הריקוטה במעט מלח גס.

הערות:
1. מומלץ להשתמש בפסטה טריה (שניתן להשיג במסעדות איטלקיות שמוכרות פסטה טריה במשקל). המנה עדיין תהיה טעימה עם כל פסטה קצרה יבשה.

2. מומלץ לטגן כמה פילטים של אנשובי ולהוסיף למנה בזמן ההגשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully