וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סתם טרסה

רותי שטיינברג

21.6.2010 / 19:54

כשרה, קולית ועוד על הים? הגזוזטרה, שנפתחה בשבוע שעבר בהרצליה, מסתמנת כיצור כלאיים משונה בנוף מסעדות החוף

במבט ראשון ניתן להתייחס ל'גזוזטרה', שנפתחה בשבוע שעבר בחוף הרצליה על חורבותיה של מסעדת 'טרסה', כמו סתם עוד מסעדת חוף לאוסף הבינוני של חופי ישראל. במבט שני ושלישי, עומדים לזכותה מספר חידושים שמבדילים אותה מהנוף.

550 מ"ר של חלל מסוגנן על חוף ימה של הרצליה מספקים הסבר קלוש לעובדה שהמסעדה עובדת בתפוסה כמעט מלאה ימים ספורים בלבד אחרי פתיחתה. קיץ, שמש, תיירים ומיקום טוב על הים, הלוא משותפים לכל המסעדות שמונחות זו לצד זו לאורך החופים. כולן עושות קופה בקיץ, ומתכווצות לעת חורף, לעיתים לשנת דב ארוכה או בחיפוש אחרי הבעלים הבאים. את הקרדיט, אם כן, אפשר לזקוף לצוות הבעלים, שמתמחים במקומות על החוף (ולארסנל החברים שלהם שהתייצב במקום, כמובן), ביניהם גורן טסה וצביקה עשת (אונו, לבן, ביץ' בר ומצדה) והקבוצה שמפעילה את הטראסק בנמל תל אביב - דניאל לביא, ספי וולפיש ואיתן מזרחי, שהוא גם שף המסעדה.

הגזוזטרה נעה על מספר צירים במקביל, שהם כמעט סותרים: כשרות, אופנתיות ומיקום על החוף (שבדרך כלל מייצר מסעדות לא מתאמצות). על פניו החלל המעוצב והמושקע, שכולל מספר מתחמים, חללים פתוחים ומגוון פינות הסבה מרופדות, בנוסף לבר עגול במרכזו ותאורה חכמה, עשוי להוביל למסקנה שהגענו למסעדת יוקרה. בפועל, הגזוזטרה היא פשוט מסעדה כשרה - וזה אומר שבימי שבת היא סגורה, סיכון גדול במושגים של מסעדת חוף - שמצליחה להיות עכשווית ומגישה מנות בהתאם לטרנד הנוכחי של מנות קטנות ומוקטנות (שכאן מכונות "מנות ראשונות מוגדלות"). ההתאמה לטרנד הנוכחי הותאמה גם ברמת התמחור שנע בטווח ידידותי למשתמש (36-46 שקלים). והים? הוא כאן רק במקרה.

התפריט שהרכיב מזרחי כולל, בין היתר, מנות כמו סלט עוף אסיאתי (39 שקלים), קרפצ'יו אנטיאס ואבוקדו (42), לחמג'ון חצילים (36), סינטה בקראסט פיסטוקים (42), מיני בורגר אנטרקוט (39) ורביולי כרישה בעגבניות ובזיליקום (34 שקלים), בנוסף לתפריט סושי. אגף הקינוחים מתמודד עם סד הכשרות בגבורה ומציע פירות בכל מיני מצבי צבירה: תפוחי עץ אפויים בכלי חרס עם קראמבל מרציפן וסורבה תפוחים (36), ספרינג רול בננות עם מרק טופי (36), פירות טריים עם סורבטים (36), אצבעות מרקיז שוקולד (38) ועוד.

הגזוזטרה. רמות ים 100, הרצליה. 09-9548808
שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-עד אחרון הלקוחות, ו' 18:30-12:00, מוצ"ש 21:00-עד אחרון הלקוחות.

  • עוד באותו נושא:
  • הגזוזטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully