וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילקשייק בועט

דנה מלמד צילום: דנה מאירזון

22.6.2010 / 8:22

על כפפות כדורגל, ילד שממוסמר לשידורי המונדיאל ומילקשייק פופקורן-וניל שמפצה על הכל. השבוע של דנה מלמד

הצעיר שלי, הפך בשנה האחרונה לחייל של כדורגל. הדבר הזה הפך להיות העניין המרכזי בחייו. הוא חי מאימון לאימון ובין לבין הוא משחק כדורגל בכל רגע נתון. הבית מלא כדורים שמטיילים להם בין החדרים. באופן כללי, נראה שצמחה לו אצבע שישית ברגל, בצורת כדורגל. הוא לא זז בלי הכדור לשום מקום. גם בלכתו מהחדר למטבח, האצבע השישית תמיד איתו.

בעודי מקלידה שורות אלה, הנ"ל שוכב במיטתי (איזה שוכב, הייתי רוצה. יושב דרוך וקופץ וצועק ומקלל ברגעי השיא כמו ערס) וצופה במונדיאל. השעה כבר אחת עשרה בלילה ומחר בצפר, אבל אמא שלו לא יכלה לסרב לו. יותר מזה, אמא שלו צ'יפרה אותו בפופקורן ובספיישל פופקורן שייק, לכבוד הסוף הטוב של הדרמה שהתרחשה השבוע.

מעשה שכך היה. לאחר חפירות אינטנסיביות, הילד הצליח לחלץ מאבא שלו כפפות של שוער. כמו טווס הוא הסתובב בבצפר ועשה דאווינים על כל המעריצים שלו. בשיא החום, גם כשהיה בלם מתקדם, או חלוץ, או איך שקוראים לאלה שלא באמת צריכים כפפות כדי לבעוט. גם אז, הכפפות לא משו מידיו המיוזעות.

בפעם היחידה שהוריד אותן, בתום אימון של ערב, הוא שכח אותן על הספסל. אין מילים לתאר את הטרגדיה שפקדה אותו ואת המבט הקרוע שלו כשנזכר בהן כמה שעות מאוחר מדי, כשהבצפר כבר היה סגור. הילד אשכרה נסחף בנהרות של יגון. אמרתי לו שאולי מישהו מצא ויש סיכוי שעוד יהיה סוף טוב, אבל הוא נראה חסר אמונה. למחרת הכפפות לא חזרו. גם לא ביום שאחרי. אבל היום, כשבאתי לקחת אותו, היו מחוברות לתיק שלו שתי כפפות הכדורגל שלו. קרה לו נס.

מתברר שבהפסקה הם שיחקו מחבואים. ממקום המסתור שלו, מאחורי ערימת עלים ופרחים מעורבבת בזבל'ה כללי, בצבץ לו המספר 90, אותו אחד שהיה מודפס על כפפות השוער שלו. הילד התחיל לחפור בערימה ומצא את שתיהן, עטופות בג'יפה, אבל לא היה אכפת לו. הן חזרו אליו והוא עשה להן אמבטיה וטיפל בהן באהבה. "זה סיפור נפלא וקסום" אמרתי. שאלתי אותו אם הוא מוכן למכור לי את הסיפור לכתבה. הממזר הזה שאל מיד בשיא הרצינות "בכמה?". עניתי לו שסיפור תמורת מאכל. אז הוא ביקש פופקורן. וגם לראות את ברזיל מול חוף השנהב. אז הסכמתי. בכל זאת, חוגגים, ומי אני שאשבית את השמחה? אז צ'יפרתי אותנו גם בשייק פופקורן.

מילקשייק פופקורן וניל. דנה מאירזון
מילקשייק פופקורן וניל/דנה מאירזון

מילקשייק פופקורן-וניל

מבוסס על מתכון של מאיר אדוני.

החומרים:
חצי כוס גרעיני תירס יבשים
3 כפות שמן קנולה
25 גרם חמאה מומסת
מלח
חצי ליטר חלב
מקל וניל חצוי לאורכו
4 כפות סוכר (או לפי הטעם)

אופן ההכנה:
1. מכינים פופקורן: מחממים סיר עם 3 כפות שמן ומזיזים אותו מצד לצד כך שהשמן יכסה את כל התחתית. מוסיפים את גרעיני התירס ומכסים. מדי פעם מנערים את הסיר מצד לצד (נעזרים במגבת כדי לוודא שהסיר נשאר סגור). מקשיבים לפיצוצים וכשנהיה שקט, מכבים את האש ופותחים בעדינות. מעבירים לקערה, יוצקים חמאה מומסת, בוזקים מעט מלח ומערבבים.

2. מעבירים את הפופקורן המוכן לסיר ומוסיפים חצי ליטר חלב. מרוקנים את מקל הווניל מתכולתו ומעבירים את הגרגרים לסיר. מוסיפים גם את המקל המרוקן. מבשלים כחמש דקות על להבה נמוכה. מכבים את האש ונותנים לפופקורן המבושל לעמוד כ-20 דקות.

3. מוציאים את מקלות הווניל ומעבירים את תכולת הסיר למעבד מזון. טוחנים, טועמים ומתקנים טעם לפי הצורך.

4. מסננים, מצננים ומגישים עם קרח, פופקורן ומונדיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully