וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ורבה היווני

רותי שטיינברג

13.7.2010 / 17:40

הללויה: אחרי רחובות וראשון לציון, השף אליעזר לויה פותח סניף נוסף ל'פרסקו' הבלקנית, הפעם בחוצות אשקלון

את מסעדת פרסקו הראשונה פתח המסעדן אליעזר לויה לפני כשנתיים וחצי ברחובות, בשותפות עם איש הבשר חנן אברמוביץ' ממפעל 'קרל ברג', שמגדל בקר, עופות וחזירים בגליל ודוחס אותם לנקניקים שמנמנים בחולון. הבאה בתור נפתחה לפני כשנה בראשון לציון וממש לפני שבוע פתחה את הדלתות האחות הדרומית באזור התעשייה של אשקלון. כמו המיקום הענייני של המסעדה, גם העיצוב שומר על תחושה יומיומית של מקום מסודר שנעים לאכול בו, כזה שלא מנקר עיניים או מסיט את הפוקוס מהעניין שלשמו התכנסנו - הבשר.

לויה הוא שועל קולינרי ותיק שפעיל בסצנה המקומית עוד משנות השמונים. הוא נתן יד במוסדות כמו ה'ווייט הול' (רשת מסעדות בשרים שקיימת מ-1986 ועד היום), מסעדת הדגים 'דקוטה' בקצה שכונת נווה צדק בתל אביב ומסעדת פירות הים הספרדית 'קזנקי', שהיתה הראשונה לתמחר ידידותית מנות סקסיות של סרטנים, קלמארי ודגים. בנוסף עבד ב'לבנטיני', 'בראכה' וב'טבולה ראסה' ו'הלניקה' היוונית, שלא האריכו ימים. מבט אחד באיש מספיק בשביל להבין שמדובר בשף מהדור הישן, כזה שמתחזק גם כרס ושובבות של גרגרן אמיתי. על אף היכרות מעמיקה עם טרנדים בענף המסעדנות הוא בחר לחזור בפרסקו לקלאסיקה של תפריט בשרי מהסוג המשביע, עם השפעות של המטבח הבלקני והרומני.

בתפריט, מנות ראשונות כמו פטה כבד עוף עם ריבת פירות יער (18 שקלים), חציל בבשר עגל (22 שקלים), מרק צ'ורבה (29 שקלים) ונקניקיות פטריצ'ין בכרוב כבוש ובירה שחורה (28 שקלים). העיקריות כוללות מנות חובה כמו אנטרקוט במשקל 350 גרם (85 שקלים) ופילה בקר בשני גדלים - 150 גרם או 300 גרם (65 ו-110 שקלים). לצדם קבב רומני (33 שקלים), ספריבס בצ'ילי מתוק (49 שקלים), שקדי עגל (90 שקלים), מוח בקר (55 שקלים) ועוד. בסוף, בין שאר הקינוחים מחכה קינוח רומני מושחת בשם פפאנש, שכולל סופגניות קטנות עם שמנת חמוצה ודובדבנים (29 שקלים). לא לדלג. מומלץ לנסות גם את יין הבית, פינו נואר של יקב קטן בשם "ד"ר ירושלמי" (110 שקלים לבקבוק).

פרסקו. הפנינים 53, אשקלון. 08-6751220
שעות פתיחה: א'-ש' 01:00-12:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully