וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעתיים. מ-עכ-שיו

עופרי זוטא

18.7.2010 / 9:03

לבריאות יום א' יש תמיד עדשים במזווה. אם היא זוכרת להשרות אותן שעתיים מראש, יש לה גם אחלה ארוחת צהריים

יש ימים שאני חייבת להתנהל בהם בקפידה, בטח ובטח במטבח, אחרת אני אשאב לוואקום הקיומי של המקרר שלי, ויש ימים בהם אני מרשה לעצמי להיות ספונטנית, לאלתר משאריות וממה שיש במזווה. השבוע, נפלתי על יום ששילב בין השניים. מצד אחד היה כדאי שאדאג לארוחה מזינה ומשביעה להמשך היום, ומצד שני, נזכרתי קצת מאוחר מדי (בעצם, מוקדם מדי. סביב 5 בבוקר).

מג'דרה היא המנה האולטימטיבית ליום שכזה. אורז וקטניות תמיד יש בנמצא, ומצד שני – ספונטנית לגמרי היא לא; קחו שעתיים אחורה בהכנות שלכם, להשריית העדשים. המג'דרה משלבת בין דגן (אורז) לקטניה (עדשים) - השילוב המנצח הזה מצ'פר אותנו בחלבון עשיר ומלא המכיל את כל חומצות האמינו לקבלת חלבון מן הטבע (שיכול בקלות להחליף חלבון מן החי) ומגוון רב של מינרלים וויטמינים ומעניק תחושת שובע נעימה. כמובן ששימוש באורז מלא ועדשים מונבטות יעלה את הערכים התזונתיים שלה, אבל הפעם, דווקא המג'דרה הזו דיגדגה לי בקצה האצבעות.

התלווה אליה סלט של עגבניות עם הרבה ירוקים קצוצים, שחלקם הגיעו מהגינה וחלקם משאריות מיותמות שנמצאו במעמקי המקרר. שילוב פשוט, מהיר, מזין ומשביע. כדאי להכין כמות נאה של המג'דרה הזו, גם כי היא כל כך טעימה, וגם כי היא נשמרת יופי במקרר.

מג'דרה. עופרי זוטא
מג'דרה/עופרי זוטא

מג'דרה פשוטה וטובה

החומרים:
חצי כוס אורז
חצי כוס עדשים חומות (מושרות במים כשעתיים לפני הבישול)
חצי כפית מלח בערך
כוס מים
3 בצלים, חתוכים לקוביות גדולות
שמן זית

אופן ההכנה:
1. מחממים סיר ומוסיפים כף שמן הזית. מוסיפים את האורז והעדשים והמלח ומערבבים היטב כך שהכל יצופה בשמן. מוסיפים את המים, מערבבים וטועמים. אם הם לא מספיק מלוחים, הוסיפו עוד מעט מלח. סוגרים את הסיר ומביאים לרתיחה על אש גבוהה.

2. כשהמים רותחים, מנמיכים ללהבה נמוכה מאוד ומבשלים כ-15 דקות.

3. מכבים את האש ומשאירים את הסיר סגור, לעוד 10-15 דקות.

4. בינתיים מטגנים את קוביות הבצל במעט שמן זית, עד שהן מקבלות צבע זהוב-שחום ויפה.

5. פותחים את הסיר, "מאווררים" בעדינות את האורז, מוסיפים את הבצל המטוגן ומערבבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully