וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו השפיות

רותי שטיינברג

9.8.2010 / 12:15

פסטיבל 'גורמה, יין ומוזיקה' שייפתח השבוע בראש פינה מכוון את הפרוג'קטור על המין הנשי, ומוקדש לצמרת השפיות של ישראל

11 שנה עברו מאז נכנס השף חיים טיבי להוביל את מסעדת 'מוסקט' בחוות מצפה הימים בראש פינה. מאז, מתקיים שם מדי שנה פסטיבל שהפך למסורת גלילית עמוסת מאכלים אורגניים זוהרים מטריות ושפים מהשורה הראשונה של הקולינריה הישראלית. השנה, פסטיבל 'גורמה, יין ומוזיקה' יתקיים בכל יום חמישי החל מ-12 באוגוסט ועד 16 בספטמבר ויוקדש כולו לצמרת נשות הקולינריה המקומית. במסגרת הפסטיבל יטפסו מדי שבוע במעלה ההר צמד שפיות ושף-קונדיטורית, לבישול ארוחת גירל פאואר משותפת במסעדה. בנוסף, יתקיימו סיורים קולינריים בחווה האורגנית של המלון, הרצאות, מרתון סרטים על אוכל ונשים והופעות מוזיקה של ריקי גל, עינת שרוף, ננסי ברנדס, שמעון פרנס ועוד.

טיבי, חזק בהעצמה נשית?

"הבחירה בפסטיבל נשי נבחרה מתוך מקום לשים 'על הבמה' את העשייה הנשית בעולם הזה, שמאופיין בהרבה כוחניות וגבריות. זה מקום שצריך להעצים, כי בעיניי עדיין אין מספיק נשים במטבח המקומי וכדאי שיהיו. אף על פי שהעבודה במטבח מצריכה הרבה יכולת וכוח סבל, יש חשיבות גדולה לחותמת העדינות בעבודה של נשים. אני לא מביא איתי אג'נדה פמיניסטית, אלא פשוט רצון לפרגן".

השפית איילת לטוביץ (בעלי 'ביתא קפה' ועורכת ומתרגמת ספרי בישול), שהשתתפה בפסטיבלים קודמים של מצפה הימים, מסבירה את ההבדל בין הפסטיבל הזה לאירועים קולינריים אחרים: "זה המלון היחיד שמתייחס לאוכל כתרבות. יש השקעה בחומרי הגלם, והעשייה במקום מתבצעת באופן שמכבד הן את השפים הן את האורחים". לטוביץ' תבשל ב-19 באוגוסט ארוחה בשיתוף השפית איילת אור (מסעדת אום בהוד השרון), שתתבסס על דגי ים ובשר אורגני עם השפעות מקומיות-גליליות, שכוללות שימוש בהרבה עשבים, ירקות ופירות שגדלים באזור. "העבודה המשותפת יצרה כוונון אחת של השנייה, וזאת אף על פי שההשפעות שלנו שונות, וההרגל של כל השפים הוא לעבוד בסופו של דבר לבד. התהליך הביא לתוצאה ששתינו מאד גאות בה". את הארוחה יחתמו קינוחים של השף-קונדיטורית טל הניג ממסעדת 'מול ים'.

הארוחות יחלו בשעה 19:30 ועלותן לסועד 250 שקלים, כולל יין במזיגה חופשית. בארוחה הפותחת של הפסטיבל, שתתקיים ביום חמישי, 12 באוגוסט, יציגו השפית משי גולדמן ממסעדת 'ג'וז ולוז', השפית אוסנת הופמן והשף-קונדיטורית מיכל מילרד ממסעדת 'מסה'. ב-26 באוגוסט יחלשו על המטבח השפיות שני פרוסמן ומאיה דרין והשף-קונדיטורית מירב פרץ ממסעדת 'כתית'. ב-2 בספטמבר יתארחו במטבח עיתונאיות האוכל שרי ומיכל אנסקי והקינוח של השף-קונדיטורית רביבה אפל מ'רביבה וסיליה'.ב-16 בספטמבר תנעל את הפסטיבל הארוחה המשותפת של השפיות מיקה שרון ותמר כהן-צדק (קוצ'ינה תמר') והשף-קונדיטורית אמירה רוזנפלד. את כל הארוחות תלווה ייננית יקבי רמת הגולן, טלי סנדובסקי, שתתאים את יינות היקב למנות.

פרטים והזמנות בטלפון: 04-6994555

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully