וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בול במטרה

רותי שטיינברג

1.10.2010 / 7:50

מסעדת בשר מינימליסטית ובר לא טחוב נפתחו השבוע זה לצד זה במתחם רחוב הרצל בתל אביב

על אף שרחוב הרצל מאגד בתוכו, ערב רב של מסעדות יום, ביסטרו, בתי קפה, בתי פרי, חומוס, נקניקיות איכותיות, ברים, פיצריות, המבורגרים ועוד, הוא מעולם לא קיבל את התואר (המפוקפק יותר או פחות) מתחם. יכול להיות בשל הרחובות ההומים בבתי עסק הסמוכים לו, כמו שדרות רוטשילד או נחלת בנימין, שבולטים בזכות עצמם.

רחוב הרצל על אף היותו צר מדי, רועש מדי ובעל פרגון גדול מדי מצד הרשויות לאפשר בנייה של מגדלים, עמוס בתכונה מהסוג הקולינרי. לפני כשבוע רחוב הרצל התאבזר, בשני מקומות חדשים הממוקמים בסמיכות. האחד "לה פלנצ'ה" מסעדת בשר מינימליסטית בהשראה דרום אמריקאית וסוסקין, בר צעיר בעיצוב שלא כולל אפלוליות טחובה.

את לה פלנצ'ה פתח אלי קוניו, יליד אורוגוואי, אחרי שלושים שנה בעסקי הפיצריות (פיצה פינו). "כחלק מההכנה לפתיחת לה פלנצ'ה נסעתי לאורוגוואי ללמוד ממגדלי בקר ושפים מקומיים, את הטיפול בבקר. את כל הלימוד הכנסתי לעסק, פה אני מיישן את הבשר ומפרק אותו".

המנות ישירות ופשוטות (כפי שמסביר בעל הבית) ללא תחכום של שף, ועונות על רעב ממוקד חלבון. בין המנות אפשר לשבוע על אנטריקוט בג'בטה עם חסה עגבנייה ורוטב צ'ימיצ'ורי (44 שקלים) או בצלחת (200 גרם ב 52 שקלים), המבורגר טחון במקום (36 שקלים), ועוד. משעות הפתיחה ועד שמונה בערב הארוחה העסקית כוללת גם לימונדה ותוספת לבחירה (צ'יפס, פירה בטטה, סלט ירוק ועוד).

בשעות הלילה מתווספת לתפריט נקניקיית מרגז (35 שקלים) ושאר התפריט מקבל עדכון לילי גם במחיר. לקינוח סוג של אמפנדס מתוק שעונה לשם טריו לה פסטליטוס במילוי ריבת חלב (16 שקלים).

לה פלנצ'ה. רחוב הרצל 4, תל אביב. 03-5109305, ראשון- רביעי 11:30- 02:00, חמישי 11:30- 04:00, שישי- שבת 12:00- 04:00.

בכוננות ספיגה

הבר סוסקין על שם אברהם סוסקין, הצלם שתיעד את תל אביב בראשיתה, הוקם על ידי שישה חברים: יונתן פרידמן, יותם קניג, אלינה ברי, אלעד דרורי, הדר מרקס (אשת גלגל"צ) ותומר מייזנר (המתופף של להקת סינרגיה). השישייה בעלת רקע במוסיקה, יח"צנות, וניהול ברים ומסעדות הקימו בר במראה אורבני, שמתפרש על שתי קומות וכולל טריבונות, גרפיטי על הקיר, בוטים לישיבה על רפסודות ולוח ענקי לטובת תפריט הבר. "הכוונה בעיצוב הוא להכניס את הרחוב פנימה לתוך הבר" מסביר פרידמן.

השפית שירה בן שטרית הרכיבה תפריט של מנות קטנות ללוות את ספיגת האלכוהול במחזור הדם כמו שני קרואסון חמאה עם סלמי צרפתי וגבינה כחולה (20 שקלים), מבחר ברוסקטות משתנה כמו סלסיצ'ה עם איולי חרדל דיז'ון, גבינת סנט מור עם אפרסק צלוי, ועוד (יחידה 7 שקלים ושלוש ב 19 שקלים). שקדים במי קרח מלח גס (8 שקלים), צלחת אנטי פסטי ועוד.

סוסקין, הרצל 4, תל אביב. 052-6710720, ראשון- שבת החל מ 21:00 ועד אחרון הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully