וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע בום

4.10.2010 / 13:25

המגה שף מריו בטאלי פתח את מתחם האוכל האיטלקי הגדול בעולם שכולל שוק, בתי קפה שבע מסעדות וחנות כלים

מריו בטאלי, השף הג'ינג'י האיטלקי הידוע, השיק לפני כחודש בניו יורק את מתחם הגורמה האיטלקי הגדול בעולם, שממוקם בשדרה ה-5, לא רחוק מהמדיסון סקוור פארק. Eataly הוא "מכולת" של קולינריה איטלקית המתפרש על שטח של כ-13,000 מ"ר, וכולל שבע מסעדות (ביניהן מסעדת בשר, פסטה, פיצה, דגים), בית קפה, חנויות יין, ספרים וכלי בישול, מאפיה וקונדיטוריה ובית ספר לבישול.

המתחם נפתח בעקבות חנות זהה שהקים בטאלי בטורינו, איטליה, לפני כשלוש שנים. בטאלי, בן 50, נולד בארצות הברית וגדל בסיאטל. הוא פרש בצעירותו מלימודים בקורדון בלו בלונדון והתחיל בהתמחות בת שלוש שנים אצל השף מרקו פייר, במסעדה קטנה בצפון איטליה. משם, טיפס את דרכו והיום הוא חולש על אימפריה הכוללת עשרות מסעדות בניו יורק, לוס אנג'לס, לאס וגאס וסינגפור. הוא הוציא שמונה ספרי בישול, הופיע בתוכניות טלוויזיה ובישול רבות, וחתום על ליין כלי בישול ואפיה.

לצד שבעת מתחמי האוכל ב-Eataly החדשה, יוכלו המבקרים להתרשם משוק בשרים, גבינות, פירות וירקות, דגים, פסטה תוצרת בית ועוד. בנוסף ישנו גם מתחם נפרד המתמקד בכלי מטבח וספרים: בין הכלים אפשר למצוא כלים של אלסי, Paderno- Spiegelau, Sambonet ו-BIALETTI, כמו גם כלים (שווים) של בטאלי עצמו. בחנות בספרים אפשר למצוא ספרות המתמחה ביין, אוכל ותרבות קולינרית איטלקית.

בבית הספר לבישול הפועל במקום, מועברים קורסים המיועדים לקהל הרחב, החל מקורסים ברמה הבסיסית ביותר ועד קורסים להכנת גבינות סטייל מוצרלה והתמחות בהכנת פיצה נפוליטנית מקורית.

לצד המתחם המקןרה, הוקמה גם "גינת בירה" ביר גראדן, ששטחה כ-1,100 מ"ר ובה אפשר ללגום ולרכוש מבחר גדול של בירות מקומיות ואיטלקיות, לצד בירות שפיתחו במיוחד ל-Eataly ושמורכבות מחומרי גלם איטלקים ואמריקאים.



Eataly -200 Fifth Avenue (at 23rd Street), New York, NY 10010.
שעות פתיחה: 9:00-23:00. ביר גארדן: 7:00-23:00. מספר טלפון עדיין לא פורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully