וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבשל עם הלמפה

איקאה נותנת פייט לקרין גורן ומשיקה ספר אפייה עם 30 קינוחים שעושים חשק ללקק את הדפים. אבל למה אין הוראות הכנה, למה?

שורה דקיקה של סוכר, שתי קוביות חמאה סימטריות זו מול זו, ערימות קטנטנות של אוכמניות עסיסיות ועוד עשרות מצרכים, מסודרים בצורה מופתית ומצולמים באופן יפהפה בספר האפייה החדש והלא קונבנציונלי של איקאה. הספר, שנקרא ""Homemade is Best, מגרה להיכנס למטבח הביתי, להפשיל שרוולים, להכניס את הבטן ולהתחיל לאפות. אבל קצת כמו עלעול בקטלוג בגדי ים, הוא מותיר את המעיין עם המערוך ביד, בפה מלא ריר.

הספר כולל 30 מתכונים שבדיים לאפיית עוגות ועוגיות המוצגים ב-140 צילומים מרהיבים. אין צורך להבין את השפה השבדית המסורבלת, מאחר שבספר האמור אין אפילו מילה אחת שמתייחסת לאופן ההכנה. המרכיבים השונים ערוכים בהשראת סגנון מינימליסטי יפני, נקי ומסודר למשעי ולאחריהם מופיע צילום של המוצר המוגמר, מעוגיות קפה קטנות ועד עוגות חגיגיות ומושקעות. לא קשה לזהות את המתכונים להכנת שבלולי קינמון, "מערות פטל", עוגת שוקולד ועוגת הספוג שמופיעים בצילומים, כשהדגש הושם על המצרכים המפורטים, שיגרמו לכם לבהות בהם מספר דקות.

"רצינו ליצור חיבור בין מוצרי המטבח והמטבחים של איקאה עם אחד הדברים היותר טובים שניתן לעשות במטבח – אפייה" מציינים באתר האינטרנט של החברה. "90% מהצילומים שמופיעים בספרי בישול ואפייה נראים דומים אחד לשני. רצינו להביא משהו שונה ולהציג את המתכונים בצורה חדשה לגמרי". לא קשה לעמוד על הקשר שבין המוצג בספר החדש למוצרי איקאה המוכרים. מילת המפתח היא "פשטות". קליפות של תפוז חתוכות באופן חופשי, עלי נענע בצורתם הטבעית, טיפות חלב, מזלג, טיימר, לכאורה סט צילומים פשוט, אך כל כך מוצלח. בדיוק כמו ספריית Billy ושולחן הקפה Lack. פשוטים ומאוד פופולאריים.

למשימה העיצוב הייחודית של הספר נשכר צוות מוכשר הכולל בין היתר את הצלם קארל קליינר והסטייליסטית אבלינה ברטל, שזוכים לתשבחות ופרסום רב בימים האחרונים. אין ספק שמדובר ביצירת אמנות חדשנית שטרם נראתה כמותה בעולם ספרי הבישול והאפייה.

אך עם כל הסופרלטיבים על צורת ההצגה, הספר איננו פרקטי למי שאכן מעוניין לעשות בו שימוש, מעבר לצפייה בתמונות. כלומר, לאכילה עם העיניים. למותר לציין שמידות, כמויות וזמני אפייה לא ניתן לצלם, ואת אלה כנראה יש לנחש – לא בדיוק עניין מומלץ כשמתעסקים בקונדיטוריה, סוג של מדע מדויק. בעיה נוספת טמונה במתכונים שבהם יש מצרכים דומים אחד לשני כגון אבקת קינמון וקקאו, שעשויים להראות בדיוק אותו הדבר בצילום. מה גם שאין טעם לרוץ לאיקאה ולחפש את הספר הייחודי כמתנה לחובבי האפייה שביניכם, מאחר שהחברה מעדיפה להעניק אותו רק לרוכשים מטבח בסניפים השבדיים. בקיצור, קרין גורן יכולה להיות רגועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully