וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו טריפ: מקומות לאכול בהם באיטליה

נועה רוזין

26.1.2011 / 7:10

סטייק מדמם והרבה יין, זה כל מה שצריך. נועה רוזין עושה סיבוב איטלקי ונוחתת עם המלצות למסעדות וברי יין ברומא ובחבל טוסקנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
La Dolce Vita. כל מה שרצינו זה יין טוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוסקנה - La Dolce Vita

בעיירה Montepulciano הקטנטנה נפתח בשנת 2005 בר-חנות יין בשם La Dolce Vita ("החיים הטובים") בתוך בניין משוחזר מהמאה ה-13. השולחנות ממוקמים בחלל גדול שמזכיר יקב השוכן במעין מערה קרירה ושקטה, ועל כן הקלסטרופובים יכולים ליהנות מישיבה בחוץ שכוללת נוף לסמטאות העיירה.

המסעדה שמה את היין בפרונט, ומציעה תפריט של מנות קטנות שנשען כל-כולו על חומרי גלם מקומיים. במנות הראשונות אפשר למצוא פלאן של תרד חם עם רוטב גבינה וארטישוק צלוי (7.50€) וקרוסטיני חם עם פטה כבד עוף טוסקני ולצידו קרוסטיני נוסף עם נקניקיה טרייה (7.00€). המסעדה מתגאה במרקים טוסקניים-מסורתיים כמו מרק "Fantasia di Farro" שעשוי מכרוב, בשר בקר, תפו"א, עגבניות, גזרים, בצל והרבה שעועית (8.00€). במנות הביניים אפשר למצוא צלחת נקניקים עמוסה בתוצרת מקומית (12.50€), ברוסקטות עם תוספות שונות (5.50-7.00€) וסלטים שונים בניהם סלט קפרזה מסורתי (7.50€) שעשוי מעגבניות טריות וגבינת מוצרלה באפלו מצוינת. בתוך המסעדה משתרעת חנות יין עם מבחר עצום (60 סוגים) של יינות מצפון לדרום איטליה עם דגש גדול על היינות הגדולים של טוסקנה: קיאנטי וברונלו. אם אתם במקרה בעלי מסעדה, אתם יכולים לקבל ייעוץ והכוונה כיצד לבנות תפריט יין ולקבל משלוחים לכל מקום בעולם.

מומלץ ביותר להכנס לארוחת צהריים קלה ולסיים את בקבוק היין באחד הספסלים של הסמטאות היפהפיות.

La Dolce Vita
Via Di Voltaia nel Corso, 80/82
Tel: +390578758760

רומא - Antica Enoteca

ברחוב ויה דל-קורסו (Via Della Corce) לא רחוק מהמדרגות הספרדיות מתחבא לו בר-יין קטן בין חנויות הנעליים ומעדניות הנקניקים. למקום קוראים Antica Enoteca, ובעברית: יין ישן. המקום הוקם ב-1842 וזכה לפופולריות כבר אז כשאמנים רבים בילו בו את זמנם. קל מאוד לפספס את המקום: דלת עץ עבה-ירוקה ורצפות משובצות באדום-שחור יבשרו לכם שהגעתם למקום הנכון. הבר עשוי עץ מגולף ועתיק, כמו הקופה הרושמת שנשארה מהפתיחה, ומעניקים את התחושה שהמקום שמר על אותנטיות מאותם ימים עליזים של המאה ה-19.

הבר מציע עשרות סוגי יין לטעימה בכוסות ומגוון רחב מאוד בבקבוקים. לצד הכוס או הקארף אפשר להזמין נשנושים שמתאימים לשעות הצהריים או הערב.

אם קיבתכם חשקה במשהו יותר משביע, בחודשים החמים של השנה פותח המקום שולחנות וכסאות גם ברחוב. העיצוב מאוד פשוט: כסאות עץ עם מושבים קלועים מקש, מפות שולחן לבנות, בקבוקי זכוכית של שמן-זית ורוטב בלסמי על כל שולחן ולוח-ירוק באמצע המסעדה שמעדכן על מנות היום.

כמו בכל מסעדה איטלקית שטומנת בחובה גם בר-יין, המנות הקטנות הן הגדולות מכולן. אנטיפסטי, ברוסקטות עם תוספות שונות, פרושוטו לסוגיו ופיצות. אבל גולת הכותרת של Antica Enoteca הוא ללא ספק הטירמיסו. לא האמנתי שאגיע ליום שבו אומר את זה, אבל שם אכלתי את הטירמיסו הכי טוב בחיי.

מומלץ ביותר לארוחת צהריים קלה עם כוס יין או לארוחת ערב רומנטית.

Antica Enoteca
Via Della Croce 76b, Roma
Tel: 06-6790-896

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

Gusto

בפעם הראשונה שהגעתי לרומא אמרו לי שאסור לפספס ביקור בגוסטו. קיבלתי כתובת מדויקת ומולי ניצבה מסעדה יוקרתית שהגישה אוכל מצוין. אחרי הארוחה, בזמן "הליכת העיכול" נתקלתי בפיצרייה צמודה ששמה גם גוסטו. מוזר, חשבתי לעצמי. מי יפתח פיצרייה לצד מסעדה בעלת אותו שם? לאחר מספר דקות נתקלתי בבר-יין ששמו, לא טעיתם, גוסטו. ולפתע התגלה בפני מתחם שכולל מסעדה, פיצריה, בר-יין, חנות לכלי-בית וחנות יין.

הפיצרייה היא החלק הגדול, ההומה והמהנה ביותר מכל "מתחם גוסטו". האווירה? איטלקית מעוצבת ומוקפדת. והתפריט? מעדן איטלקי. פיצות מכל הסוגים, עם רוטב עגבניות טרי אמיתי שלא מאפשר לאכול שום פיצה אחרת. אפשר למצוא גם פסטות, סלטים ומנות ראשונות מעוררות תאבון כמו למשל פרחי ארטישוק מטוגנים. בסופי-שבוע הפיצרייה עורכת בראנץ' עם למעלה מ-30 מנות טעימות במיוחד שמונחות במרכז המסעדה. והמחיר? לפי התיאבון. אחרי שהעמסתם את הצלחת מכל הטוב של המטבח האיטלקי אתם מתבקשים לשקול את הצלחת בקופה ולשלם בהתאם.

Piazza Augusto Imperatore 9, Roma, tel. +39 06.32.26.273

המסעדה של גוסטו ממוקמת בין טרסה יפה שבנה האדריכל האיטלקי Piacentini לבין מוזיאון dell'Ara Pacis. התפריט מתמקד באוכל ים-תיכוני עם דגש על דגים, תבלינים ועשבי תיבול. תפריט היין עמוס עד בלבול ומיועד לאניני טעם. המסעדה יוקרתית ויקרה בעיצוב, באוכל וגם במחיר.

Piazza Augusto
Imperatore 9, Roma
tel. +39 06.32.26.273

בבר-היין תמצאו מעל 100 סוגי יין, משקאות אלכוהוליים רבים, תפריט קוקטיילים ומבחר של שמפנייה. בימי שלישי וחמישי תמצאו להקה חיה שמנגנת ג'אז. התפריט מורכב מפסטה, בשר, סלטים, נקניקים וכמובן גבינות.

Via della Frezza 23, Roma
tel. +39 06.32.26.273

החנות צמודה לפיצרייה ופתוחה מ-10:30 בבוקר עד 01:00 בלילה. היא מציעה כלי בישול, כלי שולחן, מפות ופיצ'פקעס קטנים לאוהבי המטבח. אבל אם תשימו לב לשם החנות, תבינו במה היא מתמחה באמת. מעל 3,500 ספרים בשפות שונות על אוכל, יין, מתכונים, שפים ותרבות אכילה. אנחנו מצאנו שם מתנה נהדרת לחברה, מחברת-יין המחולקת לאדומים, לבנים, מדינות וזנים ובה אפשר לכתוב רשמים מטעימות שונות ברחבי העולם.

Piazza Augusto Imperatore 7, Roma
tel. +39 06.32.36.363

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסינטה המדממת של Il Latini/מערכת וואלה!, צילום מסך

פירנצה - Il Latini

il Latini, "הלטינית". הרחוב בקושי מופיע במפה. את המסעדה כמעט ולא רואים ברחוב. את התור, לעומת זאת רואים ממרחקים. המסעדה לא לוקחת הזמנות מראש ולכן נאלצנו להגיע עוד לפני שהרעב התחיל להשמיע את קולותיו.

את פנינו קיבל איטלקי אנרגטי, שאל כמה נהיה וציין כי עוד עשר דקות נהיה ישובים. שאלנו, בצורה מנומסת ותמוהה, למה הוא לא כותב את השם שלנו? אחרי הכל כמות האנשים שהמתינה לא ביישה את התור לפסל של דוד. "זו העבודה שלי. אני זוכר אנשים" ענה בחיוך, ואכן אחרי 10 דקות כבר היינו ישובים בתוך מסעדה רועשת ושמחה. אור הפלורוסנט החד, המפות הלבנות, עשרות תמונות ממוסגרות ומאות רגלי החזיר המעושנות גרמו לי לתהות האם הגעתי למרכז האותנטיות או לפופיק של המלכודת. על כל שולחן עמד יין הבית, קיאנטי אדום בתוך מקלעת של קש, ולא משנה כמה שתינו, נדמה היה שהוא לא יגמר לעולם. המנות הראשונות (סלט קאפרזה, צלחת פרושוטו ופרחי זוקיני מטוגנים) התיישבו להן בנוח בקטגורית ה"קלאסיות". הטעם היה מקומי, טרי ועשיר.

מה שהפך את החוויה באיל-לטיני לבלתי נשכחת היו סטייק הפילה והסינטה שהוגשו כמנות עיקריות. מהרגע שהמנות הונחו על השולחן ועד שהסכו"ם הונח בצורה המבשרת על סיום הארוחה נשמעו סביב השולחן אך ורק גרגורים של אושר. המשפט: "לא אכלתי סטייק כזה בחיים" חזר על עצמו בין ביס ללעיסה. הבשר היה רך ונימוח בצורה כה משובחת, טעימה ועסיסית שכל אחד בחר להתייחד עם הסטייק וכוס היין שלו בפרטיות. בסוף הארוחה המופלאה תהינו אם לקלקל את החוויה או שמא להזמין קינוחים.

החוויה לא התקלקלה, אבל הטעם בפה כן. סופלה השוקולד ועוגת הפירות היו בינוניים, ואפילו הבישקוטים שהוגשו כדי לטבול ביין קינוח המתוק לא הצילו את המצב. מזל שלכל אורך הארוחה ניסינו לסיים את בקבוק היין, כי באותו הרגע הכל נראה מצוין.

Il Latini
Via Dei Palchetti, 6r.
+39- 055-210-916

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully