וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציציות גורמה

27.7.2011 / 6:21

ריחות קיגל, גפילטע פיש ותבשילים עולים מן המעדניות המיוחדות בשכונת מאה שערים בירושלים. שימו כיסוי ראש והכנסו לעולם אחר

סיור מעדניות במאה שערים

בכניסה לשכונת מאה שערים לא מחתימים דרכון. ועם זאת, כל אחד יכול להבין במבט אחד, שזו מציאות אחרת. בחציית גבול בלתי נראה בין החלק החילוני לחלק שומר המצוות של העיר, שעובר באזור רחוב יפו ובית החולים ביקור חולים, כל כללי המשחק משתנים. הלבוש הופך צנוע, אברכים לובשי שחורים פוקדים את הרחובות כמו גם נשים חבושות פאות בלבוש צנוע ושפת היידיש מעולם לא נשמע חיה ופועמת יותר.
על כן לא מפתיע שגם הזירה הקולינרית שונה בתכלית. המחירים יורדים דרסטית וההיצע גם הוא, אחר לחלוטין.

חוויית הקניה הפופולרית ביותר היא במעדניה, המהווה גם מעין מסעדת פועלים מקומית שבה אוכלים והולכים, או לחילופין מקום לרכישת אוכל מוכן הביתה להאכלת הפיות הרבים. אין כאן מסעדות מפוארות, הכל נע על הגבול שבין פשטות לעיצוב מינימלי שכן כל זה אינו בגדר בילוי. זמן נהנתני של בילוי במסעדה נחשב בזבוז זמן לריק. אוכל הרחוב הפופולרי בשכונה הוא הפופקורן ממכונות המוצבות ליד חנויות רבות, כשניתן לרכוש החל מ-2 שקלים לחבילה קטנה.

שימו לב לשמור על הכללים: כמו לבוש צנוע, הימנעות ממגע בציבור במהלך הסיור עם בני זוג וזהירות שלא להתערבב נשים בתור של הגברים. אין צורך לציין כי כל המקומות כשרים.

מעדני גאולה

מבחוץ, המקום נראה נטוש. המנעול על הדלת הפתוחה משווה לה מראה סגור, אבל מראית העין מטעה, ובפנים מצויה אחת המעדניות הפופולריות באזור. בין המקומות בסיור זהו המקום הקרוב ביותר לחלק החילוני של העיר, ועם זאת אין בפנים כל זכר לכך. הלקוחות הם אברכים שהגיעו לסעוד או נשים שמצטיידות לקראת ארוחת הצהריים. בתפריט: קוגל ירושלמי עם פלפל שחור (17 שקלים לקילו), מנת גולאש (11 שקלים), בלינצ'ס עם כבד (8 שקלים), לביבות תפוחי אדמה (6 שקלים ליחידה), מנת דג פילה או סול (15 שקלים) ושלל ארוחות בשריות עם תוספות כמו צ'יפס ולביבות ב-20 שקלים.

מעדני גאולה. רחוב שטראוס 38, ירושלים. 02-5370590

רשת טועמיה

ריבוי האוכלוסייה ההולך וגדל בעדה החרדית, מקשה מאוד להעמיד ארוחה שתשביע את כל הפיות כל יום, לא כל שכן ארוחת שישי. רשת המסעדות טועמיה, האמונה על אוכל ביתי מוכן, נוסדה בדיוק לשם כך ומציעה שלל דילים בכדי לפתור את הסוגיה המטרידה. כך למשל תמצאו ברשת ארוחת ילדים שאם הייתה מוכנסת לשוק החילוני הייתה מרסקת אותו: מנה בשרית עיקרית עם שתי תוספות ב-15 שקלים. או לחילופין מארז שתי סעודות לשבת ב-99 שקלים הכולל: 2 סלטי הבית לבחירה מתוך 31 סלטים, 2 מנות דגים של גפילטע פיש או קרפיון ממולא, ליטר מרק עוף ואטריות, 2מנות עיקריות לבחירה כגון שניצל רבע עוף ועוד, 2 סוגי תוספות במשקל חצי ליטר ו-2 מנות אחרונות פרווה כמו סלט פירות ולפתן תפוחים. יחד עם זה מגיע גם נקטר אפרסק.

טועמיה. כיכר השבת, פינת רחוב מאה שערים, ירושלים. 1599-500-520

מעדנים לברכה

אם בשאר הרחובות עוד נתקלים בחילונים, רחוב מאה שערים הוא הגרעין הקשה של השכונה שלא לחינם קרויה על שמו. תורים נפרדים לנשים וגברים, מדרכות נפרדות, ריחות עזים של בישול מזרח אירופאי וחצרות קטנות עם ילדים משועממים המשחקים בהן, כאילו לא היה פייסבוק בעולם. מעדנים לברכה היא אי שם בנבכי השכונה. המוכרים מדברים בעיקר יידיש עם הלקוחות ונראה שהעברית לא שגורה בפיהם. כאן תמצאו דגים מעושנים כמו מקרל (83 שקלים לק"ג), מטיאס הולנדי (50 שקלים לק"ג), טשולנט בכל יום חמישי ועוגת ביסקוויט שוקולד שיהיו נוסטלגיות משהו עבור החילונים, ב-4 שקלים לחתיכת עוגה.

מעדנים לברכה. רחוב מאה שערים 84, ירושלים. 02-6281486

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

שטייסל

מעדניית שטייסל מצויידת במקומות ישיבה רבים יחסית לז'אנר ומתמחה במטבח המזרח אירופאי. בהיצע תבניות קוגל עצומות עם קינמון (15 שקלים), מנות אישיות כמו פרוסת קרפיון (14 שקלים), מוסקה (12 שקלים), כרוב ממולא (12 שקלים) וארוחה עסקית כמו עוף ממולא עם שתי תוספות (30 שקלים), ושלל סלטים מן המקרר לקחת במחיר 30 שקלים לקילו שנחים לצד פרוסות אבטיח חתוכות עטופות בניילון נצמד.

שטייסל. רחוב מלכי ישראל 11, ירושלים. 02-5384447

החמוצים של בנצי

בנציון כהן הוא אורים ותומים בתחום הכבושים והחמוצים, כבר כ-25 שנה. הכל כאן נעשה בכבישה עצמית, כולל הדגים שמגיעים בשלל צורות, מלוחים, מעושנים וכבושים, עם לימון ובצל ירוק ובצורת סלטים כמו איקרה, גפילטע פיש בצנצנות ואינספור סוגי זיתים במחירים שלא נראו כמותם בצד השני של העיר מאז שנות ה-90 (2.40-2.80 שקלים לכל סוגי החמוצים).

מרכז החמוצים. רחוב מלכי ישראל 1, ירושלים. 02-5383921

הדר גאולה

מעדניית הדר גאולה נראית כמו עוד מעדנייה אבל שונה בתכלית מהשאר. ראשית כל היא מעדנייה חלבית ועל כן אין בנמצא בשר על סוגיו, כי אם שלל פינוקים חלביים כמו עוגת שמנת גדולה (24 שקלים) קוגל עצום בגודלו בטעמים שונים כמו תפוחים או בלינצ'ס גבינה מצוינים (19-24 שקלים) הנעשים במקום. שנית, יחסית למקום הקטן המדפים כאן עמוסים תמיד בשפע רב, בלי פינה אחת נידחת. ואם זה לא מספיק בחלל פנימי צמוד, המשמש לאכילה, נדחקים עוד לקוחות, אלה שבאו לסעוד במקום, סביב שולחנות צפופים. למרות ובגלל שני אלה, התור אף פעם לא נגמר. עוד במקום סלטים כמו סלט מקסיקני, כרוב, טחינה, חזרת ועוד (8.80-16 שקלים), ומנות עיקריות המורכבות מדגים ומוגשות עם שתי תוספות (30-50 שקלים).

הדר גאולה. רחוב מלכי ישראל 13, ירושלים. 02-5382832

מעדני זהב

מעדנייה זו היא הידידותית ביותר למשתמש החילוני. השירות נעים ומסביר פנים, המקום נקי בצורה יוצאת דופן לסטנדרטים המקומיים והתחושה של פיל בחנות חרסינה מתפוגגת. בתוך דליי ענק שומרים כאן דגים שונים כמו פילה סלמון טרי בתיבול חמוץ מתוק (20-25 שקלים למנה), הקוגל הבלתי נמנע (3 שקלים לחתיכה, 25 שקלים לק"ג), וכמובן תצוגה גדולה של שלל סלטים כגון קישואים בטעם כבד (8.90 שקלים לקופסה במשקל 280 גרם). מעבר לכך יש כאן שלל יינות ופסטרמות גורמה ובימי חמישי מתווספת שפע סחורה במיוחד לשבת כמו גפילטע פיש.

מעדני זהב. רחוב מלאכי 5, ירושלים. 02-5378342

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully