וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומנות הקפה

אופיר חושן

27.7.2011 / 6:12

אם כבר קיץ אז חו"ל. אם כבר חו"ל אז מוזיאון. אם כבר מוזיאון אז מה, לא תשבו לקפה? שלושה בתי קפה במוזיאונים שווים בעולם

עם כל הכבוד למשבר הדיור או הקוטג', חופשת הקיץ היא זמן מצוין להיזכר שיש מדינות שבהן דברים עובדים קצת אחרת. זהו זמן מצוין להעמיס את המשפחה על טיסת שכר ולספוג קצת נימוס, תרבות ואם אפשר שיהיה במזגן. אחרי הכל, הלחות של חודש אוגוסט בניו יורק לא נופלת מזו של תל אביב.

כמובן שאי אפשר להעביר יום שלם של שיטוטים מסוקרנים מבלי לעצור להפסקת קפה ונשנוש. שכן אוכל ושתייה הם דרך מצוינת לספוג מן התרבות, לא פחות מציורי השמן התלויים על קירות המוזיאון. הנה מה שיש לכמה מוזיאונים נבחרים בעולם להציע לנו בגזרת הקפה ומאפה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המוזיאון הבריטי הלאומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המוזיאון הבריטי הלאומי - לונדון

המוזיאון מכיל אוסף עצום של אמנות ועתיקות אשר רובו ככולו הוא פועל יוצא של הקולוניאליזם הבריטי. אם אתם מתכוונים למצות את כולו, פנו לכם לפחות יומיים-שלושה. וכשיש כל כך הרבה לראות, איך לא תעצרו לקפה? המקום העיקרי לעשות זאת הוא מסעדת המתחם (Court restaurant) שנמצאת בקומה העליונה של ההיכל הראשי (The great court). פעילות המסעדה נחלקת לשלושה חלקים נפרדים וברורים: קפה של בוקר (10:00-11:45), ארוחת צהריים (12:00-15:00) ואיך אפשר בלי הפסקת התה המסורתית של אחר הצהריים (15:00-17:30).

המסעדה מציעה תפריט עסקי מיוחד לשעת התה הכולל תה, סנדוויצ'ונים ומאפים (14-25.5 ליש"ט). ניתן כמובן לשתות רק תה ולבחור אחד מארבעה עשר סוגי החליטות שבתפריט (2.8 ליש"ט). מי שכוס התה שלו היא דווקא קפה יוכל ליהנות מהמבחר המוכר של אספרסו, קפוצ'ינו וחבריהם (2.1-3.2 ליש"ט) ולצוות בן זוג מתוך מבחר נאה של עוגיות ומאפים (3.8-4.9 ליש"ט).


המוזיאון הבריטי הלאומי. Great Russell Street, London

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הקפה במוזיאון מומה הניו יורקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מומה - ניו יורק

המוזיאון שנחשב לאחד מהמובילים בעולם בתחום האמנות המודרנית מכיל יצירות של מיטב אמני המאה העשרים לצד יצירות של אמנים קצת פחות מוכרים. המוזיאון, בדיוק כמו העיר ניו יורק עצמה, מציע עושר רב של גירויים שאין ספק שתרצו מנוחה קלה מהם באמצע היום. זה בדיוק הזמן להיכנס ל"Café 2" שבקומה השנייה. מדובר במסעדה בעלת עיצוב מודרני ופונקציונלי המעוצב בסגנון דני. במלים אחרות - מדובר באיקאה למתקדמים.

המקום עובד במתכונת של שירות חצי-עצמי, בוחרים ומזמינים מהדלפק והאוכל מוגש אליכם לשולחן. האמריקאים אינם ידועים כאנשים בעלי טעם משובח בקפה אך כשעיקר התפריט של café 2 מורכב מאוכל איטלקי, זה רק מתבקש שגם הקפה בו יהיה כזה. המסעדה מציעה את המבחר המסורתי של אספרסו, קפוצ'ינו ואחיהם לצד משקאות קפה קרים (3-4.5 דולר). לצידם תוכלו לנשנש מתוך מבחר לא גדול במיוחד של עוגיות ומאפים (3.75-7 דולר).

Moma. 11 West 53 Street New York, NY 10019

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בא לכם לתת ביס בציור? בית הקפה במוזיאון פיקאסו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוזיאון פיקאסו - ברצלונה

את פאבלו פיקאסו ואת סגנון ציורו הייחודי לא ממש צריך להציג. המוזיאון המוקדש לו מציג אלפי עבודות שלו כמו גם את מערכת היחסים המורכבת שהייתה לו עם העיר ברצלונה. שהות ממושכת בעולמו של פיקאסו עלולה לשבש קצת את הדעת ולכן מומלץ לעצור באמצע להיכנס לקפה-מסעדה שבמוזיאון ולשתות, איך לא, כוס קפה.

מדובר בסניף של רשת "Laie" הספרדית שהותאם לרוח המוזיאון ומקושט כולו ברפרודוקציות של תצלומים אמנותיים בהם מופיע פיקאסו בכבודו ובעצמו. מבחר האוכל מזכיר בתי קפה רבים בעולם ומורכב בעיקר מסלטים, קישים ופסטות (8-16 יורו). מבחר המאפים במסעדה קטן מאוד (כולם עולים 5.60 יורו) אך בעסקית הצהריים ניתן למצוא קינוחים אירופאים כמו פלאן, יוגורט וטירמיסו (1.5-3.8 יורו).

ומה לגבי הקפה? כנראה שהשהות במוזיאון היא חוויה מטלטלת למדי. זה מסביר מדוע לצד המבחר הסטנדרטי תוכלו למצוא לא מעט משקאות קפה אלכוהוליים. אולי ככה פיקאסו אהב לשתות ואולי הוא בכלל אהב קפה הפוך.


מוזיאון פיקאסו. 08003 Barcelona ,Montcada 15-23

  • עוד באותו נושא:
  • בתי קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully