וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמץ בחזית

שירי כץ

31.3.2002 / 10:59

מידע חיוני לכל סרבני המצות שלא מוכנים לוותר על ליטרת הפחמימות שלהם ולכל מקפידי ה'כשר לפסח' שנמאס להם מעוגיות הקוקוס והבוטנים

בהרבה מאוד נקודות מכירה בתל אביב ממשיכים למכור חמץ כרגיל. אלי ישי אמנם הצהיר שהוא מתכוון להוציא את סיירת החמץ לרחובות ולהטיל קנסות שהוגדלו מ - 100 שקל בשנה שעברה ל – 400 שקל השנה, אבל כנראה שלמסעדנים שווה לספוג את הקנס.
החוק אוסר הצגה של חמץ, אך אינו אוסר על אפייה ומכירה. לפיכך הומצאו פעלולי פירוטכניקה שונים לעקוף את החוק. בלחם ארז, למשל, היה נהוג בשנים האחרונות לכסות את הלחמים בנייר חום, כדי שלא לעבור על החוק האוסר הצגת חמץ. בשבוע שעבר בחרו בלחם ארז בטקטיקה אחרת ועתרו לבג"ץ בדרישה לבטל את חוק איסור מכירת החמץ. בעיריית תל אביב מצהירים, בניגוד לאלי ישי, שהם מתכננים אכיפה רק באזורים בעלי צביון דתי-חרדי.

אוכלי החמץ המורעבים, ,לפני שאתם נכנסים לשאננות, חשוב שתזכרו שבערב החג ובבוקר שלמחרת, אם אתם לא מבלים באירוע יזום, תתקשו להשיג ארוחה מחוץ לבית של הדודים. בימי חול המועד, לעומת זאת, אין צורך לתדלק את הפריזר, קיים מרחב אפשרויות נדיב לאוכלי חמץ. המינוס היחיד בסידור זה הוא שזה יוצא יותר יקר, כי אי אפשר להשיג לחם אחיד ומסובסד, רק לחמים מתוחכמים ויקרים.
רשימת אפשרויות חלקית:

קרואסונים ומאפים

פריכים, מתפצפצים, טריים ויקרים כמו תמיד מוגשים בחול המועד כרגיל בארקפה, במתוקה ובדה לוקה.

לחם

בלחם ארז ישלימו את שיפוצי הסניף באבן גבירול מיד אחרי החג, אך החנות כבר משופצת ומדוגמת והמכירה במשך החג מתנהלת כרגיל. בעמדת המכירה של ארז בדיזנגוף סנטר ינמכרים רק מוצרים ללא קמח. ביהודה מכבי, שינקין, רמת החייל ובמסעדה בהרצליה הכל נמכר במשך חול המועד כרגיל, ובנוסף יש סדרה חדשה של לחמים: לחם בירה, לחם שום ירוק ולחם שיפון זיתי טאסוס גאוני. כמו כן מבחר חדש של עוגיות מנדל ברויט וסולת תמרים. בערב חג סוגרים בארז כבר בשעה 14:00, בדה לוקה, בארקפה ובפטיסרי ניתן יהיה להשיג לחמים טריים.
אם אתם מעדיפים פיתות, אל תבנו על סניף אבולעפיה בטיילת, הם סגורים. כנראה שהפתרון באשר לפיתות נמצא בעיקר ביפו.

פיצה

דומינו'ס שניסו בעבר טריקים של מכירה באזור תל אביב החליטו השנה לסגור את העסק במשך החג. לעומתם, פיצה מטר, סטוצי וביג מאמא ישמחו לספק לכם את הפיצות החמות והטובות שלהם.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

ולמי שלא אוכל חמץ

מערכת וואלה מוסיפה:

רשת טל בייגלס נערכת השנה לראשונה למתכונת חג הפסח.
הסניפים ברחוב קרליבך בתל אביב ובהרצליה יהיו פתוחים במהלך החג וניתן יהיה לקנות בייגלס כשרים לפסח, עוגות מוס כשרות כגון: גבינה קרה, קפוצ'ינו, טריקולד, גבינת אוכמניות ועוגיות.

בלחם ארז, אפשר להשיג לחמים אבל גם, לרגל הפסח, נמכרים מוצרים על בסיס קמח תפוחי אדמה וקמח מצה: עוגת פרג, עוגת קוקוס עם שוקולד ופרג, עוגת קוקוס עם מיץ תפוזים טרי, עוגת אגוזי מלך. וגם עוגיות: עוגיות פיסטוקים ושקדים טחונים, סהרוני שקדים ואגוזי לוז מקושטים בשקדים פרוסים, עוגיות בוטנים ועוגיות קוקוס עם צנובר קלוי.

גם בד"ר לק יש הנאות קרות וכשרות לחג: שתי עוגות גלידה: עוגת ריבת חלב עם אגוזי לוז, עליה מונחות שכבות פרפה וניל ופרפה ריבת חלב ועוגת שוקולד עם פתיתי קוקוס, פרפה שוקולד ומוס שוקולד בלגי עשיר, מעוטרת בפירות יבשים ומרציפן.
את העוגות ניתן להשיג בכל סניפי ד"ר לק ברחבי ארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully