וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: קבב של מאמינים

31.7.2012 / 7:30

המונית של קובי רובין מגיעה למעוז הקבבים הבאר שבעי, קבב אמונה, כדי להתפנק על קבבים קטנים ועסיסיים בלאפה מחבקת

קבב אמונה. קובי רובין
עושים באמונה או שלא עושים בכלל/קובי רובין

שמעון אמונה ז''ל, או בשמו הבאר שבעי, שמעון קבבי, גדל בפרס הרחוקה, שם היה סוחר בדים מצליח כמו רבים מהיהודים בתפוצות. כשעלה לארץ, בימים הקשים לאחר קום המדינה, העמיס את עצמו ואת המשפחה ונחת בבאר שבע. לאחר כמה שנים, בהן התקשה במציאת עבודה ראויה, פתח שמעון ב-1962 את השיפודיה הזעירה בסימטה שבה שוכנת המסעדה עד היום.

שמעון ביסס את המקום על היצע הבשר המצומצם שהיה באותם ימים שכלל את אותו קבב קטנטן, שיפודי נתח קצבים וגם לב או כבד בקר, שהיו אותן פיסות חלקי פנים שנעלמו כמעט מהעולם. על כל מנה היה שמעון קבבי מניח סלט פשוט של מה שיש ושתי לאפות ענקיות. כך היה מאכיל את שלל הלקוחות המושבניקים שהיו מגיעים עם מרכולתם אל השוק במרכז העיר העתיקה של באר שבע, ושבסוף ביקורם בעיר היו יושבים על כמה שיפודים של שמעון קבבי, בעודם מעשנים בשרשרת סיגריות עם שמות שכבר לא קיימים יותר.

השנים חלפו ויחד עם הבן אמנון הרחיבו את המקום לכיוון המדרחוב של העיר העתיקה. היום, המקום גדל וכולל גם מקומות ישיבה בפנים ובחוץ, כולל חדר פנימי לאירועים משפחתיים. במשך השנים הפך המקום ידוע בכל איזור הדרום ולא רק לבאר שבעים זאת בזכות האיכות שנשמרת במקום כבר 50 שנה, כי כך לימד שמעון את אמנון וכך הוא ממשיך את דרכו.

קבב אמונה. קובי רובין
מאמינים בשיפודים קטנטנים ללא פטרוזיליה/קובי רובין

הקבב של אמונה מגיע על שיפודים קטנטנים. המקום היחיד שראיתי שמכינים קבב בצורה דומה היה בחברון. כך, במקום לשים יותר מדי בשר על השיפוד, מקצצים קציצה קטנה המהודקת בחוזקה ללא פטרוזיליה (כי כאן מאמינים בתיבול עדין של הבשר). אמנון, בנו של שמעון וממשיכו בענף הקבב, אומר שאבא שמעון האמין שעדיף לשים את הפטרוזיליה מחוץ לקבב. אל תשכחו לרגע שמדובר בעדה שלועסת ראשד, אז אין להם בעיה ללעוס פטרוזיליה.

מדובר במנה טעימה ועסיסית המוגשת בתוך חצי לאפה (15 שקלים או 30 שקלים ללאפה שלמה), עגבניות פרוסות, ירקות מוחמצים, סלט ירקות רגיל, כרוב חמוץ ופלפל חריף (חובה לשים לטעמי). את הצ'יפס תקבלו לצד הקבב ללא תוספת מחיר, כי עוד מימי שמעון קבבי, גם אמנון טוען שהצ'יפס מפריע לטעם. הוא צודק. לדעתי, כדאי לאכול את הצ'יפס כקינוח בסוף.

שימו לב להקפדה בקיפול ובהגשה הכוללת ליפוף ההכרחי הכרוך בנייר דקיק, שקית ניילון קצרה ולאחר מכן שקית נייר חומה.

לכל המדורים של אוכל רחוב

קבב אמונה. רחוב טרומפלדור 58, באר שבע. כל המוצרים כשרים, אין כשרות.

שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-23:00, ו' 09:00-14:00.



הצצה לקבב המפורסם של שאול מוצפי
עשרת הקבבים הכי טובים בארץ
מתכון לקבב של אל באבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully