וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייגר לילי: סוף סוף תאילנדית חדשה

31.12.2012 / 16:43

בית תאילנדי, מאחורייך - מסעדה חדשה נפתחת בימים אלה ברמת החיל בתל אביב. בלי סושי, אגרול, או פזילות אסייתיות רחבות, אלא התמקדות במטבח התאילנדי בלבד

אחרי שנים ארוכות שהמטבח התאילנדי המסורתי זוכה בארץ לייצוג ראוי מינימלי ביותר, נפתחה השבוע לפעילות מסעדה תאילנדית חדשה - טייגר לילי.

בעליו של המקום, השוכן ברמת החיל בתל אביב, הוא אייל לנגליב, בעליהן לשעבר של המסעדות האסייתיות טוקטוק וסאטורי. השף הוא יניר גרין, שברזומה שלו אפשר למצוא מסעדות כמו קרן ודיקסי של השף חיים כהן, ומסעדות אסייתיות כמו ג'ירף ומועדון הקצינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת טייגר לילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בחרנו לפתוח מסעדה תאילנדית מתוך אהבה גדולה למטבח הזה", מספר לנגליב. "למרות שאני רואה את החיבור החזק של ישראלים לאוכל התאילנדי, לתיבול, לטעמים ולטריות שלו, אין בארץ כמעט היצע של מסעדות תאילנדיות אמיתיות. יש רק מסעדה אחת כזאת עד כה, בית תאילנדי בתל אביב. כל היתר הן שילובים של כל מיני מטבחים אסייתים, שלא תמיד נאמנים למקור". בשבועיים הקרובים תיפתח המסעדה, שבה כ-90 מקומות ישיבה, החל מהשעה 18:00, ותפעל עד חצות. מאוחר יותר ירחיב המקום את פעילותו ויחל להגיש אוכל מ-12:00 בצהריים.

חוץ מהמסעדה מתכננים בטייגר לילי לקדם את האוכל התאילנדי בישראל במגוון דרכים: הפעלת קייטרינג מסורתי לאירועים, העברת קורסי בישול תאילנדי במטבח הפתוח במקום, וארגון קבוצות דו שנתיות לצורך סיורים קולינריים בבנגקוק, עם טיולים בשווקים וסדנאות בישול בבית ספר מקומי. "אנחנו רוצים לייצג את תאילנד בכבוד, ולהיות ממש שגרירות תאילנד בישראל", אומר השף גרין על המיזם החדש.

לדבריו, המסעדה מכוונת לקהל רחב - מאנשי עסקים העובדים באזור, ועד למשפחות. "אנחנו מבקשים להיצמד לאוכל התאילנדי האותנטי", הוא מבאר, "אני לא הולך לפזול למטבחים אחרים". תימוכין לדבריו מהווים חומרי הגלם, שאותם הוא מתעתד לייבא למסעדה מתאילנד. למשל מחיות קארי איכותיות ואטריות אורז טריות. חקלאי המקורב לגרין מגדל במיוחד עבורם ירקות כמו כוסברה תאילנדית, קפאו, חצילים תאילנדיים, פאק בונג ועוד. את המסעדה מלווה בייעוץ קולינרי סוואלי אלדר, יבואנית אוכל תאילנדי ומומחית למטבח הזה.

תפריטה של המסעדה החדשה מתחלק לראשונות, רובן סלטים תאילנדים, מרקים שונים, מנות ווק ותבשילי קארי. בין המנות ניתן למצוא: סלט סום טאם של פפאיה ירוקה (28 שקלים), לאפ גאי: סלט עוף קצוץ עם נענע, כוסברה, שאלוט וצ'ילי חריף (32 שקלים), מרק טום-יאם עם פירות ים, עוף או טופו ופטריות, צ'ילי, למון גראס, כפיר ליים, כוסברה וחלב קוקוס (56 שקלים), פאק פונג: עלי תרד תאילנדי מוקפצים ברוטב צדפות, עם בחירה של בשר לבן, עוף, טופו או בקר (54 שקלים), גנג מסמן נאה - תבשיל חלב קוקוס עם בקר, תפוחי אדמה, בוטנים, כפיר ליים ובזיליקום בקארי מסמאן (69 שקלים) ועוד.

רק בגזרת הקינוחים, שהם לרוב החלק המסעיר פחות במטבח התאילנדי, גרין מסכים להתפשר קצת לכיוון החיך המערבי. לצד בננה לוטי, פנקוטה חלב קוקוס, וגם סלט תותים עם כדורי טפיוקה, סירופ למון גראס וערמוני מים, יהיו גם זוג קינוחי שוקולד, עליהם הוא שוקד בימים אלה, "כי אין ברירה, בסוף הישראלים צריכים שוקולד".

טייגר לילי. הברזל 32, רמת החייל, תל אביב. 1-700-7070-97. שעות פתיחה א'-שבת 12:00-24:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully