וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאפאס בנמל נסגרת. במקומה: אייל לביא

שמועות מרובות בקשר לסגירת טאפאס בשוק הגיעו לסיומן: האחים ירזין מכרו לאייל לביא את הלוקיישן בנמל תל אביב. המסעדה תיסגר ב-1 באפריל, ולביא יפתח שם מקום חדש, ים תיכוני, אחרי שיפוץ קצר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת טאפאס בנמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי תקופה ארוכה של שמועות על סגירתה הצפויה של מסעדת טאפאס בשוק, המצויה בנמל תל אביב, מתבררת התמונה: המסעדה, השייכת לאחים יורם וארי ירזין (מוזס, זוזוברה, טוני וספה, קפה איטליה ועוד), נמכרה לשף אייל לביא מהמסעדות רוקח 73 ורוקח ים.

"זה היה משהו ספונטני, שלא תכננתי", אומר לביא, "קיבלנו הצעת רכישה מהירזינים, ולאור הפעילות המוצלחת של רוקח ים, המסעדה החדשה שלי בנמל יפו, זה נראה לי נכון. לכן החלטתי ללכת על זה, ולרכוש את הלוקיישן של טאפאס בשוק".
המסעדה, שבראשה עומד השף ברק אהרוני, תמשיך לעבוד במתכונת הנוכחית עד ל-1 באפריל, ואז תימסר לידיו של לביא. האחים ירזין החליטו למכור את המקום אחרי שהגיעו למסקנה, שהם והמסעדה אינם מתחברים לשוק הנמל. האחים, יחד עם השף אהרוני, אף מתכננים שיתוף פעולה במלון נורמן המתהווה, ברחוב נחמני בתל אביב.

"ברק היה השף של טאפאס בשוק, והמסעדה נבנתה עליו", מבאר את המהלך יורם ירזין, "עכשיו אנחנו לוקחים אותו להיות השף במלון נורמן, והבנו שאם ברק לא יהיה במסעדה, עדיף לסגור אותה. גם ככה לא ממש התחברנו לשוק, אבל אלה היו שנתיים יפות".

מלון נורמן, שבו 50 חדרים, אמנם ייפתח רק בדצמבר, אך אהרוני יתחיל את עבודתו במקום בחודש הבא. הירזינים מספרים על מלון בסטנדרט גבוה, שטרם נראה בישראל.
על פי לביא, המסעדה החדשה שיפתח במקום הטאפאס לא תהיה שלוחה או העתק של רוקח ים ביפו. "אנחנו מאמינים שלכל מקום צריך להיות אופי שונה. צריך לתת לקהל סיבה לקהל להגיע במיוחד", הוא אומר, "אנחנו עובדים כעת על קונספט חדש ועל תפריט. הכיוון יהיה אוכל נגיש, באוריינטציה ים תיכונית, שמתכתב עם השוק. בנמל יפו הדגש הוא על פירות ים ודגים. בתל אביב הם יהיו חלק מהתפריט, אבל לא בהכרח במרכזו. יהיה פה תפריט יותר הומוגני".

השיפוצים במסעדה יחלו לאחר פסח, ויימשכו כ-10 ימים. הוא מתכוון לשנות את אופיו של המקום, בעיקר תוך מתן דגש על צבע, תאורה ואלמנטים. "אני לא אוהב לשבור קירות או להזיז דברים", הוא אומר, "אבל אנחנו הולכים להשקיע כאן יותר בחלק החיצוני של המסעדה".

טאפאס בשוק התקשתה לפעול בשעות הערב והלילה, כשהשוק היה סגור. אתה מתכנן לפתוח בערבים?
"כן. אבל אני לא חושב שאני יותר חכם מהאחים ירזין. אלמד את המקום ואעשה את מה שאני יודע לעשות הכי טוב, ואני מקווה שזה יעבוד. היום המקום עובד בעיקר על קהל מזדמן, עובר ושב. אני מקווה ליצור מקום, שיצדיק הגעה גם בערב, למרות שהוא לא יהיה מסעדת שף כמו רוקח 73".

בינתיים מסביר לביא, שהוא לומד רבות מהפעלת רוקח ים בנמל יפו. "רוקח ים עובדת נפלא. הקונספט והצורה שבה אנחנו עושים את המקום, עובדים יפה מאוד. אני גם מאוד שמח עם המוצר עצמו. זה לא היה פשוט, כי בסופו של דבר מדובר במקום קטן ובמטבח בלתי אפשרי, שמוציא אוכל ל-300-600 איש ביום. זה מטורף, ולכן צריך להיות מאוד מדויק ומקצועי. המקום החדש בנמל תל אביב אפילו קטן יותר ממה שיש לי ביפו, וזה יהיה אפילו יותר קשה, כי נמל תל אביב יותר שוקק מיפו".

וזה מדאיג אותך?
"לא. אני אוהב אתגרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייל לביא/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully