וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדום הירושלמית עוברת למקום חדש

בקרוב ייפתח בירושלים מתחם בילוי חדש - התחנה הראשונה, בשכונת בקעה. הסנונית הראשונה בין המסעדות ובתי האוכל שיפעלו בו היא אדום, שתעתיק את מיקומה מחצר פיינגולד

תחנת הרכבת הראשונה בישראל, שפעלה בקו שבין ירושלים ליפו, תשנה באביב הקרוב את פניה ותהפוך למתחם קולינריה, בילוי ותרבות. במיזם הירושלמי, שנקרא "התחנה הראשונה" ונמצא בשכונת בקעה, בין דרך חברון לדרך בית לחם, יהיו מגוון מסעדות ובתי אוכל. המקום גם יארח מופעי תרבות ואירועים שונים.

מתחם התחנה ירושלים.
הדמיה של מתחם הרכבת בירושלים

היזמים מאחורי פרויקט "התחנה הראשונה", שברזומה שלהם ניתן למצוא גם את מתחם התחנה בנווה צדק שבתל אביב, הם אבי מורדוך (52), ואסף חמו (41). השניים, ילידי ירושלים, חותרים להפוך את המתחם למוקד תרבות, פנאי ובילוי, שיפעל גם בשבתות. בין העסקים השונים שיהיו במקום: שוק אוכל של השף ניר צוק, מסעדת אדום הוותיקה מחצר פיינגולד, קפה לנדוור, גלידת וניליה, מזנון קיטשן סטיישן, אטליז, בר אלכוהול, מרכז לסדנאות קולינריה, שוק איכרים ועוד.

מלבד הצד הקולינרי, יוצבו ברחבת העץ קרונות וקטר רכבת היסטוריים, תיפתח במתחם גלריה לאמנות, שתתפקד גם כתיאטרון קטן, יפעל מרכז מבקרים, שממנו ייצאו סיורים וטיולי אופניים בסביבה המתחדשת בקרבת המתחם, וכן יתקיימו במקום ירידים מתחלפים ואירועי מוזיקה, ספרות ואמנות.

השיפוצים בעסקים רבים ב"תחנה הראשונה" מצויים בשיאם, והסנונית הראשונה לפתוח את שעריה היא מסעדת אדום, שככל הנראה תעשה זאת כבר בעוד 10 ימים. אדום, הפועלת בירושלים כבר 13 שנים, היא חלק מקבוצת מסעדנות ותיקה בעיר, שהקימו האחים נועם ואסף ריזי, יחד עם מוטי דוד. הקבוצה מפעילה את המסעדות קולוני, לבן, אדום, איטליה הקטנה וחנל'ה בתיאטרון החאן. השלושה פתחו את אדום בחצר פיינגולד בעת האינתיפאדה השנייה, ועם תום התקופה הקשה בעיר, ביססה המסעדה את עצמה והפכה לאחת המצליחות בירושלים.

המיקום החדש של אדום ב"תחנה הראשונה" מוצלח יותר, והמבנה מודרני ומוקפד יותר, מסביר נועם ריזי. "כשפתחנו את אדום היינו צעירים וחסרי ניסיון", הוא אומר, "מאז אנחנו לומדים כל הזמן, וכבר כמה שנים אנחנו רוצים להביא לידי ביטוי את כל מה שלמדנו לאורך השנים. בנכס הנוכחי של אדום, בחצר פיינגולד, זה לא היה אפשרי, גם בשל גודל המטבח, וגם בגלל פרמטרים נוספים. במיקום ובמבנה של המתחם החדש זיהינו פוטנציאל רב יותר. המבנה החדש מרהיב ביופיו, וגם גדול יותר: 220 מקומות ישיבה בקיץ, ו-180 בחורף. שם נוכל להגיש את המיטב ללקוחותינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבורת דירה. מסעדת אדום/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלקים נרחבים מהתפריט של אדום יוותרו ללא שינוי. בחלקים אחרים ייערכו שינויים באופן הכנת המנות ובטכניקות חדשות שייכנסו לשימוש, כמו בישול בוואקום ובישול מולקולרי. "שף הרשת, מיכאל כץ, והשף של אדום, אלרן בוזגלו, יצרו יחד כמה מנות מרעננות, בשילוב עם שיטות עבודה וחומרי גלם חדשים, שמאפשר לנו המטבח החדש", אומר ריזי. "כך, למשל, עם מנת הקרפצ'ו, שבמקום לשים עליה פרמזן ובלסמי כמקובל, יצרנו קוויאר מהבלסמי, וקציפה מיוחדת מהפרמזן. מחיר המנה יישאר זהה, אך האלמנטים ישתנו".

עיצובה של אדום החדשה יתכתב עם האינטימיות ששידרה המסעדה הקודמת. "רצינו להשאיר אלמנטים של אווירה מאדום בחצר פיינגולד, אבל ניצלנו גם את ההזדמנות לחדש", אומר ריזי, "המטבח במקום החדש יהיה פתוח, כך שמכל שולחן ניתן יהיה לצפות בתהליך הבישול. בקיר מסביב לבר יהיו 120 מארזי יינות מיקבים שונים, כך שהיין יישב בארגז המקורי שבו הוא הגיע. כל תפריט היין של המסעדה יופיע על אותו קיר".

אדום הישנה בחצר פיינגולד תפסיק את פעילותה ערב לפני שתיפתח המסעדה במיקומה החדש במתחם התחנה. בשבועות הראשונים להרצה תפעל אדום רק בשעות הערב, והשאיפה היא לפתוח אותה בהקדם החל מ-12:00 בצהריים ועד אחרון הלקוחות. ריזי ושותפיו צופים הצלחה לאדום במיקומה החדש, וכן למתחם כולו. "הגשמנו במקום החדש המון פנטזיות שתכננו שנים. אנחנו הראשונים שפותחים פה, ולדעתנו המתחם החדש ישמש עוגן תרבותי וקולינרי בירושלים".

אדום. מתחם התחנה הראשונה, ירושלים. 02-6246242. שעות פתיחה: ראשון-שבת 12:00 עד אחרון הלקוחות. לא כשר.

לאתר המתחם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה של מתחם הרכבת בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully