וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה אוכלים באילת?

10.6.2013 / 11:00

יורדים בקרוב לאילת? שוברים את הראש איפה אפשר לאכול טוב מבלי ליפול? הנה שתי אופציות מוצלחות במיוחד – למי שמקפיד על כשרות ולמי שממש לא

במשך שנים חיפשו רבים וטובים פתרון לשאלה עתיקת יומין: "איפה אוכלים באילת". התשובות נטו לחזור על עצמן. אותן 4 מסעדות מוכרות, או לחילופין - הכל כלול במלון. השנה מציעה העיר הדרומית שתי אופציות מרעננות ומוקפדות, שמזכירות במידת מה את עולם המסעדנות מאזור המרכז, זה המצוי מעבר למדבר.

המסגר 5. גרדה גלזר
המבורגר שרימפס במסגר 5/גרדה גלזר

הבלתי כשרה: המסגר 5

ליאור רפאל, ממסעדת המסגר 5, מתבדח שהגדר בחוץ נבחרה להיות בגובה מאוד מסוים, על מנת לאפשר הצצה למה שקורה בחוץ, אבל לא לאפשר לך להבין איפה אתה נמצא. ואכן, כשנכנסים לתוך החלל הייחודי של המסגר 5 קל מאוד לשכוח שאתה באזור המוסכים של אילת. החום והרוח היבשה נשארים מאחור, ומפנים את מקומם לאווירה נינוחה, עדכנית, אפילו טרנדית.

לאווירה המיוחדת של המקום אחראים ענבר שפירא (33) וליאור רפאל (34), זוג אילתים ידידותיים במיוחד, שעבורם צמד המלים "מטבח פתוח" הוא לא רק מס שפתיים. המטבח פה באמת מאפשר לכל סועד לראות את תהליך ההכנה והצילחות, בד בבד עם דיסקוס בענייני אוכל כמו גם בענייני דיומא עירוניים עם הבעלים. בני הזוג, המכירים מילדות, בקיאים בנעשה בעיר ממש כמו דגים במי ים סוף. הם נולדו באילת וגדלו בה, והקשר עם העיר ואנשיה, משחק תפקיד חשוב בהצלחת המקום.

בתחילת דרכם עבדו השניים באילת. ענבר כקונדיטורית, וליאור בתחום המזון והמשקאות. בהמשך נסעו ללימודים בקורדון בלו בקנדה. ענבר למדה פטיסרי וליאור בישול, כדי שיוכלו להמשיך ולהשלים זה את זו בהמשך הדרך. לאחר גיחה קצרה לארץ נדדו ללונדון, שם עבדו בעסקי המסעדנות, בין השאר במסעדת "קפריס" הנחשבת. אחר כך גם המשיכו לשנתיים נוספות בתחום המסעדנות בניו יורק. העבודה המשותפת במשך שנים וחלוקת התפקידים הברורה במטבח, יצרו מצב שבו הם מבינים זה את זו מבלי לומר דבר. "המחשבה על עבודה עם מישהו אחר כבר לא נראית לי הגיונית", אומר ליאור. "היא מכירה אותי ואני אותה, ואני יודע איך לעצבן אותה גם בלי מלים", הוא מחייך.

כשהחליטו שהם רוצים לחזור לארץ, אילת היתה האופציה הכי הגיונית. "פה הבית שלנו, המשפחה, ההורים", אומר ליאור, ומסביר שלמרות חיבתם לאזור המרכז, אילת יש רק אחת. "אילת קצת שונה מכל דבר אחר בארץ. גדלנו כשרגל אחת במים והשנייה בהרים". את המסעדה פתחו באפריל 2012. בשלושת החודשים הראשונים, לקחו על עצמם מטלה לא פשוטה, של תפריט המשתנה מדי יום וחרקו שיניים. בהמשך, דברים זרמו בקלות רבה יותר גם בזכות קשרים טובים שנוסדו עם הספקים. כיום הם מספרים בגאווה על פלפלים ועגבניות מהערבה, ועל כך שאם אין להשיג חומר גלם מהאזור - משלימים בדרכים יצירתיות. כך, למשל את האסקרגו (שבלולים) הקפואים הוא מזמין דרך אמזון, ולאילת מגיעה התוצרת הטובה ביותר. החיפוש אחר חומרי גלם אינו עניין פשוט עבורם. חומץ בלסמי איכותי, לדוגמה, היה קשה להשגה, ורק באחרונה הצליחו להשיג בצורה מסודרת.

המסגר 5. גרדה גלזר
המסגר 5/גרדה גלזר

באופן כללי, אחת המטרות שהם שמו לעצמם, היא העשרת מבחר חומרי הגלם בעיר. אולי כי חלק ניכר מהלקוחות האילתיים שלהם הם מסעדנים. וכך, על הבר ניצבים, לצד ערימות ספרות מקצועית, גם חרדל משובח והאורז המיוחס קרנרולי, שליאור בישל ממנו שוב ושוב. בסופו של דבר, הם מסבירים, מסעדנים מקומיים שבאים לסעוד כאן מתאהבים בחומר הגלם, רוצים להביא אותו גם למסעדות שלהם, מה שבסופו של דבר יגרום לכך שניתן יהיה לקנות את חומר הגלם באילת.

במסעדה יש 23 מקומות בלבד, ולא מקבלים כאן הזמנות. למה כל כך קטן פה? הם מסבירים, שהמקום תוכנן למינימום תפעולי, כדי לאפשר לעצמם להכין אוכל בלי פשרות, למלצר, לבשל ולהגיש, מבלי צורך להעסיק עוד אנשים, כמו מלצרים או אחראי משמרות.

היום התפריט כבר לא מתחלף כל יום, אלא מדי שבוע. אבל עוגן אחד כן נותר בתפריט - השרימפבורגר (שניסיונות להורידו מהתפריט התקבלו במחאה גורפת). בצהריים המנות נינוחות יותר, בערב התפריט הופך מתוחכם.

בתפריט הצהריים, המשתנה על פי עונות והיצע חומרי הגלם, יש מנות כמו שרימפבורגר, המבורגר ובתוכו קציצת שרימפס; ריזוטו סלק ושרימפס; קונפי אווז ויניגרט חם; פילה לוקוס, רוטב עגבניות מהערבה ושומר צלוי; מנה זוגית של כתף טלה שבושלה 48 שעות עם ירקות שורש, ועוד. בערב יש מנות כמו אינטיאס קרודו עם סויה מתוקה והדרים מרירים; סקאלופס עם מרגז ואפונה עם נענע, שמן ארגן ופפריקה מעושנת; דגי ים בווריאציות משתנות, ועוד. במנות האחרונות, ממלכתה של ענבר, יש קינוחים כמו קרם ברולה ג'ינג'ר וקוקוס; טארט משמשים; או עוגיות לינזר עם ריבת אוכמניות. מחירי המנות נעים בין 60 שקלים ועד ל-150 שקלים.

המסגר 5. רחוב המסגר 5, אילת. 08-6349788. שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-15:00, ד'-ה' 19:00-23:00, ו' 09:00-15:00. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סושי ביקימונו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכשרה: יקימונו

אחרי שנים רבות שבהן פעלה שלוחה אילתית כשרה של מסעדת יקימונו במלון הילטון מלכת שבא, הרי לכם שינוי: לפני כחודש נפתחה במקומה יקימונו חדשה, הפעם בטיילת הדרומית של העיר, סמוך לרויאל ביץ', מלון הדגל של רשת ישרוטל. אחרי שיתוף הפעולה עם רשת הילטון באילת, עברו האחים אלי ואבי כהן, בעליה של יקימונו, לשתף פעולה עם רשת ישרוטל.
המסעדה מציעה תפריט, המשלב סושי ודגים טריים, לצד מספר מנות בשר, למי שדגים הם לא כוס התה שלו. המנות מותאמות במיוחד לחלוקה במרכז השולחן, לכל המשפחה.

יקימונו זכתה בעבר באחד הפרסים היוקרתיים ביותר בעולם הקולינריה, ה-Five Stars Diamonds Awards, מטעם האקדמיה האמריקנית לאירוח. וכמו שאפשר לסמוך על האחים כהן, גם במסעדה החדשה מקפידים ללא פשרות על טריות, אלגנטיות ואסתטיקה גבוהה. כל אלה לא מעט בזכות הקשרים של האחים עם ספקי דגים מרחבי העולם, וגם עם הדייגים המקומיים: יקימונו היא הראשונה לקבל תפיסות משובחות מהים, ואלי כהן מיקימונו אף קיבל את הכינוי "הלוחש לדגים", בזכות יכולותיו להשיג למסעדה את הסחורה הטובה ביותר בשוק.

המנות המוצעות במסעדה מייצגות סוגים מגוונים מהמטבח היפני: סושי וסשימי, טפניאקי, טמפורה, ומגוון סלטים; כל המנות מוגשות בכלים מעוצבים להפליא. מחיר ממוצע לאדם: 160 שקלים. בין המנות בתפריט: גונקאן סאקנה: יילוטייל עוטף כדור אורז ומעליו דגים קצוצים, אושינקו ושמן צ’ילי (23 שקלים). סלמון וואסבי - מאקי סושי רול בס הסלע טמפורה ברוטב וואסבי, עטוף אבוקדו וסלמון נא (85 שקלים), סטייק סלמון ברוטב באטייאקי (90 שקלים), ונתחים מיוחדים של דגים, כמו נתח טורו טונה. באגף המנות הבשריות תמצאו מנה כמו גיו ניקו קושו: רצועות פילה בקר ואורז שום ברוטב מפולפל (115 שקלים). יש גם קינוחים יפניים ומבחר מרשים של סוגי סאקה.

יקימונו. טיילת רויאל ביץ', אילת. 08-6368989. כשר. שעות פתיחה: א'-ה' 18:00-חצות, מוצ"ש עד חצות.

עוד מסעדות לאכול בהן באילת:
כל המסעדות המומלצות על הטיילת
10 מסעדות בולטות באילת
כל המסעדות שרק אילתים מכירים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סושי ביקימונו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully