וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי נגד מי: השפים שצריכים לבקש סליחה

13.9.2013 / 8:07

רושפלד שצילם ישבן של טבח, עומר מילר שהעלה לאינסטגרם תמונות לא שלו, אייל שני שהתבדח על משמניו של רושפלד - השפים שצריכים לבקש סליחה

זה לא סוד שהצלחה גדולה מלווה, לרוב, גם באגו לא קטן. הקשר בין השניים מתבטא יפה גם בעולם השף-סלבס, שנוטים לסבך את עצמם בצרות מחוץ למטבח. אבל אם בעבר היו מאבקי הכוח הפנימיים בגדר סודות כמוסים, שדלפו החוצה רק בפליטות פה מזדמנות בין חברי הברנז'ה המצומצמת, המצב כיום שונה לחלוטין. כל פליטת פה מתועדת ומצולמת, וגוררת התחשבנויות פומביות.

לא מעט מקרים כאלה התרחשו השנה בביצה הקולינרית, בין שף-סלב לקולגה, או בין שף לקהל הסועדים הנאמן שלו. קיבצנו עבורכם את הילדים הרעים של השנה החולפת, עם הסיפורים שזעזעו את אמות הספים של המטבח המקומי. תחליטו אתם מי חייב למי התנצלות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונתן רושפלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

יונתן רושפלד

לא בכדי סגר השף יונתן רושפלד את חשבון האינסטגרם הפעיל שלו. יותר מדי סיבוכים ואייטמי רכילות מסוקרים נולדו שם, עד שהבין שעדיף לו לחסל את החשבון, ורצוי כמה שיותר מהר.

בין המקרים הזכורים: התקוטטות פומבית שניהל השף עם אחת העוקבות שלו. עוקבת מתחה ביקורת על אחת התמונות שהעלה רושפלד לאינסטגרם. הוא, בתגובה, ירד לחייה עם תמונות רבות, שנלקחו מחשבונה הפרטי וכללו את שמה. את התמונות העלה היישר לחשבון מרובה העוקבים שלו, בתוספת ביקורות מטעמו. כך לדוגמה הוא כתב: "התרשמות מעגבנייה שלא נכנסה לסלט. הניו יורק טיימס משווה את היצירה למונה ליזה לפחות". או "האמנית הכי סלקטיבית ברשת מציגה - 'איש עם כלב'". וגם: "לפני שיורדים על מישהו באינסטוש, חשוב לוודא שאתה, היורד, מוחק את הגלריה שלך בעצמך. סתם עצה למתוסכלים".

בהשתלשלות אירועים אינסטגרמית נוספת, שהתפרסמה באחרונה בתקשורת, תובע אחד הטבחים לשעבר של רושפלד את השף, על שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה של ישבנו החשוף למחצה. אותו טבח, שעבד אצל רושפלד במסעדת עלמה לאונג', טוען שלאחר פרסום התמונה קיבל תגובות וגידופים מעוקביו של השף המפורסם. הפרסום אף הביא להתפטרות הטבח מהמסעדה. עורכי דינו של השף טוענים לתום לב, וסבורים שהתביעה מופרכת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומר מילר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עומר מילר

מילר היה השף הראשון להבין את כוחן של הרשתות החברתיות, והרבה בריסוס תמונות אישיות. עוד לפני ימי האינסטגרם הצבעוניים הוא דאג לתחזק עמוד פייסבוק פעיל ומעודכן, שבו אלפי חברים. ואז הגיעה האפליקציה שכולנו התאהבנו בה, המקום שבו כולנו כוכבי רוק זוהרים - האינסטגרם.

מהר מאוד הפך מילר לאושיה גם במדיום החדש, והחל להעלות מספר תמונות ביום, עם אלפי עוקבים. לפני חודשיים הופרה האידיליה, כשמערכת תוכנית הטלוויזיה צינור לילה חשפה, שחלק מתמונות האוכל באינסטגרם של מילר לקוחות מבלוגים שונים בעולם, ואינן תמונות של מנות שלו, או שהוא עצמו צילם. לטענת התוכנית, מילר נמנע מלתת קרדיט לצלמים האמיתיים.
עוקביו של מילר פצחו במסכת תלונות והשמצות. הם התלוננו על החוצפה, והכריזו על משבר אמון. מילר, בתגובה, לקח אחריות מיד, והסיר את כל רצף התמונות שאינן שלו, אשר העלה לאורך השנה. הסערה שככה, ונדמה שרשימת העוקבים שלו רק גדלה, והרוויחה מהסיפור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיויד פרנקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיוויד פרנקל

במאי השנה פרסם השף דיויד פרנקל רצף של 4 תמונות באינסטגרם, עם דברי טרוניה כנגד בעליו של קפה נואר, רפי בדר. פרנקל התלונן שבדר הביא לכריתת שני עצי הדקל הוותיקים, אשר עמדו במשך שנים בחזית המסעדה, ברחוב אחד העם פינת נחמני בתל אביב. רפי אדר, הבוס של פרנקל, הוא שיזם את נטיעת העצים, כשמסעדת פרונטו עוד פעלה ברחוב נחמני (לפני שעברה למיקום הנוכחי ברחוב הרצל). כחלק מהמחאה, ארגן אדר הפגנה במקום.

"ישנו מסעדן אחד בשם רפי בדר", כתב פרנקל, "אולי כדאי להגדירו יותר כעסקן. הוא לא שף או אמן, שניחן בכישרון מיוחד. כי אדם שמחליט על דעת עצמו לשנות את הנוף העירוני כברון מאפיה, הוא לא אמן, הוא עסקן". בסוף הטקסט, חתם פרנקל בדברי התוכחה: "אני שף, אני לא מסעדן, ואני בהחלט מעיד על עצמי כאסתטיקן. רפי בדר הוא סתם חמדן". קבוצת נואר לא נשארה חייבת וטענה, כי מדובר במסע השמצות אישית של אדר ושל פרנקל. היא הבטיחה, שבקרוב יינטעו במקום 4 עצים חדשים.

אייל שני. דני לוי,
אייל שני/דני לוי

אייל שני

חיבוק העצים לא היה השטיק היחיד של פרנקל השנה. בראיון מתוקשר למוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות התוודה השף על חיבתו למועדוני חשפנות, ובד בבד גם שחרר כמה צרורות לכיוון הקולגות אייל שני, עומר מילר ויונתן רושפלד. "היום כל שף שמקדם את המסעדה, גם אם זה רק בעזרת גימיקים, נחשב למצליח. תטיל קוביות בסוף הארוחה. אם ייצא לך שש?בש – הארוחה בחינם. אני מנשק את הרגליים של עומר מילר, שיש לו את הביצים לחשוב על דברים כאלה. הלוואי שהייתי יודע גם לשחק את המשחק", כך צוטט פרנקל בכתבה. בציטוט אחר אמר: "בעיני, אייל שני הוא לא שף, הוא עקרת בית".

קשה לשכוח את ריב הענקים בין איילד שני לרושפלד בראשית 2013. באותם ימים, שבהם עמד שני במרכז תשומת לב שלילית, בעקבות פרשיית החובות האימתנית שלו, מצא השף לנכון לפרסם צילום מסך של התכתבות עם לקוחה, שרצתה להזמין מקום במסעדתו, ה"סלון". הלקוחה הביעה את חוסר שביעות רצונה מכך שלא מצאה שולחן פנוי, וביקשה באמצעות סמס בוגר במיוחד: "תני לי את הטלפון של המסעדה של החבר של אייל, השמן שמופיע איתו בטלוויזיה".

אומנם, לא מדובר במילים של שני עצמו, ששוגרו לעבר רושפלד, אבל עצם החלטתו לפרסם את צילום המסך, הטילה עליו את האחריות. תגובתו של רושפלד לא איחרה לבוא: "השמן לא חייב לאף אחד גרוש", כתב רושפלד והוסיף, "אייל אתה אידיוט, יש אלף הודעות בטלפון שלי שלא אני כותב, אלא כותבים לי על החובות שלך, ואני לא מפרסם, אז תתבגר".
באותם ימים, קשה היה למצוא מישהו שלא הגיב לסאגה הזאת, בין שני השפים. אלפי העוקבים של שני ורושפלד התחלקו למחנות, והשמיצו זה את זה. אחרי מכתבי התנצלות פומביים חוזרים ונשנים של שני, קיבלנו לבסוף פיוס בדמות תמונת סולחה בין שני השפים, שהחליטו להיפגש לצהריים ודאגו לשלח לאינסטוש תמונת מצב עדכנית משיחות השלום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבי קונפורטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבי קונפורטי

עוד מקרה שדובר היה שנה הוא בקשה לתביעה ייצוגית שהתפרסמה לפני כחודשיים נגד השף אבי קונפורטי ממסעדת צפרה. עפ"י פרסומים בתביעה נטען, שקונפורטי מגיש בשר חזיר במנות, אשר מוצהר כי הן מכילות בשר בקר.

על פי התובעת, חבר בצוות המטבח של המסעדה גילה לה לכאורה, שהמנה שאותה היא נוהגת להזמין במקום, מכילה חזיר ולא עגל, בניגוד למה שמוצהר בתפריט. התובעת שלחה את המנה לבדיקת מעבדה, והתוצאות היו חד משמעיות: מדובר בבשר חזיר. עוד נאמר בתצהירי התביעה, כי מנת העגל הזאת אינה היחידה במסעדה, שבה מחליפים את בשר הבקר היקר בבשר חזיר, שהוא זול יותר.

בין אם קרה או לאו, התביעה יצרה הד תקשורתי. השף קונפורטי טען בתגובה כי אין שחר לדברים, וכי מדובר בתובעת המעוניינת להתעשר על חשבון המסעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully