וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת המלצרים: נלחמים בתנאי ההעסקה

דף פייסבוק חדש ולוחמני דורש תנאי העסקה טובים יותר למלצרים ונאבק במעסיקים שמלינים שכר או לא משלמים נסיעות. תוך לילה קיבל הדף מאות לייקים

אתמול בלילה נפתח לפעילות דף פייסבוק חדש ולוחמני בשם מחאת המלצרים על די זוג שותפים בשם אמנון גולדמן ויקיר זעפרני דיין. גולדמן (25), הוא איש תקשורת שממלצר במקביל מאז גיל 16 ודיין (26) עוסק בקידום ושיווק. השניים, החליטו יחד לשים סוף לתנאי ההעסקה הלא הוגנים ולעתים קרובות גם לא חוקיים, שחווים מלצרים במסעדות ובתי קפה ברחבי הארץ.

מלצר. ShutterStock
מלצרות כעבדות מודרנית/ShutterStock

"המטרה שלנו היא ליצור מהומה גדולה על כל מה שקורה בעולם המלצרות", מסביר דיין, "במשך תקופה ארוכה ערך אמנון תחקיר מעמיק ותיעד את מה שקורה במסעדה שהוא עובד בה ואני ליוויתי אותו כדי שיהיו לנו את כל החומרים על מנת להראות את המקום האישי שלנו וגם להביא לידי ביטוי סיפורים של מלצרים רבים אחרים".

עד שיתפרסם התחקיר, בעוד כחודש, מתכננים השניים לעורר מחאה של ממש, בפייסבוק ומחוצה לו."יש המון מעסיקים שמנצלים את זה שמלצרים הם סטודנטים ואין לנו זמן להתעסק בתנאי ההעסקה שלנו כי אנחנו רק רוצים לעבוד", מסביר גולדמן, "ואנחנו החלטנו לשים לזה סוף". "אנחנו הולכים לארגן פעילויות שבמסגרתם מלצרים ייצאו מעבר לגבולות המסעדות ולעורר רעש עם הסיפורים שלהם", מוסיף דיין.

תוך פחות מלילה אחד קיבל דף הפייסבוק של השניים מאות לייקים והם עצמם עמוסים במענה לפניות מגורמים בתקשורת ובתחום המסעדנות. "המטרה שלנו היא להגיע לכמה שיותר אנשים כי הנושא הזה מדבר לקהל מאוד רחב", אומר דיין, "אנחנו רוצים לעורר את התחום המושתק הזה שמוזר לי שלא דיברו עליו בהרחבה עד כה והמטרה היא לחשוף סיפורים של מלצרים בפייסבוק שלנו גם בלי לחשוף שמות".

מלצרים לא מפחדים לאבד את מקום העבודה שלהם אם יפנו אליכם?
"כן. כרגע הם מפחדים אבל המטרה שלנו היא להביא למלצרים סוג של כוח וביטחון. אני רוצה להפחיד את המעסיקים שלהם שעושים דברים מזעזעים כמו הלנת שכר, לא משלמים נסיעות או לוקחים ממלצרים כסף מהטיפים על כל שעת עבודה. ברור לי שכרגע זה מפחיד את המלצרים אבל אני רוצה להפוך את היוצרות", מסביר דיין, "מלצרות כיום היא סוג של עבדות. הגיע הזמן לעשות עם זה משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully