וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנמל: המחלבה הדרומית שמחייבת ביקור

בשבועות מניחים לגבינות מהסופר ומתנסים בגבינה מקומית שנחבצה באהבה - תכירו את משק קורנמל, חוות הבודדים שמתמחה בגבינות עזים משובחות

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן, בימוי: גיא גורן

החלום של דניאל וענת קורנמל היה לעסוק בחקלאות, וליתר דיוק לגדל עזים ולייצר גבינות ארטיזנל משובחות. לצורך כך הם חיפשו נחלה באזור ירושלים והרי יהודה אך משלא מצאו, היו הזוג מהראשונים להגיע לאזור הנגב ולהקים שם חווה קטנה ומבודדת בשנת 1997 ולהגשים בה את חלומם.

במהלך השנים, החלו השניים לייצר גבינות שעשו לעצמן שם ברחבי ישראל וכעת הן נמכרות באזור החווה בלבד, במסעדה שפתחו הזוג במקום בשנת 2007 וכן משולבות במנות במסעדת הבסטה בתל אביב. כל הגבינות המיוצרות בחוות קורנמל מבוססות על חלב עזים והשמות של הגבינות הוענקו להן על פי שמות העזים שנחלבו למען ייצורן כמו למשל יעל, הגר, תום ועוד. הגבינות מיוצרות בקנה מידה מצומצם ובתהליך מוקפד שקורנמל שומר עליו בקנאות.

בתפריט המסעדה במקום ניתן למצוא מנות עם הגבינות השונות שמייצרים בני הזוג כמו למשל מגש גבינות עם מבחר גבינות הבית לצד לחם שנאפה במקום, חמאה ופרי (66 שקלים), הגר בתנור- גבינת הגר (קממבר) על פרוסות תפוח אדמה עם רוטב יוגורט ושום (46 שקלים), פילו ממולא - בצק פילו ממולא בשני סוגי גבינה ופלפל אדום טרי מוגש עם רוטב יוגורט ושום (41 שקלים), פלפלונים מוחמצים ממולאים בגבינה רכה מתובלת בנענע ושום (31 שקלים), משקה יוגורט יעל (19 שקלים), קרוסטיני גבינה- פרוסות לחם קלויות עם שמן זית, רוטב עגבניות, חמאה (44 שקלים) ועוד.

כל תהליך רעיית העזים, החליבה, ייצור הגבינה, יישונה ומכירתה, נעשה באותו המקום בחוות קורנמל . התהליך, שדומים לו מתקיימים בשלל חוות הבודדים בנגב וכן בקרב יתר יצרני הגבינות הארטיזנלים ברחבי הארץ, לצד מערכת שיווק מצומצמת בהיקפה, הם אלה שמביאים למחירים גבוהים יותר של הגבינות בהשוואה לגבינות של המחלבות התעשייתיות והגדולות בישראל. עם זאת, ההקפדה והטעם המשובח, הופכים את הגבינות הללו לשוות את ההשקעה, לא רק בחג השבועות.

מחלבות הבוטיק הכי טובות בארץ
המאירי: המחלבה הכי ותיקה בארץ
המחלבה שמתמחה בגבן עיראקי
סיקור מיוחד: שבועות בוואלה! אוכל
לכל הפרטים והוראות הגעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully