וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ בא ושוב זה חם

יונתן ברנשטיין

3.6.2014 / 6:50

כשהחום עולה מתגבר החשק לשתות יין צונן. יונתן ברנשטיין סוקר את אביזרי היין הכי מגניבים שיישמשו אתכם לקירור יין באירוח קיצי בבית או בפיקניק

כוסות יין. ShutterStock
צילום: SHUTTERSTOCK)/ShutterStock

השנה חג השבועות התמקם לו באותה נקודה בלוח השנה המבשרת את תחילת הקיץ. בעוד רגע כבר לא יהיה כיף ללכת ברחוב והאוויר הנעים יתחלף לו בכבד ולח. אני לא מחובבי הקיץ וככזה נשלחתי למשימה שכולה דאגה לאנשים שכמותי ולקירור בקבוק היין שלהם. כל זאת מחשש שאלה בעודם מיוזעים עלולים ללגום יין שנושק לטמפרטורת רתיחה.

אך לפני שאפרוש את שלל המוצרים המרעננים, הנה טיפ קטן שכבר נתתי בעבר באשר לצינון יין. נהוג לחשוב שרק יינות לבנים וכאלה מסוג רוזה יש להגיש כשהם מצוננים וקרירים. ואילו את האדומים יש להגיש כמו שהם, בטמפרטורת החדר. הנחה זאת נכונה, אך היא מתייחסת למצב בו אתם נמצאים במדינות אירופאיות קרירות בהם טמפרטורת החדר אינה מתמקמת על 30 מעלות ומעלה, אלא נעה באזור ה-24 מעלות. לכן כאשר מדובר במדינות כמו ישראל, ההמלצה היא לצנן גם את היינות האדומים לטמפרטורות האלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקרר את היין בשיא הסטייל. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעילי הפשוט

אם הייתי מצייר שמש אסוציאציות שבמרכזה כתובה המילה קיץ, סביר להניח שמעיל הייתה המילה האחרונה שעולה לכל אדם הגיוני. ייתכן שבגלל זה החליטו בחברת "vacu vin" לתת לאביזר הבא את השם הכל כך מנוגד והלא מתקבל על הדעת "מעיל קירור". ייתכן שכך הוא ייחרט יותר טוב במוחכם. אותו מעיל מגיע בשתי דוגמאות, כאשר הראשונה של ענבים לבנים והשנייה של ענבים שחורים. כדי לגרום לו לקרר את היין יש לשים אותו במקפיא למשך חמש דקות. לאחר חמש דקות מלבישים אותו על הבקבוק והרי לכם יין מצונן ונעים לשתייה.
המחיר של המעיל הזה הוא 59.90 ¤

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעמד יפה שגם מקרר את היין. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליוקרתיים

אם הפריט הראשון התמקד באופנתיות, הפריט הבא מתמקד ביוקרתיות. במבט ראשון ניתן לחשוב שמדובר בסוג של ואזה או במעמד יפה ליין. אבל כאשר נוגעים בו מבינים שמדובר בקולר, אשר מגיע בצבע נירוסטה או בצבע שחור. הדרך לתפעל אותו היא לפתוח את התחתית שלו ושם להוציא מהדפנות את כרית הקירור אותה יש לשים במקפיא. כעבור זמן מה יש להוציא את הכרית מהמקפיא, להחזיר אותה למקומה בדפנות הקולר ולסגור את התחתית והרי לכם מעמד יפה שגם מקרר את היין. האמת, שהקולר הזה כל כך יפה שהייתי משתמש בו גם כמעמד ליין בימים קרים בהם לא צריך לצנן את היין.
מחירו של הקולר הזה הוא 99 ¤

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האביזר שמעניק חווית שתייה אחרת. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארוחת חג רומנטית

לפני שאציג את הפריט הבא קבלו וידוי. מאז שהתחלתי לסקור את אביזרי היין נחה עליי רוח רומנטית במיוחד. זאת לא סיטואציה שמישהו ציני כמוני יכול להכיל לאורך זמן. אני מוצא את עצמי מצמיד לכל אביזר יין את הלוקיישן והסיטואציה האידיאלים, ומשום מה רובם נכנסים לתוך סיטואציות רומנטיות. אז לאחר שהאבן הזאת נגולה מעל ליבי, הנה אביזר שמקשט היטב את אותם תרחישים ויכול להתאים בול לערב שבועות שכולו גבינות ויין. מדובר בקולר ליין או לכל משקה אחר שגם אותו מתפעלים על ידי פתיחת התחתית שלו והוצאה משתי הדפנות את שקיות הקירור. אותם יש לאכסן זמן מה במקפיא ואז להחזירן למקומם. אבל החלק הטוויסט בעלילה מגיע עם הקראף שהקולר הזה מגיע איתו. נכון, על פניו זה לא נשמע מלהיב במיוחד, כי קראף זה הכי כלי הגשה מהנייניטיז, אבל הפעם ביחד עם הקולר הקראף שממנו תמזגו את היין מעניק לחוויה שיקיות אחרת.

ניתן למצוא את הקולר הזה בצבעים של שחור ולבן ומחירו 179.90 ¤

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרך לבדוק מהי טמפרטורת היין. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה חם?

אומנם ציידתי אתכם במספר קולרים שיכולים להקל על חום היין. אך בתוך כל זה התעוררה בי לרגע ההבנה שלא כל אחד ניחן בתכונה האימהית של מדידת הטמפרטורה במגע יד. לשם כך קבלו את הפתרון המושלם לבעיה. מדחום גמיש שמתלבש על הבקבוק כמו הצמידים המתקפלים של שנות התשעים. המדחום הזה מגיע בצבע סגול וכאשר מניחים אותו על גוף הבקבוק הוא חושף על גבי הצג שבו את הטמפרטורה של היין.
מחיר המדחום 79.90 ¤

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאפשר ליין לנשום. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

קח עוד נשימה

אחרי שדאגתם לצינון היין ומדדתם את טמפרטורת הבקבוק כך שיהיה לו נעים והוא לא יזיע. הגיע הזמן לדאוג לו גם לקצת חמצן. כמה פעמים שמעתם אנשים מדברים על כך שהיין צריך לנשום? וכמה פעמים ראיתם אנשים יושבים עם כוס יין ועושים איתה תנועות סיבוביות מוזרות?

אז מבלי להיכנס ליותר מידי פרטים, שלב נשימת היין מתבצע לאחר חליצת הפקק, ויש הטוענים שרצוי לתת ליין לנשום מעט לפני ששותים אותו. כל זאת על מנת לשחרר את הטעמים שהיו כלואים ביין שנסגר בוואקום. אז בימינו כאשר זמרים הופכים לכוכבים בין לילה, ורוב הדברים נעשים בפרקי זמן קצרים במיוחד, גם לעניין נשימת היין נמצא פתרון מהיר, שיחסוך אולי את דלקת הפרקים שעשויה להתפתח עקב סיבוב מופרז של הכוס. אני מודה שמדובר בפריט למתקדמים וההרפתקנים. מדובר במחדרר, זאת סוג של פיה שמתחברת לבקבוק לאחר שנפתח והיא בנויה ממחיצות מחיצות כך שכבר בזמן המזיגה מוחדר יותר חמצן ליין ובכך הוא מקצר את תהליך של האוורור היין.
מחיר המחדרר 69 ¤

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully