וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופו למתחילים: מסעדת טנאת - מטבח אתיופי ביתי

2.7.2014 / 15:17

לא ברור למה אבל המטבח האתיופי נעדר מהמפה הקולינרית בישראל, בעוד שבעולם הוא מככב. עם אג'נדה טבעונית, קטניות ופיתה ממזרית ובריאה, טנאת מספקת חוויה לא מושלמת אבל שלמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אינג'ירה ביינתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתוני פתיחה:

מסעדת טנאת האתיופית שוכנת באחד מהרחובות הפחות זוהרים של תל אביב, באיזור התחנה המרכזית הישנה, ואולי זו הסיבה שלא רבים מכירים אותה. הבעלים, יצחק חזקיהו הקים אותה לפני כמה שנים כמסעדה צמחונית, ובשנה האחרונה הפך אותה לטבעונית למהדרין. עם כל המונדיאל הזה ברקע, החלטתי ללכת לאכול בפעם הראשונה אוכל ממדינה רחוקה, שהמטבח הייחודי והבריא שלה לא מקבל זמן מסך.

בשולחן ליד:

לפי החיוכים שרצו שם והבקיאות בתפריט, הייתי מהמרת שבאותו צהריים שאני הייתי כל הלקוחות היו לקוחות קבועים.

שירות ואווירה:

אני לא בטוחה שטנאת היא מסעדה, אלא יותר מסעדונת. חמישה שולחנות קטנים בפנים ועוד שניים בחוץ שמשקיפים על רחוב צ'לנוב המיוזע, וזה הכל. על הקירות לצד התפריט שרשום על לוח, תלויים כלים מסורתיים, כרזות שמבשרות על הופעות וברקע מוזיקה אתיופית ככל הנראה, שלי נשמעה לפרקים כמו רגאיי. למי שהיה בהודו, המקום יעלה זכרונות נעימים של שאנטי, גם בגיזרת השירות האישי, המחוייך, וכן גם קצת איטי. אבל היי, החיוך של יצחק מחפה על הכל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעלים, מלצר וטבח. יצחק חזקיהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה אוכלים?

התפריט של טנאת הוא מאוד קטן ונשען ברובו על האינג'ירה- הפיתה האתיופית החמצמצה שמלווה את כל המנות. מנת האינג'ירה ביינתו, מגיעה במגש ועליה אינג'ירה כמובן מנוקדת בתבשיל עדשים, תבשיל תפוחי אדמה, תבשיל עלי מנגולד ובאמצע סלט ירקות טעים וטרי. לא ידעתי למה לצפות מבחינת טעמים, אבל דבר אחד ידעתי, את האינג'ירה אוכלים בידיים. ככה הכי כיף.

התבשילים היו נעימים וביתיים, והזכירו במעט את האוכל ההודי שמוגש בארץ, וחוטא בחנופה אל החיך הישראלי. למרות שזו הפעם הראשונה שלי עם אוכל אתיופי, אני מהמרת שאם הייתי הולכת לאכול בבית אתיופי, התבלינים והטעמים היו הרבה יותר דומיננטים. כך או כך, התיבול העדין פגע רק במעט בחוויה האותנטית שהמקום הקטן הזה מספק, ועבור תל אביבית ממוצעת שכמותי התחושה הייתה שלאחר צהריים אחד יצאתי את הגבולות המוכרים, אלה של הרחובות ואלה של הטעמים.

לפני הסוף, שווה להתעכב רגע על האינג'ירה שעושים כאן ועשויה מקמח טף במרקם ספוגי ואוורירי (קצת כמו הלחוח התימני). לידיעתם של הטבעונים, חולי הצליאק והבריאותנים, קמח הטף נחשב לכוכב עולה בכל העולם וזה בעיקר בגלל שהוא לא מכיל גלוטן ועשיר בחלבונים וברזל. בהתחשב בעובדה שמהקמח הזה מכינים פחמימה, יש לכם את כל מה שבנאדם יכול לבקש.

עוד תוכלו למצוא כאן מנה של פול אתיופי, תבשיל פטריות על אינג'ירה ומנה ששמעתי עליה טובות ולצערי פספסתי מפאת חוסר זמן, שנקראית "קיטה פ'תפ'ת"- קוביות לחם אתיופי עם חמאה טבעונית ורוטב עגבניות. לצד כל אלה גם מגישים פה קפה קלוי ובירה אתיופית.

מחיר:

42 שקלים לאינג'ירה ביינתו שתשביע שני אנשים. לא מקבלים פה כרטיסי אשראי אז תדאגו לבוא מצויידים במזומן.

ציון מסכם:

7.5

שורה תחתונה:

נעים, טעים ויש פה את יצחק, ששווה לחזור בשבילו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מדד הטבעונות: 5

מדד הטבעונות. SHUTTERSTOCK, מערכת וואלה! NEWS
מדד הטבעונות/מערכת וואלה! NEWS, SHUTTERSTOCK

כתובת:

רחוב צ'לנוב 27, תל אביב. טלפון: 0547499538
שעות פתיחה: א'-ה' 10:30-23:30 ו' 10:00-16:00 שבת 20:00-24:00

*המשיכו להתעדכן גם באינסטגרם שלנו walla_food

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully