וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת שף חדשה על חורבות ספגטים בירושלים

9.11.2014 / 14:18

העיר ירושלים נמצאת בכותרות בהקשרים שליליים, אבל מבחינת האוכל הבירה נמצאת במגמת פריחה דווקא. הצצה למסעדת שף חדשה שעומדת להיפתח בעיר

מנות של אוהד אמזלג. בן יוסטר,
מנה של אוהד אמזלג/בן יוסטר

בימים האחרונים ירושלים נמצאת בכותרות, בעיקר בהקשרים פוליטיים שלילים. אבל במקביל, מתרחשת בעיר תופעה הפוכה- פריחה במסעדות, שפים וקולינריה. יונתן רושפלד הודיע לאחרונה על כך שיפתח בעיר סניף להרברט סמואל הכשרה, ורק בחודש האחרון נפתחו בבירה שתי מסעדות שף חדשות, מנזה ברחוב בצלאל בעיר וסאפורי שנפתחה בחודש האחרון במקום איטליה הקטנה. זאת בנוסף לבר הקוקטיילים גטסבי וכמה מוקדים חדשים שנפתחו בעיר בשנה האחרונה– דוויני פיתה בר שהביא את טרנד הפיתה לבירה, ומסעדות חדשות במתחם הרכבת כמו בית הכוון של אבי לוי וסטיישן 9 האסייתית.

כעת נודע כי בתחילת ינואר תפתח בעיר מסעדת שף נוספת, בבעלותם של אנשי העסקים בני חוג'ה ומושיק כהן שחולשים גם על מסעדות קדמא וספגטים. השניים סגרו את מסעדת ספגטים המיתלוגית ברחוב הלל 34 במרכז העיר, ופתחו במקומם מסעדת שף חדשה שמושכותיה ניתנו לשף אוהד אמזלג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהד אמזלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמזלג (42), באר שבעי במקור, שימש בשנים האחרונות כשף פרטי, ועבד במטבחי מסעדות טאבולה בהרצליה ומקום בלב ברעננה. לירושלים הגיע בעקבות פנייה של בני חוג'ה, שהציע לאמזלג את תפקיד השף ובניית התפריט.

את התפריט במסעדה, ששמה הסופי טרם הוחלט, מגדיר אמזלג כמטבח מקומי. "אני מתעקש שיש דבר כזה בישראל", הוא אומר, כאשר הדגש יהיה על מנות דגים ופירות ים. "זה היה המוטו שלי בבניית התפריט - קלאסיקות מקומיות שאנחנו מכירים מכל מיני בתים שנתתי להם אינטרפרטציה קצת שונה". בין המנות שיהיו בתפריט: עלי גפן ממולאים בשרימפס ופריקי; לזניה פתוחה עם מעורב ירושלמי; ברוסקטה עם שייטל כבוש וקוויאר בלסמי ועוד. "תהיה מסעדה מאוד מוקפדת, עם לפחות 10 מרכיבים בכל מנה", הוא אומר. לדבריו מדובר במסעדת שף לכל דבר, ברמת המנות וחומרי הגלם, בדגש על אווירה שמחה. "תהיה המון אווירה המון מוזיקה טובה ושמחה שעושה כיף".

הממוצע לראשונות יהיה כ-50 שקלים והעיקריות בסביבות 95 שקלים, כאשר תהיה גם אופציה בחלק ניכר מהתפריט להזמין חצאי מנות. "אנחנו מנסים להתאים את זה לקהל הרחב ומעדיפים שבן אדם יגיע פעמיים בחודש מאשר פעם אחת ושמים דגש מבחינת מחירים. לכן, שמונים אחוז מהתפריט יהיה מורכב מחצאי מנות, כך שכל אחד יוכל להזמין יותר מנות מהתפריט".

המסעדה תפעל החל מ-12 בצהריים עד 1 בלילה במהלך כל ימי השבוע בחלל רחב הידיים בו שכנה ספגטים. "נגיע ל-200 מקומות ישיבה כולל חדרים פרטיים שיהיו פה, לארוחות פרטיות שבהן אני אבשל לאורחים", אומר אמזלג ומספר כי הפתיחה מתוכננת בעוד כחודש וחצי. "אנחנו מקווים לפתוח לפני הסילבסטר כדי לעשות במהלכו את אירוע הפתיחה".

אתה מרגיש שמשהו קורה לאחרונה בירושלים?

"משהו לגמרי זז, גם אני הופתעתי לטובה. מצד אחד לפתוח פה מסעדת שף זו הגשמת חלום לכל שף, שיגידו לו 'קח מסעדה שהיא שלך'. מצד שני, הייתה ההתלבטות בין ההצעה שבין המעבר לירושלים. אבל העיר מאוד הפתיעה אותי. כשהגעתי לכאן, כמה חברים שפים, עשו לי סיור בעיר, בשוק, במסעדות. גיליתי שיש פה קולינריה ברמה מאוד גבוהה ומאוד מגוונת. מאוכל משפחתי אותנטי וביתי, דרך למסעדות עם הרבה אווירה ועד מסעדות יוקרה. ורק בחודש האחרון נפתחו כאן עוד מסעדות ואני שומע לגביהן תגובות טובות, ככה שבהחלט הקטע הקולינרי פה תופס תאוצה וזה כיף".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מנות של אוהד אמזלג. בן יוסטר,
מנה של אמזלג/בן יוסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully