וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומלצים: 6 מקומות שאתם חייבים להכיר

28.1.2015 / 11:05

בוריק מטוגן ממולא בבשר וביצה, המקום המושלם ללאנץ' חורפי, מאפייה מושחתת ועוד. מדור חדש מגיש את המקומות הכי טעימים שעשו לנו את החודש

אוכל רחוב: הבוריק הכי מבריק בת"א

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוריק אצל הקוסם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שעקב אחרי גרגרנים מובילים ברשת החברתית אינסטגרם ודאי חשב שמדובר במזימת רשת מסתורית. כמו פטריות אחרי הגשם הוצף הפיד בספאם מגרה בניחוח מטוגן: בוריק של הקוסם. ובכן, לא מדובר בקונספירציה אלא במנה הגאונית ביותר בהיסטוריה של הבוריקים; בצק מטוגן שמשכלל את אמנות הכיסונים עם מילוי של בשר בקר, שומן כבש, שום, מחית תפוחי אדמה וביצה רכה שמחברת יחד את כל הטוב הזה. אחרי שצולחים את הביס הרותח מנוזלי הבקר מחכה אופרה אחרת של טעמים, בעיקר ברגע המכונן שבו החלמון והבשר נפגשים בפה. לצמחונים יש פרס ניחומים, בוריק במילוי סביח, מוצלח גם הוא.

שורה תחתונה: שפן מושלם שהקוסם שלף מהשמן העמוק.

הקוסם. שלמה המלך 1, תל אביב. 03-5252033. כשר

בראנץ' ולאנץ': צהריים שמשי ב-da da & da

מנות במסעדת דא דא ודא. צילום: יעל לאור,
ביצים עלומות עם סלמון מעושן/צילום: יעל לאור

לא זוכרים מתי לאחרונה אכלנו ארוחה כל כך מדויקת וסוחפת, אבל זה קרה לנו בדא דא ודא החדשה של השף שרון כהן (שילה, קפה אירופה). כהן פשוט יודע את מידת העשייה המדוייקת של הסקס אפיל, ולצד האווירה הכייפית מייצר שפע של מנות שהמשותף להם הוא אחד: אוכל טעים ומדויק. מנה של ביצים עלומות עם סלמון שמעושן במקום ענתה לנו על כל הציפיות, וגם ארוחת הבוקר השנייה שנדגמה, ביצים עלומות ובייקון על מצע וופלים עשתה את העבודה המושחתת בצורה נפלאה. ואם עד לפה לא השתכנעתם - אפילו קינוח השוקולד הטבעוני נטול הגלוטן עשוי כאן ללא רבב. גם מנות צהריים בנאליות לכאורה כמו חזה עוף וריזוטו לימוני הצליחו להלהיב אותנו, ויחד עם קוקטיילים של בוקר, סלסלת לחמים ואווירת בראסרי שוקקת, אנחנו בטוחים שנחזור גם בחודש הבא.

בשורה התחתונה: לתפוס יום בשמש החורפית, לשבת בחוץ ולהתבונן בטבע התל אביבי.

דא דא ודא. רחוב הרצל 6 פינת רוטשילד 7, תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ערב: חמארה שכונתית בדלידה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דלידה, החמארה השכונתית בפלורנטין, היא מסוג המקומות שתמיד גורמים לנו להרגיש בבית. השירות ידידותי מאד, שופע חיוכים ונדיב בצ'ייסרים, התאורה מעולה, המוזיקה עושה שמח אבל לא מדי. כל זה משמש כרקע הנכון לארוחה שבה מתחרעים על חצי מהתפריט וחולקים שפע מנות עם הרבה אלכוהול. בתפריט יש משהו לכולם, אוכל בקטנה לשומרי הדיאטות למיניהם, חשודים מידיים שמבוצעים היטב כמו כרובית על יוגורט וחציל בטחינה ומנות שמפלרטטות עם ז'אנר הגורמה כמו סמבוסק במילוי זנב שור וקרם פרש או פולנטה מתירס טרי עם כמהין ופטריות.

בשורה התחתונה: מקום אידיאלי לארוחת חברים שיכורה ולא מחייבת.

דלידה. רחוב זבולון 7, שוק לוינסקי, תל אביב. 03-5369627

המאפייה: מילק בייקרי

עוגת שוקולד במילק בייקרי. צילום: יעל לאור,
עוגת שוקולד מושחתת במילק בייקרי/צילום: יעל לאור

מילק בייקרי של הקונדיטורית המוכשרת עדי קיהן, ברחוב האשל בשוק היווני של יפו, היא הדבר הכי מתוק שיצא לנו לטעום בחודש האחרון. במקום קטן ומלא קסם, שתפור למידותיו של שוק הפשפשים, נאפות מגוון עוגות ועוגיות שמציתות את הדמיון ומרגשות את בלוטות הטעם. מעל כולם בלטו המילפיי של עדי, ועוגה עתירת שוקולד עם זיגוג מופלא.

בשורה התחתונה: לשטוף את העיניים, לקחת עוגה אחרי ארוחה טובה בשוק הפשפשים, לשבת על המדרכה ולהרגיש בפריז.

מילק בייקרי, האשל 5, יפו. שעות פתיחה: ראשון-חמישי 07:00-19:00, שישי: 07:00 עד שעה לפני כניסת השבת. כשר

צפון: פאב כמון עובר למקום חדש

בתרשיחא הקסומה שבגליל המערבי, מסתתר אחד הפאבים המוצלחים של הצפון. כמון, הבאר הוותיק נטול הפוזה של סמים בשארה, ממוקם צמוד למבשלת בירה בשם זהה. החודש כמון עבר למשכנו החדש ורחב הידיים כ-50 מטר במעלה הכביש, תירוץ מצוין לקפוץ ולברך ולשבת על בירה צוננת וטרייה באחד הפאבים הכי אווירתיים בצפון. למעט פסקול על זמני של מיטב להיטי הרוק של שנות ה-60 וה-70, (בינינו, מתי בפעם האחרונה ישבתם בבאר לצלילי דיסק שלם של קווין או פינק פלויד?) תוכלו למצוא כאן פיצות דקיקות ומופלאות עם תוספות כמו עגבניות, פלפלים, בצל, בייקון ועוד שמושכות לפאב הקטן הזה רבים מתושבי הגליל המערבי.

בשורה התחתונה: פאב אולד סקול, כמו שאנחנו אוהבים.

כמון. הרחוב הראשי, תרשיחא. 04-9976537. לא כשר

דרום: נתי שפריר מבשל בפרסקו רחובות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קינוח שוקולד בננה שעבר מבלזק לפרסקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגירתה של מסעדת בלזק ביאסה מאוד את תושבי אשדוד אבל שימחה את תושבי רחובות. נתי שפריר, השף היצירתי של בלזק מונה לשף של פרסקו רחובות, ועשה שם שינוי יסודי בתפריט. למנות של המסעדה נדדו גם הלהיטים המוכרים מאשדוד החל מקלאסיקות כמו כבדי עוף בחומץ בלסמי ותותים, ועד עוגת השוקולד המושחתת של בלזק שמוגשת כאן בצירוף משמח של בננות. למי שמחפש משהו שונה יש גם תפריט טעימות רומני עם להיטים מהמולדת הישנה כמו ממליגה וקבב רומני ועוד.

בשורה התחתונה: בלזק קמה לתחייה.

פרסקו. הרצל 23, רחובות. 08-9349788. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully