וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים מצאו כמה פעמים יש ללקק סוכרייה על מקל כדי לסיים אותה

15.2.2015 / 11:27

כחלק ממחקר חשוב על המסת מוצקים בנוזל - בדקו החוקרים כמה פעמים צריך ללקק סוכרייה על מקל כדי לסיים אותה. התשובה תפתיע גם אתכם

יוטיוב

"כבר שנים שואלים אותנו כמה פעמים צריך ללקק סוכרייה כדי לסיים אותה ואני שמח שאוניברסיטת ניו יורק שמה סוף לדיון המתמשך בשאלה הזאת", כך אמר נשיא חברת הממתקים "טוטסי רול תעשיות", אלן גורדון, לחדשות ABC לאחר שפוורסמו תוצאות המחקר שנערך בנושא, שחשף אחת ולתמיד את כמות הליקוקים שאדם צריך כדי לסיים סוכריה על מקל בקוטר סנטימטר אחד.

אילוסטרציה. ShutterStock
נו? הגעת כבר לאמצע?/ShutterStock

מוכנים לגילוי המרעיש? התוצאה היא... תופים בבקשה... 1.000!

המחקר בוצע על סוכריית טוטסי פופ, שבמרכזה שוקולד שמוקף בסנטימטר אחד של סוכרייה - כך שעל פי תוצאות המחקר יש ללקק אותה 1,000 פעמים כדי להגיע למרכזה וליהנות מהשוקולד. אל תטעו: מדובר בחלק ממחקר חשוב על המסת מוצקים בנוזל, כגון סלעים בסביבות גיאולוגיות. פשוט על הדרך, החליטו החוקרים לבדוק גם את השפעת הרוק שלנו על סוכריות ואז הם הגיעו למסקנה המגניבה הזאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כך נערך הניסוי

"אנו חוקרים באופן כללי איך נוזלים ממיסים חומרים ותוך כדי המחקר הבנו שזה מה שקורה כשאנו מלקקים סוכרייה על מקל", סיפר הפרופסור למתמטיקה לייף ריסטרוף, "עכשיו ניתן להשתמש בתוצאות המחקר על הסוכרייה כדי למדוד חומרים אחרים מאותו סוג".

חשוב לציין שמדובר רק בהערכה של החוקרים, שכן אף אחד מהם לא הצליח לבדוק את התאוריה בעצמו. "ניסנו לבדוק את זה אבל לא עמדנו בפיתוי. קשה שלא לנגוס בסוכרייה ברגע שהיא נהיית קטנה יותר", הודה ריסטרוף.

יש מתנדבים שמוכנים לנסות?

מדענים מצאו כמה זמן לוקח ללקק סוכריה על מקל. צילום מסך
לא פחות מאלף! צאי לדרך/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully