וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את האיש שמשתכר כשהוא אוכל צ'יפס

9.3.2015 / 14:25

כמה פעמים כבר יצא לכם להשתכר עד אובדן חושים ולקום למחרת עם הנגאובר מטורף? ניק הס עובר את זה כמעט בכל ביום - ובלי ללגום טיפה של אלכוהול. אחרי בדיקות רבות גילו שהוא משתכר מצ'יפס

ניק הס משתכר מאכילת צ'יפס. ABC News, צילום מסך
הקיבה שלו הופכת כל פחמימה לאלכוהול. ניק הס/צילום מסך, ABC News

האם בקרוב תחול הגבלת גיל גם על צריכת צ'יפס? כנראה שלא - אבל למזלו של ניק הס אין שום סיכוי שהפחמימה הנוראית הזאת תכנס אליו שוב לפה בזמן הקרוב. ניק גילה לאחרונה שהוא סובל מתסמונת נדירה בשם Auto-brewery שבגללה הקיבה שלו הופכת כל פחמימה לאלכוהול. משמע, בכל פעם שהוא אוכל צ'יפס או תפוחי אדמה - הוא משתכר.

לפני שאתם שם בבית מתחילים לקנא בבחור שיכול להשתכר גם בלי להוציא הרבה כסף על אלכוהול - דעו שחייו של ניק אינם פשוטים בכלל. במשך זמן רב, ניק בכלל לא ידע מה הבעיה שלו ולכן לא ידע איך לטפל בה. הוא היה מתחיל לדבר שטויות ולהתנהג באופן מוזר ליד אנשים וקם כמעט בכל בוקר עם בחילות וכאבי ראש חזקים. חבריו ובני משפחתו החלו לחשוד שהוא מכור לאלכוהול - ואשתו אפילו ערכה חיפוש יסודי בבית מאחר שהייתה משוכנעת שהוא מסתיר ממנה את ההתמכרות שלו.

"זה היה מוזר. אכלתי קצת פחמימות ופתאום התחלתי להתנהג בצורה מוזרה ודבילית. כל יום במשך שנה הייתי מתעורר בבוקר ומקיא", מספר ניק הס, "לפעמים זה היה מגיע אחרי כמה ימים, ולפעמים זה היה במיידי, 'בום! אני שיכור'".

צ''יפס. רויטרס
אוכל משכר/רויטרס

מי שלבסוף חשדה שמדובר במחלה נדירה היא אשתו של ניק, קארן דאו, שאחרי שפקפקה בבעלה, העלתה השערה שאולי הוא בעצם דובר אמת, "מדי ערב הוא התחיל להתנהג כמו שיכור - אך לא נדף ממנו שום ריח של אלכוהול. עברתי בכל הבית וחיפשתי בכל מקום שעלה על דעתי בקבוק אלכוהול - אבל לא מצאתי כלום", היא מספרת לחדשות ABC, "הבנתי שמשהו לא בסדר ולקחתי אותו לבית החולים כדי שיעבור בדיקות. היה לי חשוב להבין מה קורה איתו".

למרות אינספור בדיקות בבתי חולים, כולל 3 קולונסקופיות ו-3 אנדוסקופים – הזוג הבין במה מדובר רק אחרי שניק אכל ארוחה עשירה בפחמימות. התברר שאחרי הארוחה, רמת האלכוהול שלו בדם עלתה ל-120 מיליגרם ל-100 מיליליטר דם – ולצורך השוואה זו רמת האלכוהול בדם אחרי 7 שוטים של ויסקי.

עכשיו, כשהבעיה ידועה לו, הוא מקבל טיפול תרופתי מונע ומקפיד על דיאטה דלת פחמימות, ובכל זאת - הוא עדיין חווה שיכרות בין פעם לפעמיים בחודש. היום הוא מודה לאשתו שלא ויתרה לו ומספר שלמרות שהוא עדיין ניתקל במצבי שיכרות לא נעימים – זה אפילו לא מתקרב למצבים אליהם נקלע בעבר. עדיין מקנאים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully