וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'יריפום: המאסטר שף אבי לוי יפתח מסעדה בת"א

10.3.2015 / 10:00

אחרי שני מקומות מצליחים בירושלים, בעוד מספר חודשים יפתח אבי לוי את צ'יריפום, מסעדה ראשונה למאסטר שף במרכז תל אביב. בתפריט: שילוב בין אוכל אלג'יראי שורשי ואוכל רחוב

אבי לוי. צילום: בועז לביא,
אבי לוי/צילום: בועז לביא

התקופה האחרונה כך נדמה, היא בסימן מסעדות ביתיות ירושלמיות שפותחות בת"א. אחרי שלאחרונה מסעדת עזורה ממחנה יהודה פתחה סניף תל אביבי, מגיע כעת המאסטר שף אבי לוי אשר יפתח בקרוב את צ'יריפום, בית אוכל שיגיש מנות צפון אפריקאיות במחיר מתון בלב לבה של תל אביב. לדברי לוי, הרעיון למקום תל אביבי הגיע אחרי פתיחתה של מסעדת בית הכוון במתחם הרכבת בירושלים. "החלטתי שהגיע הזמן לראות אם אפשר לעשות מקום כזה עם תפריט באותו הסגנון, ואווירה שמחה, בת"א. בקונספט הוא יהיה דומה יותר לבית הכוון אבל התפריט יהיה יותר קליל, והמנות יותאמו לקהל התל אביבי, קהל שאני מכיר היטב". ואכן, תל אביבים רבים מגיעים למסעדותיו של לוי בירושלים, המוציא ובית הכוון, אם כי הוא מדגיש שאת מסעדת המוציא הוא לא מתכוון לשכפל. "המוציא זה מערך שלם לחלוטין, שנהיה כבר מוסד ירושלמי וטוב להשאיר אותו איך שהוא ולא לנסות לשכפל, כי זה לא יהיה אותו הדבר".

אבי לוי בית הכוון. עידו שחם
האוכל יהיה דומה יותר לבית הכוון. מנה מבית הכוון/עידו שחם

על התפריט עובד לוי בימים אלה, ומבטיח שיהיו בו מספר מנות חדשות. בפורמט החדש תהיה חלוקה לארבע סקציות: סקציית חומוס- ובה מנות חומוס בעבודת יד שיוכן מספר פעמים ביום, ויכלול תוספות כדוגמת דגים ופלפלים חריפים קלויים; בפיתה- מנות במאפה פיתה בעבודת יד מבצק חלה אותן ניתן לאכול 'על הדרך'; קטנות ובהן סלטים טריים ומבושלים וסוגים שונים של צ'יפס; ומחבתות- מנות חמות שיונפקו מטאבון גדול שיעמוד במרכז המטבח ויוגשו לסועדים בכלי סינייה מסורתי.

השם צ'יריפום נבחר כחלק מסיפור משפחתי. "חיפשנו איזו מילה שתהיה שתשדר אווירה של שימחה ואירוח והתחלנו התייעצות משפחתית. אחותי אסנת, שהיא מבריקה וגם שלחה אותי למאסטר שף בזמנו, היא זאת שעלתה על השם. התייעצתי אתה והיא אמרה שאח של סבא שחי באלג'יר, היה בעלים של בסטה שמכרה תפוחי אדמה. והוא היה טיזר כזה, מאוד אוהב לארח, אז על כל מי שעבר מולו בשוק הוא זרק עליו תפוח אדמה בצחוק ומכר לו. אז הדביקו לו את הכינוי צ'יריפום. צ'יר זה יורה ופום זה תפוח. כשהיא סיפרה לי את הסיפור התאהבתי בשם. התחלנו לעשות מחקר משפחתי על הבנאדם ומתברר שהוא היה אדם מדהים, מארח גדול, אדם טוב שאהב מאוד את החיים ולשמוח".

איך תסתדר עם 3 מסעדות?
"האמת שאני לא יודע, אני אגלה בקרוב", אומר לוי וצוחק. "צריך להיות במשנה זהירות כשיש 3 מסעדות. צריך להיות מאוד סגור על צוות, אז אני יודע שבמוציא ובבית הכוון יש לי את זה אז אני חושב שאני די מוכן לצעד. כמובן שצריך כל הזמן לשמור על ערנות. זו מבחינתי מעין קפיצה כי אני יודע שעכשיו הצורך שלי ליצור מנות חדשות ומעניינות יהיה הרבה יותר גדול ממה שהיה עד עכשיו, וזה ישפיע על כל המסעדות שלי. ואני מאמין שהקהל התל אביבי יאהב את צ'יריפום".

צ'יריפום. אחד העם 29, פינת יבנה, תל-אביב. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully