וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתולות (מול) ים

שתי כתבות אוכל ותיקות יצאו לבקר לראשונה בחייהן במסעדת מול ים כדי לטעום מהארוחה החדשה שמציעה מסעדת היוקרה לצעירים. היה שווה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלל נעים. מסעדת מול ים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-20 שנותיה הצליחה מסעדת מול ים להפוך עולמות. מאויסטר בר קטן ואינטימי שהקים שלום מחרובסקי היא הפכה למסעדת יוקרה שהיא סמל סטטוס לעשירים. נמל תל אביב התוסס צמח והתפתח סביב המסעדה, מחלוצות המתחם. מאז הצטרפו למועדון החברות באלפיון העליון עוד מסעדות, האחרונה בהן היא מסעדת דיינינגס היוקרתית במלון הבוטיק נורמן, אבל מול ים הצליחה לשמור על מיצובה כאופציית יוקרה קלאסית בסגנון מסעדות מכוכבות מישלן. אחד המאפיינים יוצאי הדופן של המסעדה טמון בעבודה שהשף יורם ניצן מלווה את המסעדה במשך שנים ארוכות, וזה נדיר מאוד בנוף המקומי.

במסגרת חגיגות ה-20 למסעדה הושקה ארוחת ה"מול יאנג", ששמה מרמז על הכוונות ללכוד ברשתה את הקהל הצעיר. הארוחה זימנה לנו תירוץ מצוין לבקר במול ים, מה גם שלמרות שזללנו בשלל מסעדות, מעולם לא סעדנו בהיכל התענוגות היוקרתי. הארוחה החדשה הייתה הטריגר של שתי בתולות מול ים לקפוץ למים ולהשתכשך עם הדגים ופירות הים האיכותיים ביותר שיש לעולם האוכל הישראלי להציע .

הדיל

התפריט הזוגי שיוגש עד סוף מאי בימים מוצ"ש-רביעי, וכולל 14 מנות לבחירה 10 מנות עיקריות ו-4 קינוחים, מנות שמתוכן ניתן לבחור 10 מנות (5 מנות לאדם), לצד כוס יין, שתייה חמה ושתייה קרה לכל אחד מבני הזוג. המחיר: 700 שקלים לזוג. במקביל, למי שזה כסף קטן עבורו, מוגשת במסעדה גם ארוחת מול קלאסיק, במתכונת המסורתית של ראשונה, ביניים, עיקרית וקינוח לסועד מתפריט אה-לה קארט של המסעדה, במחיר של 1,200 שקלים לזוג הכולל יין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנגוסטין על ריזוטו אורז אסור/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה אכלנו?

טריו אויסטרים עם חומץ יין ושאלוטס; סביצ'ה ילו טייל על קרם אבוקדו ווסאבי עם סלט אנדיב, מלון ופטריות שימג'י; קפוצ'ינו סרטנים – קציפת סרטנים עם בייבי שרימפס קריסטל ושמן ארומטי; רביולי סקאלופ עם שרימפס בציר לובסטר וחומץ בלסמי; מיין לובסטר עם קרם דלעת בוקצ'וי וקציפת כבד אווז; לנגוסטין על הריזוטו האסור – עם קציפת אגוזי לוז וטוויל פיסטוק; אניולוטי ריקוטה וטרטופו – עם שרימפס צרובים וקוקי סאן ז'ק; ביצת פברז'ה של הצאר (מנה זוגית – נחשבת כשתי מנות); ברולה מקדמיה.

מול ים. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
ביצת פברז'ה/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

בצלחת

הארוחה במול ים אכן עונה על כל דמיון מבחינת הפרזנטציה, בכל מנה ומנה שמעוצבת ביד אומן וקריאות ההתפעלות. שיא הפעלולים בסוף הארוחה, עם מנת ביצת הפברז'ה המפורסמת, שעוד תקבל תשומת לב בהמשך. מבחינת טעמים פירות הים והדגים המופלאים שהמסעדה מייבאת בייבוא אישי הטריפו לנו את החיך בכל ביס. יחד עם זאת, כבוגרות מסעדות תל אביביות בנות זמנינו, יותר ופחות טרנדיות, יש אלמנט אחד במול ים שפשוט קשה לעיכול לפודיז צעירים: מוטיב הקציפות. למרות שמטרתה המובהקת של הארוחה היא להציג לראווה גם מנות ותיקות יותר מרזומה המסעדה, כאן הייתה תקרית קציפות במשך 3 מנות ברצף, שייצרה געגוע למודרנה. הראשונה ברצף הייתה קפוצ'ינו סרטנים, מנה קלאסית וכבדה עם טעמים עזים. למרות שהמלצר (שהיה מקצועי וחביב בצורה יוצאת דופן) טען שהיא פחות מתאימה לחלוקה, לא ברור איך סועד אחד אמור לסיים את המנה לבדו, ואחרי זה להמשיך בארוחה כאילו להד"מ. אחרי 2-3 כפות שכל אחת טעמה הזזנו אותו הצידה בעדינות.

בהמשך הייתה זאת מנת המיין לובסטר שהגיעה עם קציפת כבד אווז. היה גם לנגוסטין על מצע ריזוטו שחור, מנה לא רעה בכלל, אבל גם כאן התפרצה למסיבה קציפה של אגוזי לוז שהעמיסה מדי. יכול להיות שאם לא היו מגיעות שלוש מנות מהז'אנר בזו אחר זו, האפקט המיוחד היה דומיננטי פחות. כדאי לצוות לשים לב להרכב המנות בארוחה ולסדר הגעתן לשולחן, או לחלופין לתדרך את המלצרים שימליצו לסועדים להרכיב מגוון מנות מעט שונה.

המנה המצטיינת: העיקרית האחרונה הייתה אנילוטי ריקוטה וטרטופו – המנה הטובה ביותר בארוחה. פשוטה, ללא כל ניסיון להתחכמות, טעימה כל כך, כשכל חומרי הגלם דיברו בעד עצמם. בצק האנילוטי היה פשוט מעולה, מהסוג שנמס בפה, והשתלב בצורה הרמונית עם הצדפות.

קינוחים: לסיום, אי אפשר בלי ביצת הפברז'ה המדוברת, הקינוח שהביא את מול ים למיינסטרים של ערוץ 2, והאמת שדי בצדק, העושר והיופי שהיא מביאה לשולחן וההתרגשות בשבירה שלה עושים את כל האפקט, חוץ מזה שהיא טעימה בטירוף. שני הגיע ברולה מקדמיה. למרות שהוא קינוח מוצלח בסך הכל, ותרו על קינוח נוסף, הפברז'ה לגמרי גונבת את ההצגה.

עיצוב והאווירה

המסעדה אינטימית אבל גם מרווחת, העיצוב נעים והים שבחוץ מוסיף לרומנטיקה. בשולחנות נצפו בעיקר זוגות צעירים, אנשי עסקים אסיאתיים ומשפחות שהפרוטה בכיסן. לחגיגה גדולה ומיוחדת זה המקום, אבל בשל האווירה הרשמית, קשה לדמיין במסעדה הזאת ערב קליל של פאן יומולדת עם חברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלווה את המסעדה שנים ארוכות יורם ניצן ושלום מחרובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

השירות

השירות עשוי ללא דופי ומזכיר מסעדות אירופאיות מהוקצעות מהשורה הראשונה. כאן תקבלו את כל מארז השירות המצטיין והגינונים הנלווים, מלצר נעים שמחייך מהלב, שלא מש מהשולחן ועם כל הסבלנות שבעולם וגם מזיגת המים הרבה לפני שהכוס התרוקנה, תתבצע ברוב טקס. מי שאוהב שכוסו מתמלאת במסעדה בלי שהוא ירגיש בכלל ונבוך משירות פומפוזי לא ימצא את עצמו כאן.

ערך מוסף

לא אחת נאמר בעבר שבמול ים חורטים על דגלם מאז ומתמיד להזמין את הזוגות הצעירים, ומשתדלים לפנק בדברים קטנים כמו משקה על חשבון הבית, אויסטר נוסף ופינוקים קטנים שיגרמו לכם לשוב לכאן בחגיגה הבאה. נוכחות נכבדת של זוגות צעירים במסעדה הוכיחה שזה פשוט עובד.

מול ים. בועז לביא,
מול ים/בועז לביא

ממליצים לכם אם אתם

רוצים לחגוג אירוע מיוחד, להציע נישואין, לקחת את בת הזוג לערב יומולדת קלאסי מהסרטים, או פשוט לספק את הסקרנות של הגרגרן הממוצע ולנצל את הזדמנות לסמן על וי על מסעדה שכל פודי מוכרח לבקר בה.

מול ים. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
מול ים/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

ווליו פור מאני ושורה תחתונה

התפריט ה"צעיר" עדיין רחוק מאד מלהיות שווה לכל כיס, שכן במסעדת יוקרה עסקינן ויתכן שהוא לא בהכרח מגיש את סוג האוכל שצעירים נורמטיביים ממעמד הביניים מחפשים. אבל, למעט עסקית הצהריים המשתלמת של מול ים, יש כעת גם אלטרנטיבה שפויה לשעות הערב. בין כה וכה זאת השעה המועדפת על רוב הסועדים לחגיגות למיניהן שמאפשרת גם להשקיע ולהתלבש יפה יותר מבשעות היום. במונחים של ההשקעה, איכות חומרי הגלם וחוויית הבילוי, התמורה שמתקבלת עבור מסעדה שמגישה חומרי גלם מהשורה הראשונה בעולם, משתלמת מאד. אם כבר לשבור את הקופה הקטנה, רצוי שזה יהיה על תמורה גבוהה ומושקעת מהמסד אל הטפחות. כדאי לבוא מוכנים, ולקחת בחשבון שאמנם התפריט עולה 700 שקלים, אבל בגלל הטיפ צריך להוסיף עוד סדר גודל של מאייה.

מול ים. הקצה הצפוני של נמל תל אביב, האנגר 24 טלפון 03-5469920. לא כשר

  • עוד באותו נושא:
  • מול ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully