וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעולם לא אוכל שוב בKFC", אומר האיש שהביא את הרשת לבריטניה

15.4.2015 / 15:23

ריימונד אלן, ממקימי רשת קנטאקי פרייד צ'יקן מצהיר כי כף רגלו לא תדרוך בה שוב, "החברה הרסה את המוצר", הוא אומר

קנטאקי פרייד צ'יקן. ShutterStock
העוף המטוגן של KFC/ShutterStock

ריימונד אלן, האיש שהביא את רשת קנטאקי פרייד צ'יקן לבריטניה, נשבע שלעולם לא יאכל בה שוב. כפי שפורסם בטלגרף הבריטי השבוע, מייסד הרשת המצליחה כינה את האוכל המוגש במקום "איום ונורא". אלן היה חברו הקרוב של הרלנד "הקולונל" סונדרס, האמריקאי שהקים את החברה ומככב עד היום על הלוגו שלה. את הזכיון לפתוח בבריטניה העניק סונדרס לאלן, אשר פתח את הסניף הראשון בעיירה פרסטון, ועזר להפוך את KFC לרשת ארצית. אלן הוא בין הבודדים בעולם שמחזיק בעותק של המתכון המקורי, שבו מפורטים בכתב יד מרכיבי הציפוי הסודי של העוף המטוגן של הרשת, שמורכב מלא פחות מאשר 11 תבלינים שונים. הוא אמר לאחרונה כי החברה התרחקה מדי מהקונספט המקורי ו"הרסה" אותו. "יש סניף במקום מגוריי אבל בחיים לא אלך לשם שוב", אמר לטלגרף. "אני חושב שזה זה איום ונורא. החברה הרסה את המוצר. במקום להיצמד למה שהיא טובה בו, הם ניסו להידמות לשאר חברות המזון המהיר. הם היו צריכים לדבוק בעוף".

בשנת 1930 סונדרס הקים את KFC, קנטאקי פרייד צ'יקן במדינת קנטאקי, שם בישל לעוברי אורח מורעבים שעצרו לתדלק, והשתמש בציפוי סודי לעוף המטוגן שלו. המתכון הפך במהרה לכל כך פופולרי שבשנת 1935 מושל קנטאקי העניק לו לאות הערכה את התואר "קולונל", כהכרה על תרומתו לקידום המדינה האמריקאית.

אלן קיבל את הזכויות לזכיון וחזר עם תכניות גדולות, בתקופה שבה בבריטניה עוף נודע רק כמנה של ארוחת ראשון בערב. בהמשך, הקונספט תפס, תוך כדי שאלן מקפיד על שימוש בעופות טריים בלבד, ששקלו לפחות שניים וחצי פאונד (1.34 ק"ג). בשנת 1973, אלן מכר את העסק.

קנטאקי פרייד צ'יקן. ShutterStock
KFC/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • עוף
  • KFC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully