וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות: 5 מקומות שאהבנו החודש

בחום של שיא הקיץ התנחמנו במנות הענק של גמברינוס באשדוד, בשילוב המושלם של לחם ובשר של איש טבח במחנה יהודה, ובציפייה לפתיחתה - סוף סוף - של מסעדה מעולה באמת באילת. כל מה שאהבנו החודש במסעדות

צילום: עידו שחם עריכה : רן צימט

ווידיאו מתוך: כתבה על מסעדת צ'יריפום

החדשה: צ'יריפום

כשאבי לוי הודיע שהוא מגיע לתל אביב, התרגשנו, ובצדק. במסעדה החדשה והכשרה שלו, צ'יריפום, מצליח לוי להביא לייבא מההר אווירה ירושלמית צנועה ואת המגע הייחודי לכל מנה ומנה. מחבתות הסינייה סיפקו יצירות מופת מתובלות ביד אומן כמו קבב טלה, מקבובה ובטטה אפויה, מסבחה שקדי עגל וחציל ומגוון סוגי צ'יפס מגולגלים בתוך נייר ועשויים כהלכה. ואפילו בגזרת קינוחי הפרווה שתמיד מייצרים סקפטיות מה, הצלחנו להתרגש מפחזניות במילוי קרם שקדים וגלידת זעפרן.

צ'יריפום, אחד העם 29 פינת יבנה, תל-אביב, 03-6200022. שעות פעילות. כשר

מנות במסעדת דה נורמן. גרדה גלזר
צורת הגשה אסתטית ומזמינה. קרפצ'יו סלק בדה נורמן/גרדה גלזר

העסקית: דה נורמן

המסעדות המקומיות אוהבות לרגש אותנו ולספק אין סוף טוויסטים בעלילה, קציפות מיוחדות ומרכיבים מגוונים. אבל לפעמים, מתחשק לאכול אוכל פשוט, בלי התחכמויות, בצורת העשייה הטובה ביותר ובמקום שמצליח לשמור על רמה לאורך זמן. וזה בדיוק מה שתקבלו בדה נורמן - עסקית שכוללת ראשונה ועיקרית שאולי אכלתם לא מעט בעבר, אבל מצליחה לסחוט ממנות בנאליות כמו קרפצ'יו סלק, סלמון או עוף צלוי את מיטב הטעמים ובצורות הגשה אסתטיות ומזמינות. כששיא הקיץ יהיה מאחורינו, יתווסף יתרון נוסף לחוויה - להתפנק על ארוחה בנורמן בגינה הנפלאה שבחוץ.

דה נורמן. נחמני 23-25, תל אביב. 03-5435555. לא כשר

ערב הודי בטאיזו. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
ערב הודי בטאיזו/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

ערב הודי בטאיזו

ערבי קונספט במסעדות הם לא תמיד הדבר הכי מוצלח, אבל הערב ההודי של טאיזו הוא אחד מערבי הקונספט הכי מוצלחים שראינו וטעמנו. החל מהלבוש המסורתי של המלצרים וצוות המטבח, דרך הקוקטיילים, המוזיקה והאוכל כמובן.

האוכל ההודי, שמופיע פה ושם בתפריט הרגיל, מקבל בימי ראשון את מלוא הכבוד, ותחושות מופלאות של טעמים עשירים, תבלינים חזקים וחריפות עדינה מציפות את הפה והגוף. אפשר לבחור מתוך התפריט או להתפנק על ארוחת טעימות השף (200/250 שקלים לאדם) במסגרתה תוכלו ליהנות מחוויה כוללת של טעמים ותחושות. נכון, זה לא זול, אבל זאת אחת הארוחות הכי טובות שיצא לנו לאכול לאחרונה. ככה עושים את זה נכון.

טאיזו. דרך מנחם בגין 23, תל אביב יפו. 03-522-5005. לא כשר.

מאפה בשר ובצק באישטבח. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
אישטבח/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

מלכת הטאבון הירושלמי: איש טבח

אמצעי הבישול והאפייה הכי לוהט (תרתי משמע) של התקופה האחרונה הוא ללא ספק הטאבון, לא מעט הודות לאסף גרופר איש הטאבונים. גם לשוק מחנה יהודה בירושלים הגיעה הבשורה. במקום קטן, שבדיוק בימים אלו עובדים על להגיד אותו, באחת הסמטאות בצדי השוק נפתח לפני מספר חודשים איש טבח. באיש טבח, כאמור הטאבון הוא המרכז, אליו נכנס השמבורכ – מאפה לחם סורי-כורדי ממולא במילויים שונים, כמו אסאדו, קבב סורי, סיסקה, צמחוני ועוד (29-39 שקלים). המאפה מקופל במקום בעבודת יד, נכנס לטאבון – ויוצא חם ופריך.

טיפ: השמבורכ נחצה לשניים, לכן אם אתם מגיעים בזוג (או יותר) תזמינו מילויים שונים על מנת ליהנות ממגוון של מילויים. לצד המאפה מקבלים גם סלטים קטנים, אבל השמוברכ מאפיל עליהם בהרבה, מדובר במעדן אמיתי.


איש טבח. רחוב השיקמה 1, מחנה יהודה, ירושלים. 02-6232997. כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממתק הדרומי: גמברינוס

מה שנראה מבחוץ כמו פאב עמוס הוא למעשה אחת המסעדות המצליחות ביותר באשדוד שלעולם לא משתנות ומצליחות לשמור על האופי הייחודי שלהן לאורך זמן. המסעדה אמנם לא ממציאה את הגלגל אבל הולכת על בטוח ובכל ביקור מובטחות מנות ענק, סטייקים עשויים היטב, כמויות לחם גרוזיני (לבש) אימתניות על חשבון הבית, שירות מהיר ויעיל, ליד האוכל כוסות בירה נדיבות עם מבחר סוגים הנמזגים מהחבית. אל תשכחו שכמעט כל מנה פה מגיעה עם תוספות ולכן חשוב לזכור - לא להתפתות ולהזמין יותר מדי.

גמברינוס. הציונות 45, אשדוד. 08-8655719. לא כשר.

המסגר 5. גרדה גלזר
המסגר 5. סוף סוף יהיה תחליף ראוי/גרדה גלזר

ההפתעה שבדרך: מסעדת WHALE באילת

גם מי שיוותר על אירוח הכל כלול באילת כדי לחפש הרפתקה קולינרית בעיר, יגלה שבמקרה הכי טוב עליו להסתפק ברשתות או במסעדות מפונפנות אך בינוניות של בתי מלון. אחרי שנסגרה הפנינה המסגר 5 אשתקד שהסתתרה באיזור המוסכים של אילת, הרכנו ראש. אבל כעת בעלי המסעדה ליאור רפאל וזוגתו ענבר שפירט חוזרים עם מסעדת WHALE (לווייתן), שתפתח בספטמבר במיקום הרבה יותר נגיש לתייירים - טיילת מלון הרודס בחלל שבו שכנה בעבר מסעדת ג'ולסון, מול הרי אדום. המערכת בכוננות בספירה לאחור לביקור הבא שלנו באילת.

Whale. טיילת מלון הרודס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully