וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגקוק: 5 עצירות חובה בבירת ממלכת סיאם

10.9.2015 / 11:30

כשמכינים בבית או טסים לחו"ל, אין על אוכל תאילנדי. השפית סוואלי אלדר ממליצה על חמישה מאסטים בבנגקוק: מסעדות מלכותיות, אוכל רחוב מושלם ומסעדה מפתיעה על הנהר. וגם טיפים למטיילים

תיירת מביטה במקדש תאילנדי. ShutterStock
אחת המדינות המעניינות והאקזוטיות באסיה. תאילנד/ShutterStock

תאילנד היא אחת המדינות המעניינות והאקזוטיות באסיה, עם היסטוריה ארוכה, תרבות עשירה וכמובן אוכל מיוחד. זה שנים שתאילנד בכלל, ובירתה בנגקוק בפרט, נחשבות יעד פופולרי למטיילים הישראלים לטיול ניקוי ראש אחרי השחרור מהצבא, לירח דבש רומנטי ולחופשות משפחתיות. תאילנד יכולה להציע משהו לכולם. בירת תאילנד היא העיר בנגקוק, הממוקמת על גדותיו של נהר צ'או פרייה, וכיום גרים בה כשמונה מיליון תושבים. השפית התאילנדית-ישראלית סוואלי אלדר אוהבת מאוד לטייל בעיר, ומכירה בה כמעט כל פינה. בתור אחת ממבשרות המטבח התאי בארץ, אלדר הביאה לכאן לראשונה את הרטבים של הלת'י בוי, סדרת הרטבים המובילה בתאילנד, שהפכו למוצרי חובה במזווה הישראלי. לפניכם חמש המלצות אוכל בנגקוקי מצוינות:

טבח תאילנדי מבשל בדוכן אוכל רחוב בקוואסן, בנגקוק, תאילנד. ShutterStock
דוכני אוכל רחוב מטריפים. רחוב הקוואסן, בנגקוק, תאילנד/ShutterStock

1. דרך הקוואסן (Khao San Road)

זה אולי הרחוב הכי מפורסם בתאילנד. הקוואסן (Khao San Road, Bangkok, Thailand) הוא יעד צעיר, תוסס, מלא מועדונים, ואלדר ממליצה עליו בתור המקום הראשון להגיע ולראות, כשמגיעים לעיר. בין דוכני אוכל הרחוב המטריפים שם תמצאו את מנת הקאו גנג – אורז עם תוספות שיכול לבוא מתוק או מלוח, ובדרך כלל יכיל רוטב קארי וקוקוס עם ירקות עונתיים ומיני בשרים או פירות ים. המילה "קאו" בתאילנדית פירושה "אורז", והיא גם מקור שמו של הרחוב שבעבר היה מקום פעילותם של סוחרי אורז רבים.

עוד דוכני אוכל רחוב ששווים טעימה הם כאלו המציעים עלי בננה ממולאים אורז ובננה, וכמובן דוכני פאד תאי, המנה הלאומית של תאילנד. בקוואסן נמצא בית חב"ד המקומי, וגם מספר מסעדות ישראליות.

נסו בבית:
מוקפץ עם טוויסט: אורז מטוגן עם בקר ואננס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דוכן דוריאן בשוק או טו קו בבנגקוק, תאילנד. ShutterStock
יש המשווים את ריחו לגבינה כחולה. דוכן פרי הדוריאן בשוק או טו קו/ShutterStock

2. שוק או טו קו (Or-Tor-Kor Market)

שוק עירוני סואן הפעיל בכל ימות השבוע, ומגיע לשיאו בימים שבת וראשון. זהו שוק אוכל רציני במיוחד, שיש בו כל מה שיש לתאילנד להציע: חומרי גלם טריים מרחבי המדינה, המבוקשים על ידי שפים ובשלניות ביתיות כאחד, ממתקים יוצאי דופן ודוכני פיצ'פקעס ומזכרות. עוד תמצאו שם אננסים טריים ועסיסיים במחירים שיגרמו לכם לבכות, ואת פרי הדוריאן הריחני במיוחד (יש שמשווים את ריחו לגבינה כחולה).

במרכז השוק (שורות 11-12), תמצאו דוכני אוכל רחוב שמכינים את כל המאכלים התאילנדים (וגם הסינים והיפניים) שאתם יכולים לדמיין (שיפודים מכל הסוגים, סלטי פפאיה, מיצי פירות רעננים ומרקי נודלס מלאים בטעם): פאד קא פאו, פאד תאי, פאד סיו, טום יאם, טום יאם גאי ומנות קארי מכל הסוגים.

הגעה לשוק: במונית או בטוקטוק. ברכבת התחתית (MRT): יורדים בתחנת Kamphaeng Phet ויוצאים ביציאה מספר 3.

סום טאם, סלט פפאיה עם ביצה קשה. ShutterStock
סלט פפאיה עם כל דבר. סום טאם/ShutterStock

3. רשת מסעדות ק?אם פ?ו?ן (Kum Poon)

רשת מסעדות שאהובה במיוחד על סוואלי, ולה מספר סניפים ברחבי העיר. הרשת מתמחה באוכל ממחוז איסאן, בו נולדה וגדלה. האוכל של איסאן הוא אוכל פשוט יחסית, מתובל מאוד, שעושה שימוש רב במוצרי דגים, כמו למשל ממרח דגים מותססים עם אורז, שעונה לשם מאם קא סאק פאלא, שיש לו ריח עמוק והוא בהחלט טעם נרכש. תמצאו במקום עשרות גרסאות לסלט הפפאיה המפורסם, סום טאם (שבשנים האחרונות התקבל בברכה בארץ): עם סרטנים, ביצה קשה, שעועית, ירקות שונים ועוד. הוא גם יכול להיות מוגש בגרסה משפחתית, על מגש מתכת ענק עם המון תוספות.
מנת דגל מפורסמת נוספת של המסעדה (לאלו שאינם שומרי כשרות, כמובן) היא קאנג אום – ספייר ריבס חזיר נימוחות שעוברות בישול ארוך עם עשבי תיבול ואותו ממרח דגים שצוין לעיל.

עמוד tripadvisor של המסעדה, Kum Poon, Central World, 7/F, Beacon Zone, Rachadamri Road | Pathum Wan, Bangkok, Bangkok 10330

קרם קוקוס. ShutterStock
בעבר היה יקר להחריד, והוגש למשפחות האצולה בלבד. קרם קוקוס/ShutterStock

4. מסעדת נא רא

בניגוד למטבח הפשוט יחסית של איסאן ומסעדת קאם פון, במסעדת נא רא מתמחים באוכל תאילנדי מלכותי: מנות שנהוג היה להגיש רק לבני האצולה. בהתאם לכך, תראו במקום שימוש נרחב בקרם קוקוס. זהו מוצר שהיום אמנם זמין ונגיש, גם בארץ, אך בעידן הטרום תעשייתי נחשב כמוצר יוקרה לכל דבר בגלל הקושי הרב הכרוך במיצוי הקוקוס. בנא רא תמצאו את מנת היאם סום או – סלט של פומלה טרייה (פרי שמגיע לאיכויות מטורפות בתאילנד) מתובלת בממרח קארי, סוכר דקלים, רוטב דגים ותמרהינדי, שמקושטת בשבבי קוקוס קלויים ובצלי שאלוט מטוגנים פריכים. מנה נוספת עליה סוואלי ממליצה היא הפא גראפונג מא נאו: פילה דג שעוטף גבעול למון גראס וקשור כמו מתנה בעזרת בצל ירוק, אשר מאודה ברוטב לימון חמוץ ומתובל.

עמוד tripadvisor של המסעדה, 7th Floor, Central World Plaza, Ratchadamri Rd. ,Pathum Wan Sub-District, Pathum Wan District.

מרק נודלס ופירות ים תאילנדי. ShutterStock
לאכול במסעדה שטה. מרק נודלס עם פירות ים/ShutterStock

5. מסעדת יוק יור (Yok Yor Marina & Restaurant)

במרינה, על גדותיו של הנהר נמצאת יוק יור, מסעדה המתמחה במנות דגים ופירות ים טריים במיוחד בסגנון תאילנדי, סיני וגם קצת הודי. זוהי לא רק מסעדה אלא גם חברת ספנות קטנה, המציעה שיט לאורך נהר צ'או פרייה עם מגוון תפריטים. ההשפעה הסינית ניכרת כאן מאוד, עם שימוש בירקות כמו באק צ'וי וחומרי גלם כמו רוטב סויה ושמן שומשום. בין המנות שבתפריט, סוואלי ממליצה על פא בו נאד סיו – דג מאודה ברוטב סויה וג'ינג'ר עם בצל ירוק, על תערובת פירות היום שלהם שמוגשת ברוטב סודי, ועל מנת הפאד קא לי – מנת פירות ים מוקפצים עם אבקת קארי צהובה, סויה, חלב קוקוס, סלרי ובצל ירוק (אל תטרחו לנסות לעבוד עם סכין ומזלג, פשוט אוכלים ביד).

להזמנת שייט בספינה של המסעדה, 885 Soi Somdet Chao Praya, בנגקוק,‎ תאילנד.

נסו בבית:
תאילנדית קלאסית: תבשיל דג ים ואפונה בקארי ירוק

טוק טוק בבנגקוק. ShutterStock
עם נהג הטוקטוק אפשר להתמקח/ShutterStock

5 טיפים למטייל בבנגקוק

1. מומלץ לבחור מלון סמוך לתחנת הרכבת, שכן נסיעה בעיר ברכב שכור יכול להתגלות כסיוט בשל הפקקים התמידיים. הרכבת בבנגקוק יעילה ונוחה, ואם רוצים לצאת מחוץ לעיר, יש אוטובוסים VIP ידידותיים.

2. אם נוסעים במונית, אל תסמכו על נהגי המוניות - בקשו מהם להפעיל מונה.

3. אם החלטתם להתנייד בעזרת טוקטוק, דעו שלטוקטוק אין מחיר קבוע, אז תרגישו חופשי להתמקח עם המסיע.

4. תחנות המידע לתייר מעניקות מפות והכוונה באמינות גבוהה.

5. ואם מדברים על אמינות, סוואלי ממליצה להמיר את הכסף שלכם ברשת החלפת כספים שנקראת "super rich".

אם אתם מתכוונים לבלות את תקופת החגים בתאילנד, ודאי תעברו בבנגקוק. אל תפספסו את דוכני אוכל הרחוב שהומלצו בכתבה, ונסו לפחות חלק מהמסעדות. אם אתם נשארים בארץ והכתבה עוררה בכם חשק בלתי ניתן לריסון של אוכל תאילנדי, אתם מוזמנים להיכנס למתחם המתכונים של הלת'י בוי לאוכל תאילנדי, ולצלול לים האפשרויות הקולינריות שהרטבים, והתבלינים מעניקים לכל אוהבי הבישול האסייתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully