וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשכלי העבודה הוא כלי נשק בפוטנציה

19.10.2015 / 14:20

חוסיין שאקרה התחיל השבוע לימודי קונדיטוריה , אבל ההתרגשות התחלפה במהרה בחשש כאשר התברר שעליו, כמו שאר התלמידים בקורס, לשאת ערכת סכינים בדרך לבית הספר ובחזרה. בית הספר מצא פתרון יצירתי למצב

חוסיין שאקרה. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט של חוסיין שאקרה/צילום מסך, פייסבוק

המציאות היום-יומית במדינתנו הקטנה מורכבת לאין שיעור, על אחת כמה וכמה בימים טרופים של הסלמה ואלימות. על רקע מציאות זו, עולה הדילמה הנצחית בין החופש לביטחון, וההכרעה אינה פשוטה. פלא שחלום הדו-קיום חוטף מהמורות?

המקרה של חוסיין שאקרה (33) מירושלים, כפי שהוא פרסם זאת בעמוד הפייסבוק האישי שלו, ממחיש עד כמה סבוך המצב. הפוסט אמנם נכתב בלשון הומוריסטית על מנת להדגיש את האבסורד, אך בפועל הוא חושף מציאות כואבת של שני הצדדים המתונים שמנסים לשמור על שגרת חיים בתוך תופת הולכת וגדלה וגם פחד גדול, ולא מנותק מהמציאות, מההשלכות המסוכנות עבור אדם ללא עוול בכפו.
בפוסט, הכתוב בשפה האנגלית, שאקרה מספר כי בשבוע שעבר הוא החל בלימודי קונדיטוריה באחד מבתי הספר לבישול בתל אביב. ההתרגשות הרבה התחלפה בחשש כאשר כל התלמידים בקורס קיבלו לידם ערכת סכינים אותה הם צריכים לשאת על עצמם בדרך לבית הספר וביציאה ממנו." 'איך יתנו לי לעלות לרכבת עם כל הסכינים האלו?' שאלה אחת הבנות היהודיות. הסתובבתי אליה ואמרתי, 'את זו שצריכה לדאוג? מה אני הולך לעשות?' ", תיאר שאקרה.

חוסיין שאקרה. פייסבוק, צילום מסך
המכתב המדובר/צילום מסך, פייסבוק

בתגובה, צוות בית הספר הודיע להם שהוא הכין מראש מסמך רשמי עבור כל אחד המאשר כי נושא הערכה הוא תלמיד מן המניין בבית הספר, ולכן חייב לשאת עימו את הסכינים.

מאז פרסום הסטטוס אמש, לפני פחות מיממה, הוא כבר זכה ללמעלה מ-100 שיתופים, והרשת כולה מתחילה להגיב לו. בין השאר, כנראה בשל המשפט האחרון החותם את הפוסט: "אז כן, יש לי אישור להסתובב עם סכינים. בואו נקווה רק שהם לא יירו קודם, ורק אחר כך ישאלו שאלות."

בשיחה עם וואלה! אוכל, שאקרה מדגיש כי מטרתו היתה לצחוק על המצב וחלילה לא לפגוע בבית הספר. "לא הסתכלתי על המכתבים של אחרים, אבל אני מניח שכולם קיבלו את אותו מכתב. ואכן, חילקו לנו אותם בתום השיעור. הבעיה היחידה שגיליתי אחרי שכבר הגעתי הביתה זה שהמכתב משום מה רשום בלשון נקבה."

ואתה חושב שזה יכול ליצור בעיה כי עלולים לחשוד שזה לא אתה?

"אני ממש מקווה שלא יצא בכלל להגיע למצב כזה.. אבל כן, זה די מדאיג להתחיל להסביר למה יש לי סכינים ועוד יותר למה זה מנוסח בלשון נקבה ואני בעצם בחור."

איך התגובות שאתה מקבל עד עכשיו?

בינתיים רוב התגובות הן מצחיקות. אנשים צוחקים איתי על המצב. אבל גם ראיתי תגובות של אנשים שנבהלים מזה ומאשימים את בית הספר שהוא מתנהל בצורה הזו, אבל אז כמובן אנשים מגיבים חזרה וכותבים שכל בית ספר לבישול נותן סט כזה לסטודנטים ושזה פשוט חלק מהעניין. שאר התגובות הן תגובות מודאגות מחברים קרובים שדואגים לשלומי."

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully