וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחורף הזה תשתו ריוחה

2.11.2015 / 10:00

קל להתעלם משוק היינות הספרדי ולהתמקד במתחריו האיטלקי, הצרפתי או אפילו האמריקני, אבל ההחמצה ניכרת כבר בטעימה הראשונה. הכירו את היין שמותאם במיוחד לחורף הישראלי

יין ריוחה. ShutterStock
כרמים בחבל ריוחה. הספרדים גאים בזני הענבים שלהם/ShutterStock

אם תשאלו את חובב היין הממוצע מהו היין הספרדי הטעים ביותר בו נתקל הוא לבטח ישמח להיזכר בטעמה המתקתק של הסנגרייה המפורסמת. המשקה אמנם תרם למיצובה של ספרד כיצרנית יין עולמית אבל כאן בערך מסתיים תפקידה ותשומת הלב מועברת לצרפת השכנה ולשטחי היין העצומים שלה. ואולם, לא הרבה יודעים שהמדינה האיברית נחשבה למעצמת יין כבר בתקופת השלטון הרומאי.

קל להתעלם משוק היינות הספרדי ולהתמקד במתחריו האיטלקי, הצרפתי או אפילו האמריקני, אבל ההחמצה ניכרת כבר בטעימה הראשונה. כפועל יוצא, אחד היינות הספרדיים המוצלחים ביותר שצמחו מתחת לרדאר העולמי הוא הריוחה (Rioja), שמקורו בזן ענבי הטמפרניו הגדלים בחבל ריוחה שבצפון ספרד.

חובבי הקברנה סובניון יתאהבו מיד, בזכות הטעם הפירותי-דובדבני שמאפיין את היינות המפורסמים, אבל לא רק. הגאווה הספרדית מייצור היין מזן הטמפרניו שטף גם את מעצמות היין הבלתי מעורערות איטליה וצרפת ובשנה האחרונה הוא כבש גם את השוק הצפון אמריקני.

יין ריוחה. ShutterStock
פקקי שעם בייצור מקומי/ShutterStock

אבל הבשורה האמיתית של יין הריוחה היא מחירו הידידותי ויכולתו לספק תמורה מצוינת לעומת יינות אחרים בקטגוריה שלו. שתי הרמות המוכרות ביותר הן: ריוחה – יינות בסיסיים, קלים לשתיים שמתיישנים במשך זמן קצר עד חודשים ספורים בחביות ויינות הקריאנזה – שתהליך התיישנותם נמשך לפחות כשנה עד לבקבוקם.

התאמתם של יינות ריוחה לחורף הישראלי ולהיצע הקולינרי שלו, הובילו את אתר היין WineMarket לייבא לארץ שלושה סוגים של יינות ריוחה, מתוצרת היקב Senorio de las vinas, אשר מתגאה במורשת יצירת יין שנמשכת לאורך ארבעה דורות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יין ריוחה. ShutterStock
חובבי הקברנה יתאהבו בו מיד/ShutterStock

ריוחה, סנוריו דה לאס וינאס 2014

יין הבסיס מקרב יינות הריוחה של היקב. זהו יין אדום יבש, צעיר ומרענן המורכב מ-95% טמפרניו ו-5% ויורה. בדרך לבקבוק עבר התירוש השריה ארוכה על הקליפות לאחרי תסיסה בטמפרטורה מבוקרת של 23 מעלות. היין לא עובר יישון בחבית ולכן קליל ונעים לשתייה. בעל צבע סגול-אדום, עם נוכחות נעימה של פרי וגוף קל-בינוני, סיומת ארוכה וחמיצות מורגשת אך מעודנת. יין מצוין להגשה לצד פסטות ברטבי עגבניות, נקנקיות או מנות עוף צלויות. מחירו מוצע כעת באתר ב-99 שקלים ל-3 בקבוקים.

ריוחה קריאנזה, סנוריו דה לאס וינאס 2012
יין אדום יבש המורכב מ-100% טמפרניו, שהותססו והושרו למשך 23 ימים בטמפרטורה גבוהה (סביב ה-30 מעלות) – תהליך שמוביל למיצוי הצבע והטעמים מהענב. לאחר מכן בילה היין 14 חודשים בחביות עץ (חלקן צרפתיות וחלקן אמריקאיות).

זהו יין אלגנטי ונעים מאוד לשתייה, כזה שנותן יופי של טעמים בלי להעמיס על החך בכבדות (שתמצאו אצל הרבה יינות ישראלים). בהרחתו ניתן לחוש בנוכחות של שזיפים ופטל בשל, עם תבלון מאוד עדין של קינמון. עם גוף קליל וסיומת ארוכה, הוא מלווה מצוין לכל מנת בשר – מסטייקים ועד תבשילים ארוכים. מומלץ בחום לפתוח את היין שעה ואף יותר (אפילו לילה) לפני ההגשה – הטעמים שלו משתנים ומתפתחים לאחר הפתיחה. תמורה נהדרת לכסף. מחיר באתר: 120 שקלים עבור שלושה בקבוקים.

ריוחה קולונו קריאנזה, סנוריו דה לאס וינאס 2011
יין אדום יבש המורכב מ-85% טמפרניו ו-15% גראנש, מחלקות מובחרות של היקב. בדרך לבקבוק עברו הענבים השריה ארוכה של 20 יום בטמפרטורה של בערך 30 מעלות למיצוי הטעם והצבע של הפרי. היין יושן למשך 16 חודשים בחביות צרפתיות ואמריקניות.

היין שהתקבל אלגנטי ומרנין וכולל נוכחות פרי מאוד יפה ובשלות טובה, הוא מזכיר פירות כמו אוכמניות וקסיס, עם רמזים לעץ קלוי ורצפת יער. מומלץ להגשה לצד גבינות מיושנות, אסאדו – שזה צלעות בקר בבישול ארוך מאוד או שוק טלה עסיסית. מומלץ לפתוח כשעה לפני ההגשה. מחיר באתר: 85 שקלים לבקבוק במקום 96 ש"ח.

תוכן פרסומי
  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully