וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: הקסמים של בורקס מוסא

3.11.2015 / 7:36

יש הרבה סיבות טובות לבקר בירושלים, אבל אף אחת מהן לא עולה על הביס המושלם שמוגש בבורקס מוסא. המונה נותן ביס במילוי תרד וביצה שנמס בפה

בורקס מוסא. קובי רובין
סערת עלים ירוקים בקריספיות שחומה. בורקס מוסא/קובי רובין

כמה שנים צריך מקום להיות קיים על מנת לזכות בהכרה? אין תשובה אחת לשאלה, אבל מה שבטוח, מזנון שמאכיל את העם מאז 1959 חייב לעמוד בסטנדרט הזה. בשביל ירושלמי שורשי אמיתי, צמד המילים בורקס מוסא טומן בתוכו נוסטלגיה. בימים עברו, לפני עידן הרכבת הקלה, הייתי חונה ברחוב יפו, נכנס לבורקס מוסא בהליכה צידית בעודי צופה על המונית בחצי עין, מנסה להבין אם הפקח בסביבה. לפי זה החלטתי - לשבת במקום או לקחת לדרך תוך סיכון מוחשי לכתמים על החולצה.

בורקס מוסא. קובי רובין
כבר אין חשש מפקחים. בורקס מוסא/קובי רובין

בורקס מוסא הוא עגלגל למראה ותפוח, וכמו כל דבר יפה בעולם, לא משנה זווית הצילום. מדובר על בורקס מהסוג היותר רטוב, מה שמצריך תשומת לב יתרה במהלך האכילה. יש סיכוי לא קטן שהבורקס, גם אם יעטף היטב, יטפטף עליכם את תוכנו. לכן, רגע לפני הבליסה , שבו בנחת, אם כבר הגעתם לאזור, הרכב לא יכול להיות לצידכם.

בבורקס מוסא יש סוג שפשוט אסור לוותר עליו, בורקס תרד. כל הרטיבות היתרה בבורקס מעלה לגבהים את טעמו של התרד. הוספתי לתוך בורקס גם חריף וביצה, אבל בעיני זה לא יכול לעלות על טעם התרד. הקריספיות השחומה שך הבצק מסתירה בתוכה את סערת העלים הירוקים בתוך שכבות של בצק לח ועדין, נימוח, מהסוג שנמס בחלל הפה. בסיטואציות כאלה אני מאבד את עצמי ומפיק קולות קטנים של עונג בכל נגיסה. 20 שקלים עם ביצה שהיא תוספת הכרחית.


בורקס מוסא. רח' יפו 30 ירושלים. 02-6235273
שעות פתיחה: א'-ה' 06:45-18:00, ו' 06:45-14:00. כשר


בשבוע שעבר: פריקסה אורגינל ברעננה
לכל הטורים של המונה טועם
5 המקומות המומלצים בתוואי הרכבת הקלה בירושלים

  • עוד באותו נושא:
  • בורקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully