וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריקסה אורגינל ברעננה

27.10.2015 / 7:29

כשטוניסאים אורגינל מכינים פריקסה, רק טוב יוצא מזה. המונה מתמוגג מיצירת המופת של מזוז ברעננה, שמתפקעת מטריות וסלטים משובחים. רק אל תשכחו לנמנם אחרי

פריקסה. קובי רובין
פריקסה שמבטיח שינה ערבה/קובי רובין

לפני שש שנים החליטו בני הזוג מזוז לעזוב את צפת, מאורעות מלחמת לבנון השנייה השאירו חותמם על בני המשפחה, והם החליטו להתמקם במקום הכי רגוע בארץ, רעננה (אם כי לאור מאורעות התקופה הנוכחית, רגוע זה מונח יחסי).אל המקום של משפחת מזוז נקלעתי כשנהגתי לכיוון תל אביב ומיד ביצעתי פרסה. אב המשפחה שמעון, היה בדיוק במהלך פתיחתו של סיר של קוסקוס מהביל. צעדתי לעבר הענן המעלף הזה, מתווכח עם עצמי מה אני הולך לאכול בדיוק. מיד ביקשתי לטעום מהקוסקוס, שמעון לא היסס ושיחרר לי צלוחית לטעימה. בפעם הבאה שאני אצל מזוז, אני מצלם את הקוסקוס לשומר מסך. מדובר ביצירה עדינה ותפוחה, חובה לכל אוהב קוסקוס. המנה מוגשת עם ירקות מבושלים, 25 שקלים. לידיעת אלו שאין להם חוש טעם מחודד, שמעון לא מוסיף לקוסקוס אבקת מרק.

אותי עניינה דווקא מנת הפריקסה, באותו מחיר, 25 שקלים. אחרי שהבנתי שזה המחיר נרתעתי לרגע. שמעון שאל בעדינות אם אני עדיין רוצה פריקסה, הרעב הכריע והזמנתי מנה בכל זאת. שמעון סיפר שהם גאים להיות מצפת, אפילו חלק מהילדים ברוך השם התחזקו ונשארו באזור צפת. איש נעים שמעון, רגוע בהתנהלותו, עם חיוך טוב. אשתו קפצה לבקר בדרכה הביתה, ובידה בקבוק שמן למתקדמים, כלי קיבול מאסיבי של חמישה ליטרים. לא הייתי יכול לקבל אישור יותר טוב לעובדה שהם טוניסאים אוריגינל. את הפריקסה מכינים על הבוקר כל יום טרי, ואצל מזוז אני מוכן לאכול אפילו שבוע אחרי שבוע.

פריקסה. קובי רובין
פריקסה מזוז/קובי רובין

מדובר בפריקסה ענק, כזה שלא נגמר בשלוש נגיסות. הבצק ביתי לגמרי, כבד במידה, כל הסלטים טריים ומעולים, לא ויתרתי על כלום. ושמעון, מצדו, ערם על הפריקסה כמות של הכל מכל עד לכיפוף היד עקב המשקל. אם לא הייתי עוצר אותו, הייתי יורד על קופסת שימורי טונה שלמה בקלות בארוחה הזאת. סלט תפוחי האדמה היה נהדר, הטירשי (ככה קראו לו אצלי בבית) היה עדין ולא מתובל מידי, לימון כבוש בפרוסות, אם אתם אוהבים חריף, אז גם במקרה הזה, תבקשו הרבה. ואל תשכחו אחרי הנגיסה הראשונה, זיתים שחורים זה חובה.

התחלתי לפהק בהנאה של חתול שבע שרק רוצה לישון. לקחתי עוד שתי נגיסות, החלטתי לשבת בכניסה ולבהות ברחוב ברעננה. בלית ברירה שמעון עטף לי את המנה, עם קשר טוב למעלה שלא אמשיך לאכול בנהיגה, זה כבר מסוכן. אני עוד אחזור אל הפריקסה, אבל קודם אני צם יום- יומיים, בשביל לפהק מהנאה ולא מעייפות.


מזוז פריקסה. רח' לוי אשכול 1 רעננה. 077-4425516. 054-8815638. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-18:00 ו' 08:30-15:00. כשר למהדרין

  • עוד באותו נושא:
  • פריקסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully