וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה בדרך: 5 מקומות לאכול בהם במרכז ירושלים

16.8.2011 / 19:00

הרכבת הקלה בירושלים עומדת לצאת סוף סוף לדרך. לרגל המאורע, 5 מקומות ירושלמים מומלצים במרכז העיר

הרכבת הקלה בירושלים. עומר מירון
הרכבת הקלה/עומר מירון

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים התחיל את דרכו בשנת 2000. מדי שנה הוארך הדד ליין בעוד שאיכות חיי היום יום בתוואי הרכבת הדרדרה ככל שגברו העבודות, הרעש וחסימות צירי תנועה ראשיים. רחוב יפו, עורק התחבורה הראשי של ירושלים נחסם לתנועה בהדרגה והעבודות הפכו אותו לרחוב במצור. תנועת העוברים והשבים ירדה בציר המסחרי העיקרי של ירושלים ובשוק מחנה יהודה.

ביום שישי הקרוב, יותר מעשור מתחילת הפרויקט, הקו הראשון של מה שכונה על ידי הירושלמים "הרכבת הקללה" ייצא לדרך. מה שמכונה 'הקו האדום' יחבר בין פסגת זאב להר הרצל ולמעשה יחבר בין מרכז העיר לקצוות. לרגל הנגישות המחודשת למרכז, הנה חמש נקודות קולינאריות מעניינות שכעת ניתן יהיה להגיע אליהן ביתר קלות.

החמישי במאי. עומר מירון
בלב שוק מחנה יהודה. החמישי במאי/עומר מירון

בית קפה פאב שיקי: החמישי במאי

בכוך זעיר בסמטאות שוק מחנה יהודה נחבא החמישי במאי. המקום שהפופולאריות שלו רק הולכת וגואה משמש כבית קפה ביום וכפאב בלילה. בפנים יש אמנם 20 מקומות ישיבה בלבד, אבל בשעות הערב כשהשוק מתרוקן מסוחרים ומתמלא בבליינים, מפזרים בעלי המקום כיסאות בחוץ ובערב חזק במיוחד מספר היושבים בחוץ מגיע לכ-300 איש.

במקום תפריט המשתנה אחת לשבועיים. המנות מורכבות מחומרי גלם טריים כמו ירקות מהשוק שהמלאי שלהם מחודש מדי יום, דגים בכבישה במקום ועוד. הנשנושים שמחליפים את הצ'יפס המסורתי מקוריים, כדוגמת שעועית ירוקה עם פקורינו (20 שקלים) מאפים של עוגיות גבינה מלוחות עם לבנה (17 שקלים) ובעונה חולקו כאן גם תותים לצד הבירה. במנות העיקריות סביח בצלחת עם חצילים בלדי ביצה ולימון שנכבש במקום, המגיע עם לחם מלא (34 שקלים), ברוסקטות של סרדינים כבושים מוצרלה ועגבניות (39 שקלים) ועוד. מהחבית נמזגת בירה גוסר האוסטרית הבהירה במחיר ירושלמי לחלוטין של 23 שקלים לחצי מהחבית.

החמישי במאי. רחוב עץ חיים 56, שוק מחנה יהודה, ירושלים. 077-5271392. לא כשר

שעות פתיחה: א’-ה’ 7:30-3:00, ו’ 7:30-16:00, מוצ"ש עד 3:00.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בורקס מוסא. עומר מירון
הבורקס המושלם. בורקס מוסא/עומר מירון

הבורקס הכי טעים: מוסא

ירושלמי אמיתי יודע היטב איפה נמכר הבורקס המושלם. בורקס מוסא, המוסד הוותיק ברחוב יפו קיים משנת 1959 ומספק מעל לחמישים שנה את המאפה החם מבצק פריך לכל דורש. מתכון הבורקס שעובר מדור לדור ולא השתנה במאום לאורך השנים. הוא סודי, אז אל תטרחו לשאול מה שמים בו. הבורקס הירושלמי נצרך גם כארוחת בוקר או צהריים, ללא אבחנה.

הכי פופולארי כאן הוא בורקס הגבינה, כשלצדו גם בורקס גבינה עם תרד ותפוחי אדמה. מנה מגיעה עם טחינה, מלפפון חמוץ וחריף (14 שקלים) וניתן להוסיף גם ביצה (בתוספת 2שקלים).

בורקס מוסא. רחוב יפו 30, ירושלים. 02-6235273. כשר

שעות פתיחה : א'-ה' 06:00-18:00 ו' 06:00-15:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלון צרפתי. מסעדת רשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדה חלבית אירופאית: רשלה

המסעדה הקטנה ברחוב חבצלת מאופיינת בעיקר באלגנטיות אירופאית. העיצוב החמים בסגנון סלון צרפתי עם רהיטי עץ כהים, כסאות עור ותאורה עדינה הם שהופכים אותו לחמים ועם זאת אסתטי. בנוסף ישנם מספר מקומות ישיבה בחוץ וחצר פנימית מלאה בצמחיה, שבה ניצב גם תנור האבן האיטלקי המשמש לאפיית פיצות ופוקאצ'ות המוגשות במקום.

בתפריט החלבי שלל ארוחות בוקר כגון ארוחה אנגלית הכוללת סקונס, מרקחת ביתית, שמנת וקנקן תה (32 שקלים) פיצות הנאפות בתנור שבחצר כמו פיצה פטריות מוקפצת וגבינת פרמז'ן (49 שקלים), קציצות תרד גיבנה בולגרית ושקדים (39 שקלים), רביולי תרד וריקוטה ברוטב שמנת ושום (55 שקלים), שטרודל תפוח עץ (28 שקלים) ועוד.

רשלה. רחוב החבצלת 5, ירושלים. 02-6245613. כשר

שעות פתיחה: א'-ה' 07-23:00 ו' 07:00-14:00 שבת סגור

המרקייה. עומר מירון
מרקים מתחלפי והופעות חיות. המרקיה/עומר מירון

מרקים לכל דורש: המרקיה

המרקיה היא תמצית הירושלמיות. מקום בעל מראה זרוק לכאורה אבל מלא באופי. העיצוב כולל שלל עתיקות, חפצי יד שניה ושולחן עמוס בתמונות פספורט אלמוניות. זר לא יבין זאת. ממבט שני לומדים להעריך את הלוק הרשלני, את השולחן הארוך שיכול להכיל סביבו כ-20 איש, את הצפיפות, קערות המרק השונות זו מזו ואת השירותים ואפילו את השירותים המוזרים שבחוץ שהפכו לקאלט.

המרקים המתחלפים מתבשלים על פתיליות ומוגשים בכל עונות השנה בלי קשר לטמפרטורה שבחוץ. בתפריט מרק עדשים אתיופי, מרק גזר וג'ינג'ר, מרק עגבניות ואניס ובקיץ מרק יוגורט עם מלפפונים ועירית שמגיעים עם פרוסות לחם בכמות נדיבה חמאה ופסטו ביתי. המרקיה חרטה על דיגלה מחירים נמוכים כך שמנות מרק נעות בין 20-28 שקלים וחצי בירה גולדסטאר בבקבוק ב- 14 שקלים. מעבר לכך זהו גם מוקד בלתי נלאה להופעות מוזיקה חיות.

המרקיה. רחוב כורש 4, ירושלים. 026257797. כשר בלי תעודה

שעות פתיחה: א'-ה' 18:00-02:00 ו' סגור שבת שעה מצאת שבת-02:00

קפה אברם. עומר מירון
קפה אברם/עומר מירון

הופעות חיות מדי ערב: קפה אברם

קפה אברם נפתח לפני כשלוש שנים במטרה להוות חממה לאמנים, בסגנון בתי הקפה בניו יורקי. לאט אבל בהתמדה הפך בית הקפה לגורם חשוב בחיי הלילה הירושלמים ובמקום התארחו גם אמנים מהשורה הראשונה כמו יהלי סובול וירמי קפלן. למעט המוזיקה בערב יש כאן בית קפה שוקק חיים באוריינטציה איטלקית.

את המוזיקה מלוות מנות כמו כריך קבב דגים בג'בטה או לחם מחמצת עם מטבוחה פיקנטית (45 שקלים), פיצה בלקנית עם עגבניות פסטו וגבינה בולגרית (44 שקלים), פלטת ברוסקטות כהוללת ברוסקת גבינת שמנת סלמון וגרידת לימון, ברוסקטת לבנה עם פסטו ולימון כבוש, ברוסקטת פלפל קלוי עם פטה וברוסקטת ממרח זיתים עם עגבניות בשמן זית (39 שקלים)

קפה אברם. רחוב יפו 97 פינת כי"ח, כיכר הדוידקה, ירושלים. 077-550701. כשר

שעות פתיחה: א'-ה' 08:00 ועד אחרון הלקוחות ו' 08:00-17:00 שבת 21:00 ועד אחרון הלקוחות

צילום: עומר מירון

יש מקום שפספסנו? בואו לספר לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully