וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה הדרך המדעית לחיתוך מושלם של פיצה

11.1.2016 / 9:52

כנראה שמדובר בבזבוז משאבים, אבל זוג מתמטיקאים מאנגליה הצליח לפצח את הנוסחה: מהי הדרך המושלמת לחיתוך מדויק ושווה של פיצה? לא בטוח שתרצו לנסות את זה בבית

פיצה אשל. ShutterStock
מסתבר שזוהי לא הדרך הנכונה לחתוך פיצה/ShutterStock

פיצה לוהטת שיוצאת מהתנור מתקבלת כמובן תמיד באהבה גדולה, אבל לרוב הרגע הזה גם מעורר דריכות בקרב הסועדים; מי יזכה לקבל את המשולש הגדול ביותר ומי יסתפק במשולש קטן ומסכן, שכן קשה מאוד לדייק ולחתוך את הפיצה למשולשים מדויקים.

מסתבר שהיו מי שלקחו הבעיה הזו מאוד ברצינות, ולא סתם. שני מתמטיקאים מאוניברסיטת ליברפול החליטו למצוא את הדרך המושלמת לפרוס את הפיצה לחלקים שווים. המחקר שלהם התבסס על הנחה קיימת לפיה יש לפרוס את הפיצה ל-6 חלקים באמצעות 3 קווים מעוגלים הנפגשים בדיוק במרכז, כפי שמופיע בתמונה בהמשך. בצורה כזאת, אפשר להמשיך לחלק את הפיצה גם ל-12 חלקים באמצעות שלושה קווים נוספים, וכן הלאה.

הדרך המתמטית לחתוך פיצה. independent, צילום מסך
הדרך המתמטית לחתוך פיצה/צילום מסך, independent

המתמטיקאים המשיכו לפתח את ההנחה, והם הצליחו למצוא שאם חותכים את הפיצה למעין צורת חרמש עם 5 צלעות, או אפילו 7 או 9 צלעות, אזי מקבלים חתיכות שוות שאפשר להמשיך לחלק אותן לחתיכות שוות קטנות יותר עד אינסוף. התמונה בהמשך ממחישה זאת בדיוק.

המתמטיקאים מודים שלמחקר שלהם אין שום ערך מעבר לפיצה, וגם בעניין הזה כנראה שאף אחד לא יתאמץ ליישם את התיאוריה. עם זאת, הם מוסיפים שהיתרון הגדול של שיטה זו, מעבר לחיתוך שווה, הוא העובדה שניתן לבחור בין חתיכת פיצה עם שוליים לבין חתיכת פיצה מהמרכז, ללא שוליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הדרך המתמטית לחתוך פיצה. independent, צילום מסך
הדרך המתמטית לחתוך פיצה/צילום מסך, independent
  • עוד באותו נושא:
  • פיצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully